3 Ekim 2011 Pazartesi

Yaşam Ayrıntıda Saklı ~ Erkan Tuncay

Cuma günü tam zil çalmış sınıf ayaklanırken elden ele bana bu kitabı uzattılar.Sınıfa yeni gelen çocuk -Cihat- okumamı istemiş.Nerden esti anlayamadım ama gülümsedim,teşekkür ettim. İçine de bir not iliştirmiş.Immm şöyle;

Önyargısız bu kitabı okumanı istiyorum.İlgini çekecektir emin ol.Sonuna kadar oku,mükemmel bir duygu...

Ne yalan söyleyeyim,hoşlanmıyorum kişisel gelişim kitaplarından.O not çıkmasaydı içinden önyargılı da davranırdım,inkar edecek değilim.Hafif burun kıvırır,bilindik olduğunu söylerdim.Ama insanlara saygı duyarım ben.O nedenle elimden geldiğince önyargıdan uzak durarak okudum.

Neden bana vermek istedi onu da anlamadım.Acaba okulda cidden o kadar memnuniyetsiz ve mutsuz mu görünüyorum? Neyse yarın kitabı verirken muhtemelen konuşuruz,sorarım.

Her kitapta altını çizdiğim cümleler oluyor.Bu kitapta da oldu. Bakın bunlar onlar;

  • Önyargı evrenseldir.Yerli yabancı,az gelişmiş çok gelişmiş dinlemiyor.
  • Dünya,görebildiğin kadar görünür gözüne.
  • Yaşamda dile getirdiğimiz kimi hayır'larımız,duruşumuzu sağlamlaştırır.
  • Kötülüğü,hep içinde bir iyiyi yeşerterek uzaklaştırmaz mıydı insan?
  • Devrim önce kendi çocuklarını yer!
  • İnsan yaşam özelinde meslek ilkelerini kendine hizmet etmeleri için tuttuğu köleler olarak görmemeli.Onların sıkı bir uygulayıcısı da olmamalı.İlkelerini evcilleştirip,insanların ihtiyaçları için işe koşmalı.
  • Dikkat ettiğinde,insanların en çok kendi yoksunluklarını dile getirdiklerini göreceksin.
  • İnsan sesinden mi ölmeye başlar? Seslenişlerinden mi?
  • Sevgisizlik,insanı erişebileceği kişilik olanaklarından uzak tutar.

2 yorum:

  1. çok sevdiğim konular. bak ne güzel sen de bazı cümleleri sevmişsin.

    ve sevgisizlik ne doğru di mi.

    ama bu yazarı tanımıyorum. bakmam lazım yani.
    :)

    YanıtlaSil
  2. evet Deep,benim de en çok o cümle çekti dikkatimi.

    o yazar arkadaşımın öğretmeniymiş,şimdi başka bir okula geçmiş.muhtemelen ilk kitabı :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;