26 Kasım 2011 Cumartesi

Canavarlar Denizi - Rick Riordan

Percy Jackson serisinin ikinci kitabını da bitirmiş bulunmaktayım.Ben ki bir deniz tutkunuyum,ben ki bir balığım,belki de sebebi budur seriyi bunca sevmemin.Elbette deniz tanrısı Posheidon'un oğlunun serüvenlerini anlatan bir kitabı severim!

Bunun yanında Annabeth'i daha bir yakın hissettim kendime.Özellikle şu -az sonra okuyacağınız- kibirle ilgili söyledikleri konusunda.Ben ki "Madem öyle bana kendi dünyamı yaratma yetkisi ver,bir de böylesini deneyelim.Senden daha iyisini yaparım.Hodri meydan -.-" diyen bir insanım Tanrı'ya.^^

Ve bir kez daha söylemek istediğim gibi,cidden çok özlemişim böyle bir şeyler okumayı...Fantastik seriler beni benden alıyor,bir kez daha anladım.Bu seriyi bitirince -Adı:Aylin'i de bitirince (!) :D - Ramses serisine başlayabilirim diye düşünüyorum.Veya elimdeki kitapları bitirmeden herhangi bir seriye başlamasam mı? Neyse bunu sonra düşünürüm.

Bakın,bunlar da cümlelerim (seçtiklerim manasında tabiğ) :

  • "Sana ipucu vereyim.Bir koçun derisini yüzersen ne olur?"
    "Koç ölür?" (sf.84)
  • "Benim sevgili küçük kuzenim,çağlar boyunca öğrendiğim tek bir şey var: Ailenden vazgeçemezdin,seni buna ne kadar kışkırtsalar da.Senden nefret etmeleri,seni utandırmaları veya İnternet'i keşfetmee karşın dehanı anlamamaları önemli değil..." (sf.102)
  • "Bilgi her zaman iyi bir şey değil." (sf.166)
  • Şimdi şöyle bir durum vardı: Annabeth ve ben tuzaklara alışkındık ve genellikle bu tuzaklar ilk başta gözünüze güzel gözüken şeylerdi.Bu yüzden kadının birden bir yılana,şeytana veya başka bir şeye dönüşmesini bekliyordum.Ama öte yandan da neredeyse bütün bir gün boyunca harap olmuş bir kayıkta kalmıştık.Terli,yorgun ve açtım; bu kadın da yemekten falan bahsedince midem zil çalmaya başladı. (sf.169)
  • "Şey,bu halinle mutlu olduğunu pek sanmıyorum! Aman tanrım,zaten kim kendinden memnundur ki?" (sf.172)
  • "Hubris,ölümcül derecede gururlu olmak anlamına gelir,Percy,bir nevi kibir.Her şeyi başkalarından iyi yapabileceğini düşünmek demek...hatta tanrılardan bile."
    (...)
    "Sen de hiç böyle hissetmez misin?Yani bir gün dünya iyice berbat bir yer haline gelse,her şeyi sıfırdan tekrar yaratabilsek,nasıl olurdu?Savaşlar sona ererdi.Kimse evsiz kalmazdı.Yaz tatillerinde kitap okuma ödevi verilmezdi." (sf.200)
  • "Tyson,tanrılara şükürler olsun! Annabeth yaralandı!"
    "Annabeth yaralandı diye tanrılara mı şükrediyorsun?" (sf.222)
  • "Bu doğru," dedi."İnsanlar ölümsüzlerle aynı boyutta yaşayamaz.Hatta bizim silahlarımız onlara zarar bile vermez.Ama sen,Percy... sen yarı tanrı,yarı insansın.Her iki dünyada da yaşıyorsun.Dolayısıyla hem her iki dünyadan da zarar görebilir,hem de ikisini de etkileyebilirsin.Zaten bir kahramanı özel kılan da bu özelliktir.İnsanlığın umutlarını sonsuzluğun dünyasına taşıyorsun.Canavarlar asla ölmezler.Medeniyetin ardında fokur fokur kaynayan karmaşasan ve barbarlıktan güç alarak yeniden doğarlar.Bu özellik de Kronos'u güçlü kılan şey işte.Canavarların tekrar tekrar yenilgiye uğratılmaları,dizginlerinin tutulmaları gerekiyor.Kahramanlar bu çabayı temsil ederşer.Her yeni nesil geldiğinde insanoğlunun kazanması gereken savaşları savaşırsın ki insanlık devam etsin.Ne dediğimi anlıyor musun?" (sf.254)
  • "Percy,bir tanrı olmanın en zor tarafı genellikle insanlara karşı duyarsız davranmak zorunda kalmak; özellikle de bu kişiler çocuklarınsa." (sf.260)

     
    Resmi deviantart'dan yürüttüm.

4 yorum:

  1. sevindiim neşen yerine gelmiş kitap okuyunca. poseidonu peek severim. du bakayım bi okuyim ben de bu seriden. ramsesi okudum. mısır seviyosan iyi.
    :)

    YanıtlaSil
  2. çok karizma bir poseidon hayal ettim :D bu durumda sevdim ben de.

    YanıtlaSil
  3. Ben hiç duymamışım bunu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;