27 Temmuz 2011 Çarşamba

Minik Böcek


Annemler metal,tepsimsi kapların içinde kekik,nane falan kurutuyorlar.Her yıl bir şeyler kuruturlar.Kekik ve nane kesinlikle.İlave olarak biber,patlıcan veya kayısı zaman zaman...

Neyse dün değil önceki sabah -saat 7 gibi falandı ve evet gece boyu uyumamıştım zira tatil günü o saatte kalkmam imkansızdır aksi takdirde- kekiklerin arasında bir böcek cesedi buldum.Kahverengiye çalan turuncu bir böcekti.Çok sevimli bir böcekti.

"Baba kekiklerin arasında böcek buldum." dedim.Konuyla son derece ilgiliydim ve ellerim,burnum ve kıçım donuyordu sabah serinliğinde.Babamdan homurtuya benzer bir karşılık aldım.
"Ama ölü!" diye üsteledim.
"Siz gelmeden önce evi ilaçlamıştım,o zaman düşmüştür." dedi.

Uzun uğraşlar sonucunda bir çubukla çıkardım onu oradan.Biraz inceledim.Çok,çok,çok ince siyah kanatları vardı.İki bacağı biraz daha kısaydı,antenkeri de kıvrışık.Gözleri iki siyah boncuk gibiydi.
"Keşke büyütecim olsaydı." dedim.Babamdan yine tepki alamadım.Sonra üfledim ve böcekte aşağıya düştü.Son bir umutla;
"Onu aşağıya attım baba!" dedim.
"İyi", dedi babam ve yokuş aşağı,kapıya doğru yürümeye başladı.

*

Saat yedi buçuk olduğunda berbat görünüyor ve berbat hissediyordum.

"Anne uyutsana beni." dedim.Birlikte içeri girip yattık.O zaman onunla paylaşmak istedim babamın böceğimle ilgilenmemesinin ne hissettirdiğini.
"Anne ben babamı küçüklüğümden kıskanıyorum galiba" dedim.Güldü,nereden çıktığını sordu.Ben de olanları anlattım.
"Eğer ben küçükken olsaydı,böceği oradan çıkarmam dünyanın en önemli şeyi gibi davranırdı.Ama önemsemedi bile anne!"
"Böceği oradan çıkarman dünyanın en önemli şeyi değil Cessie."
"Benim için o an öyleydi ama!"
"Hadi uyu artık.Küçüklüğünden babasını kıskanıyormuş,yahu ne biçim çocuksun sen o.O"
14.07.2011
01:44
... Köyü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;