29 Temmuz 2011 Cuma

Küçük Arı-Chris Cleave

Okumaya köyde başladığım,burada bitirdiğim muhteşem kitap... Nijeryalı bir göçmenle bir ingiliz ailesinin kesişen hayatlarını anlatıyor.Kuş  oku oku diye ısrar etmekte haklıymış... Gerçekten çok beğendim,ki son zamanlarda kitap beğenmiyorum pek...O kadar çok ki beğendiğim cümleler,hepsini yazacak olursam kitabı okumuş gibi olacaksınız... Oysa ben pek fazla bilgi vermeyeyim de bulup okuyun istiyorum...

"Çoğu zaman Afrikalı bir kız olacağıma madeni bir İngiliz sterlini olmayı isterim. "diye başlıyor kitap... Gerçekten insanı etkiliyor sonrasında anlatılanlar."Yara izleri çirkin değildir!" diyerek hislerimi ortaya döküyor.Bazen insanların korkamayacak kadar aptallaşabileceğini hatırlatıyor.

Sevginin sınırları aşabileceğinin farkında...
Trajedinin hiç bir yükseklikten trajik görünmeyi bırakmayacağı durumlar da olduğunu yüzümüze çarpıyor...

Ve şöyle bitiyor;
Eğer yüzün hayatın ağır tokatlarıyla şiştiyse, gülümse ve şişman bir adammışsın gibi davran.
 Nijerya Atasözü

(NOT: Hiç bir halta benzemediğinin farkındayım
 ama ben beni etkileyen şeyleri anlatmayı hiç
beceremedim zaten...Okuyun siz o yüzden.
Belki aynı şeyleri düşünürüz...
Belki siz anlatmayı başarırsınız ben de
bu sayede beyin ikizimi bulmuş olurum...)

7 yorum:

  1. bende bu yaz okudum bu kitabı. Bayıldım. Yara izleriyle ilgili kısmı, ve o nijerya atasözünü bende çok sevmiştim :)

    YanıtlaSil
  2. Ben hayatım boyunca yara izlerine sempati duymuşumdur,kitap kahramanı da olsa birilerinin bu konuda olumlu düşünüyor olması çok hoşuma gitmişti ^^

    YanıtlaSil
  3. yara izleri bana da bi aralar çok sempatik geliyordu. Hatta aşırı sempatik geliyordu. O yüzden bazı yanlışlar yaptım :S

    YanıtlaSil
  4. Suratın hayatın tokatlarıyla şişmiş dahi olsa sen öyle olmadığını başkalarına kanıtlamak için var gücünle uğraş. sanırım böyle bir şey ve gerçekten güzel :)

    YanıtlaSil
  5. Takıntılı; Herkes hata yapıyor...Hala öyle gelebilir,ardında öyküsü olan her yara izi güzeldir ^^

    Gezenti; Evet öyle olsa gerek... Ben "kuyruğu dik tutmak" derim,Nijeryalılar benden çok daha kibarlarmış :)

    YanıtlaSil
  6. okumadım ama evet iyi kitap olduğunu biliyorum. okuyim bi ara.
    hadi be ne güzel ifade ediyorsun. seni okumak güzel ki.

    senin müziklerini dinleyerek yazıyorum bloga.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Çok mutlu oluyorum :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;