13 Aralık 2011 Salı

Ne ki ?

deeptone dedi ki..
allam sende nefis bir kara mizah var. valla bak türünün tek örneğisin.
bi de geçmiş olsun.
:)
Deep bana sık sık böyle şeyler söylüyor.Ben de genelde mahcup olup utanmaktan "yahu ne ki bu kara mizah?" demeyi akıl edemiyor(d)um.Ama sonunda fırk fırk burnumu çekerken "Cessie,bu cehalete bir son vermenin vaktidir." dedim ve hemen vikipediye sordum:

Kara mizah, veya kara komedi, komedi ve hiciv'in alt türlerinden biridir. Genellikle ciddiyetle anılan cinayet, ölüm, hastalık, savaş, akıl hastalığı gibi konuları mizahi bir anlayışla ele alır.
Kara mizah açık seçik olana karşıtlık göstermesine rağmen bu anlayışla ilişkilidir. Dolaysız gülmecede mizahi durumların çoğu şoka ve ani değişimlere dayanırken kara mizah genellikle ironi ve hatta bazen yazgıcılığı (fatalizm) kullanır.
Bu özel mizah türüne çarpıcı örnek olarak Beckett'in Godot'yu Beklerken adlı oyunundan bir sahne verilebilir; karakterlerden biri kendini asmak için kemerini çıkarır, ancak pantolonu düşer. "Grandma's in the Wedding Cake" adlı oyunda ise evin yakın zamanda ölen büyükannesinin külleri oyun boyunca döner dolaşır ve son olarak düğün pastasının içinde yerini alır.
Stanley Kubrick'in yönettiği "Dr. Strangelove" filmi, sinema alanında bu mizah türünün öncüsü olarak gösterilir.
Kara mizah içinde aynı zaman parodi, yani biçimle öz arasındaki ayrılıktan gülünç etki yaratma yer alır. Yaygın olarak, ciddi olması gereken ancak açıkça bunu başaramayan bir duruma karşı gösterilen tepki kullanılır.

5 yorum:

  1. teşekkür ederiz aydınlattın bizide:)))

    YanıtlaSil
  2. Kara Komedi güzeldir. Beckett mükemmeldir... Dario Fo oyunları da kara komedidir genelde... Neyse bu konuyu görünce birden bi mutlu oldumm... :)

    YanıtlaSil
  3. eveeeet yani bu renkli yerleri sevdin mi ki işaretledin.
    :)

    tabii dark humour var sende. alaycısın, kendinle de alay ediyorsun, cynicalsin, ironik, hatta biraz inançsız.

    beckett doğru. godot'yu oku çok etkileyicidir. bak sestod da sölemiş, dario fo, süper kara mizah.

    mizahın karası işte. sen hep öle yazıyon. sahiden de senin gibi yazan yok ki. herkes açık ve light espri yapıyor.

    iyi bişi bu, zeka işidir yani.
    bi iltifat daaa gelir ve sesiii kızarır.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Sestod;mutlu olman güzel :)

    Deep;hayır o kısmı vikiden kopyaladım olduğu gibi,bağlantı onlar :) ve evet kızardım O:)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;