19 Eylül 2011 Pazartesi

Bir Emine Hoca Neden Sevilir? *.*

Emine Hoca'yı kimi öğrenci çok sever,kimi öğrenci de çok gıcık olur.Ortalama bir insan olmadığından sanırım insanların ona yaklaşımı da ortalama düzeyde olamıyor.

Belki ben de sevmeyebilirdim.Ön yargılar işte,bazen engel olamıyoruz.Çünkü hakkında iyi yorumlar duyduğum nadirdir.Neyse ki dergi işi sayesinde tanıma fırsatım oldu...

Bir Emine Hoca neden sevilir? Çünkü bir Emine Hoca genç ve neşelidir.Hatta biraz kendini beğenmiş bir görünümü vardır -bilmeyen öyle düşünür.Belki öyledir de,o kısmını bilemiyorum. Ama sıra dışıdır. "Tirol gibi gülmesene evladım,sessiz biraz" diyebilir mesela öğrencisine. Veya "Çocuğum hiç olur mu öyle,mal mısın?" gibi cümleler kurabilir. Tüm bunları kendi aramızda birbirimize karşı çok kullansak da bir öğretmenden duymak bazı öğrencilerin zoruna gidiyor sanıyorum... Yaptığı öğrenciye saygısızlık değil aslında,tamamen öğrenciye yakın olması belki.Bizim dilimizde konuşan bir öğretmen ^.^ Ki bu durum tek yönlü de işlemez. Tabii ki biz ona "Hocam mal mısınız?" diyemeyiz,bu terbiyesizlik olur.O bizim seviyemize inmeyi tercih etse de sonuçta arada "saygı"ya bağlı bir ilişki var. Böyle bir şey diyememek olması gerekendir ve bunun farkında olan kesim olarak "Biz niye bizimle konuştuğu gibi konuşamıyoz hocalarla yia" şeklinde düşünmediğimizden -sadece Emine Hoca için geçerli  değil- bu gibi cümlelere alınmayız.Tabii rencide etme amacı gütmediğini biliyorsak ama çok dağıttım.Yani taaaaa en başlarda bir yerlerde demek istediğim biz de ona rahatlıkla "Ya hocam saçmalamayın" diyebiliriz mesela.(Bkz.Görkem) Şakalaşıp takıldığımız da çok olur. :)
Süskind'in bu kitabı ^^

Ama bu yazıyı yazmak nereden çıktı? Cessie'nin sevgisi neden depreşti?!

Şimdi o kısma geliyorum.

Geçenlerde Kitapyurdu'nda dolaşırken Süskind'in bu kitabını gördüm.Çok ilgimi çekti.Hani doğum günüm de yaklaşıyor ya,belki bir yüce gönüllü şahsiyet "Yahu şu Cessie'ye doğum gününde bir hediye alayım" derse zorluk çekmesin seçme konusunda diye feyste "Bana bundan alın!" diye paylaştım. O da görmüş yorum yapmış "Ben de bu yaz okudum,çok keyifli bir kitap.İstersen haftaya benden alabilirsin." diye. Bu gün okulda "Cessie senin kitabı da getirdim teneffüste uğra da vereyim" dedi!!!Benim içimde böyle küçük çaplı depremler filan oldu sevinçten! Bir insana önemsendiğini hissettirmek nasıl kolay olabiliyor bazen... Hiç beklemiyordum,unutur gider diye düşünmüştüm.Hatta elimdeki kitap bitince isterim diyordum! Çok mutlu oldum çok! :D

Ve böylece hemen Doktor Jivago'yu bırakıp ona başlamaya karar verdim ^.^ Zaten ince bir kitap sanırım yarın bitiririm.Dersler falan da boş ya :) İşte böyle. Bir Emine Hoca ince ve düşünceli bir insan olduğu için,feci kültürlü olduğu için,bir şey anlattığınızda "sizi gerçekten anladığını" düşünebildiğiniz için sevilebilir.

Ama bir insan başka bir insanı sebep aramadan -ve bulmadan- da sevebilmelidir zaten.
Ben yapamıyorum o ayrı...



 Bu da dinlemelik olsun o zaman :O)

4 yorum:

  1. Ankara Devlet Tiyatrosu'nda Olcay Kavuzlu adında çok yetenekli bir oyuncunun solo oyunu var. Bu kitaptan uyarlama. Denk gelirsen kaçırma derim :)

    YanıtlaSil
  2. civago da iyi ama.
    :)

    emine hoca valla iyimiş. çok malmış ama iyi mal :)) tirol gibi gülüyordur o da :)

    sen mi sevemezsin. pöh. yalancısın sen :)

    YanıtlaSil
  3. yok ya çok sevimli güler bi tanedir <3

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;