25 Temmuz 2011 Pazartesi

Harry Potter ve Bu Gün Üzerine

Dikkat:Yazı çok uzun olabilir,okumazsanız okumayın! -.- 
Dikkat: Spoiler içerir filme gitmediyseniz uzak durun!

Bu sabah annem on bir buçuğa randevu almış benim için.Saat on gibi falan kaldırdı beni.Bir duş aldım,hazırlandım -ki o zamana kadar 11 oldu saat- sonra düştük yollara.Ben çok beklersek diye kitapta almıştım yanıma (Küçük Arı) ama beklemedik bu kez.

Şeker bir kadın sonunda alıştım ona galiba.Güler yüzlü vs.vs.vs.Öyle olsun zaten işi ne de... neyse işte.Sonuç olarak ilacımı yazdı çıktık.

Hemen hastahanenin yanında -ki doğaldır- bi' eczane var,hep ordan alıyorum ilacımı.Biriyle yani çalışanlardan biriyle tanışmıştık.Gerçi ben ismini hatırlamıyorum ama ossun.Azıcık Serj Tankian'ı andırıyor,hatta aslında aynı insan tipi onlar.İşte nedense bu gün pek bi keyifsizdi.Önce beni hatırlamadı sandım -ki gayet doğal çünkü ikinci gidişimde -ki aradan bir ay geçmişti- hatırlamasına da şaşırmıştım ben- ama hatırladı da.Ne zaman bırakıcan falan diye sordu bilmiyorum dedim."Bu sene son senen değil mi işte,sınav bitince bırakırsın" dedi."Sınav biter de ders biter mi daha bunun üniversitesi var" dedim ben de... Keşke sorsaydım bir ne olduğunu... Sormadım içimde kaldı bak.

Neyse işte annemle sinemaya gidecektik oradan çıkınca.Harry Potter'a.Geç bile kaldım,vizyona girdiği gün sinema salonunda hazır bekliyor olmalıydım o.O Neyse geç olsun güç olmasın.Bir de adak adamıştım sanki filmi izleyebilirsem diye köydeyken ama neydi hatırlamıyorum.Allam sana burdan sesleniyorum,kusura bakma.Rüyamda falan gösterir hatırlatırsan söz yapıcam ama. O:) 

Reale gittik annemle.Hamburger yedik -klasik.Sonra film başlayana kadar annemin halamın torunlarına bi'şeyler almasını bekledim,eziyetti."Cessie bu mu bu mu?", "Anne ne biliym!", "Şu da ortancaya olur mu acaba?Bir küçüğünü mü alsak kızım?", "Al işte bişey anne,değiştirir onlar olmazsa!" şeklinde konuşmalar geçti aramızda,ofladım pufladım biraz.Sonunda karar kıldı,aldi bişeyler.


Veee tabii ki film!
Harry Potter serisinin son filmi! Her güzel şey gibi bitti bu da :'( Hem,hiç hazır değildim ben bitmesine,9 sene boyunca takip ettim o kadar.Kitabı çıktı koştur koştur aldım,filmlerine gittim... Onu da geç aileden biri falan olmuştu karakterler bildiğin.İçim bir tuhaf valla.Kız evlendiren anne-babalar falan da böyle oluyor sanırım.

Film mükemmeldi! Belki değildi ama ben tarafsız yaklaşamam bu olaya! Olmaaaz,yapamam.
Gerçi kitabı okuduğum için beynimin ukala tarafı kimi sahnelere burun kıvırsa,Mc Gonagle'ın Harry'nin ölümü üzerine attığı dehşet çığlığı filmde göremesek ve filmdeki Harry'nin ölümüne gösterilen tepki benim hayal ettiğimden kat kat düşük olsa da sevdim,el mahkum sevecektim zaten.Sevme niyetiyle gidince öyle oluyor.

Bir diğer önemli mes'ele de (Nihat Doğan stayla :P) filmde ağlamamış olmamdı.Evet zor oldu ama başardım! Gerçi Tonks ile Lupin'in cansız bedenlerini falan görünce ve ikizlerden biri ölünce -hangisiydi hatırlamıyorum- gözlerim dolmadı değil...

Sirius'u gördük,Dumbledore'u gördük <3 İyi oldu,güzel oldu.
Snape'in Liliy'i kollarına alıp bağıra böğüre -ki sesi duymuyorduk fonda müzik vardı ama ossun belliydi onun bağırıp böğürdüğü- ağladığı sahne aldı beni benden... Ah Snape,bunca zaman söylemediğimiz laf kalmadı sana ama adam insansın.=/

Sonracığımaaaa... Şu son düello sahnesi böyle daha gözler önünde olur diye düşünmüştüm ben,tüm okul görür falan...
At adamların ve ev cinlerinin yardıma geldiği kısım filmde yoktu,çok üzüldüm ben... Kracher'ı elinde tava zıplaya zıplaya gelirken görmeyi hayal etmiştim hep... Ev cinlerini elf yapmalarına da uyuz oldum... Ben ev cini olarak alıştım onlara elf diyince olmuyor -.- Öyle elf mi olur lan hem? o.O Hagrid'in kardeşi Grawp'ı da göremedim...

Harry'nin mürver asayı fırlatıp attığı kısma da eleştiri getireceğim.O asayı kırmadan önce onunla kendi asasını onarması gerekiyordu bir kere!Hem,onu Dumbledore'un mezarına koymuyorlar mıydı? Ben öyle olsun isterdim belki o yüzden öyle hatırlıyorum,bilmiyorum.Draco'nun -kitabı okuduğum halde- ilk kez doğru bir şey yapıp hayatını kurtardıktan sonra Harry'i savunacağını beklemem saçmalığın daniskasıydı farkındayım...

Neville'ın "Luna'yı gördün mü Harry? Onu hemen bulmalıyım,ona deli gibi aşığım.Görünüşe göre şafağa kadar hepimiz ölmüş olacağız" tarzı bir şeyler söyleyip sekerek uzaklaştığı sahneye bittim!
Ron'un "Onlar yüzünden ölürsek seni öldürürüm Harry!" dediği sahneye daha da bittim,süpürgeyi totişine soksan haklısın Ron diye de geçirdim içimden.^^

İstasyon sahnesi var ya hani,yok 19 yıl sonrasınınki değil Dumbledore ile konuştukları! Hah,işte kitabın o kısmıyla ilgili "Rowling Daniel Radcliffe'ı çıplak görmek istediği için öyle yazmış" diye kıyametin zurnasını koparmışlardı.Acep ondan mı o sahnede giyinikti o? Gerçi giynik olsun ehe,yanımda annem varken pek hoş olmazdı zaten ^^ Ha bir de o ne saçma iddaydı yua,onu çıplak görmek için Google'a ismini yazmak yeter o.O Neyse...

Helena'ya bittim! Öldüm! Erkek olsam o kadına aşık olurdum hem de böyle saplantılı aşık olurdum.Dün okumuştum psikiyatride ne deniyodu ona lan? Bi dakka...Hah tamam! Böyle primer erotomani tarzı bi'şey falan olurdu! Kadını sevmemi bırakın öyle bir can veriyor ki Sirius'u öldürmüş olmasına rağmen karakteri de seviyorum o.O Molly "Kızımdan uzak dur sürtük!" diyip haklayınca hem "Afferin lan" dedim hem de "Yapılır mı beeeğ" diye Shrek'teki Çizmeli Kedi bakışlarıyla baktım perdeye.O nasıl bir deliliktir... O nasıl güzel bir deliliktir... Olmaz ama yia. :(

Benim okurken içimi cızlatan cümleler neden filmde yoktu? Düello sahnesinin daha uzun ve daha replikli olması gerekirdi banene yia? Ayrıca ıı şey ne diycektim? Ha ayrıca şu diriltme taşıyla annesini falan geri getirdiğinde Harry Sirius'a dönüp "Çok canın yanıyor mu?" tarzı bir soru sorar,hah onu okurken ben gözümün yaşı burnumun sümüğüne karışmıştı! Ama filmde ruhsuz olmuş,neden öyle olmuş... :(

Hem Ron'un çocuklara isterlerse Malfoy'un oğlunu sıkıştırabileceklerini veya o tarz bişeyi söylediği Hermione'nin de onu dürtüklediği bi kısım vardı kitapta onu da ekleselerdi gülecektik.

Lupin ile Tonks'un oğlunu göremedik! :(

Neyse yia,mükemmel diye başladım 982 tane kulp buldum,yerden yere vurdum çıktım... Bakmayın siz bana.Tabi kitabı okuyup hevesle filmi bekleyince minik bir hayal kırıklığının yaşanması normal yoğun bir sevinç eşliğinde...

Annem bile "Üfff... Adamlar ne film yapmışlar,nasıl yapmışlar o dipsiz kuyuları,canavarları" dedi.Uyumadı lan kadın! Bu bile başarıyı gözler önüne seriyor...
Of ne dolmuşum be... İyi oldu böyle bu hem kimsenin başını da şişirmedim.
Ne yani lan,şimdi sonsuza kadar Muziplik Tamamlandı mı?
Yüreğim kaldırmaz benim öyle şeyi... Yok yok... Tamamlanmadı daha... =/ Tamamlanmasın ;(
 

3 yorum:

  1. ayy filme ben de bayıldıımm!!!

    bi kere o diriltme sahnesi eh biraz basitti ama olsun harikaydı ve o yıllar sonrasnı çok güzel canlandırmışlardııııııııı :)

    YanıtlaSil
  2. izlemedim henüz okumayım o zaman.

    hep dinliyom müziklerinizi efendimissss.
    :)
    bi de model-değmesin ellerimiz, istiyom senden.

    YanıtlaSil
  3. Mia;Yıllar sonrasını izlediğimde zaten içim bu tuhaf oldu "Oyh,mürüvetini de gördük" falan havalarına girdim :D Ben Severus Albus'u da çok tatlı buldum <3

    Deep;Siz isteyin yeter efendim hemen eklerim :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;