18 Eylül 2011 Pazar

Beyin Obezitesi ^^

Bu akşam (evet ders çalışmak benim yazma isteğimi tetikliyor hıhı) bir ara Guni ile konuştuk.Guni benim kuzenim gibi bişeyim.(Kelimeleri yazarken de nasıl yazılmaları gerektiğini önemsemiyorum ders çalışınca,hömm...Neyse kısmeet <8) <--- Bu huni gülümsemesi oluyor hani karikatür olan.Şey aslında şurdan çıktı  Neyse...)

Bu gün dershanesi başlamış.Dershanede de dikkat eksikliğiyle falan ilgili konuşmuşlar sanırım.Seminerimsi bişeymiş,o öyle dedi.

Ona göre -kulağıyla dinleyip beyniyle anladıysa şayet- bizim dikkat eksikliğimizin sebebi,beynimizin düşünce kapasitesinin geniş olmasıymış,öyle demişler.Biz konuşurken dakikada sadece ve sadece 70-100 kelime kullanabiliyormuşuz.Ama beynimiz dakikada 240-400 kelime algılayabiliyormuş.Beyin sürekli hareket halinde olduğundan,sinirsel uyartılar falan aldığından eğer kendini doyuramazsa anılara başvuruyor veya düşünceler üretiyormuş.

Bu durumda benim dikkatimin dağılma sebebi,beynimin bir türlü doymak bilmemesi.Zaten hep derdim "Ya ben konuşmadan düşünemiyorum,konuşurken düşünebiliyorum.O yüzden çok konuşuyorum veya zaman zaman tutarsız şeyler söyleyebiliyorum." diye,demek bilimsel bir kanıtı varmış.

Sanırım şu an ders başına oturunca kaşınacak kadar sıkılmam,15 dakikadan uzun bir şeylerle uğraşamamam,yani artık bana bir el atılması ihtiyacı duymam da "beynimin obez olması" kaynaklı... O kadar çok yemiş ve yiyor ki artık etkilerini hissediyoruz.Yani öyle bir birikim oluşturmuş ki,artık patlak vermiş.Almıyor yani benim verdiklerimi,bir de şımarıklaşmış,kendisi ne isterse onu yiyor.Vay canına!

İşte biz akşam boyunca böyle saçma sapan çıkarımlar yaptık.Tolga Abi de bu tarz bişeyler söylemişti bana aslında.Neyse dediğim gibi böyle saçmaladık durduk.Ben de bari dedim şu matematiğe bir mola vereyim de şunları bir anlatayım.

Sabaha kadar oturacağım,belli oldu.Bişeyler de atıştırayım bari. -.-' Neyse müjde müjde 200 soru falan kaldı! Başından 987 kez falan kalkmasaydım veya boş boş ve bön bön baktığım aralar vermeseydim bence 100'e de inmiş olurdu!!!

Bir de şey,Merve dedi ki yarın burda da yaparız dedi! Yani benim takıntılarım var,ödevimi kimseye yaptırmam küçüklüğümden beri :/ Ama yapamadığım sorularla çok uğraşmıyorum o öyle dediği için.Çok uğraşsam çözebileceksem de bırakıyorum...

Ya tamam,çok kafa ütüledim bu konuda kabul! Ama bana sakın ödevi zamanında yapmak veya günü gününe ders çalışmakla ilgili bişey söylemeyin :(

6 yorum:

  1. Haha :D Ödevden kaçmak için yazdığın 3.yazı sanırım :P

    YanıtlaSil
  2. aynen öle ne ödevmiş ama -.- bittigine sevndim ayrıca beyin obezitesi konusunda haklısın nedense benimde şu beyin doymak bilmiyor.

    YanıtlaSil
  3. "bir daha ödevim olduğunda kafa ütülemiycem" demek isterdim ama bence dayanamam :/

    YanıtlaSil
  4. :):):)

    bence zihnin hiç durmuyo konu bu.
    :)

    YanıtlaSil
  5. azıcık dursa da olurdu :/

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;