5 Ocak 2012 Perşembe

amanda benim haylaz beynim *.*

Sınav başvuruları başladı ve haliyle içimizi gerginlikle karışık bir heyecan sardı.Eşzamanlı olarak,ne istediğime de karar verdim sanıyorum.Hem de farkında bile olmadan.

10.sınıftan 11.sınıfa geçtiğim yaz tatilinde tıp okumak istediğimden emindim.Hatta psikiyatrist olmak istiyordum.Hatta ve hatta olmaması ihtimali beni inanılmaz rahatsız ediyordu.Ama dikkat eksikliğim yüzünden Esin'e gittiğimiz gün içimden bir ses "İstediğim bu mu yani?" dedi.Daha odasına bile girmemiştik,sıra bekliyorduk.

O kalabalık,giren çıkan insanlar,rutin ve sızlanmalar beni gerçekten rahatsız etmişti ama ben o sesi bastırdım.Çünkü uzun bir süre istediğinizi düşündüğünüz bir şeyi aslında istemeyebileceğinizi fark etmek gerçekten hayal kırıklığı yaratıyor.

Ama o günden sonra beynim bu konuyu arkadan arkadan işledi sanırım.
İnsan psikolojisine gerçekten ilgi duyuyorum.Ama insanlardan hoşlanmıyorum.İnsanların dertlerini dinlemeyi seviyorum ama bunu bir iş olarak götürebileceğimi sanmıyorum.Her gün mutsuz veya bir şekilde huzurdan yoksun yüzler görmek beni tüketir.Çünkü ben de kolay mutlu olabilen biri değilimdir ve yaşamla ilgili veya gelecekle ilgili umut dolu düşüncelerim yoktur.Bunun dışında her günümü bir odaya tıkılıp ilaç yazarak geçirmek istemem.Gerçi Esin "Bu işi sadece bundan ibaret görmemelisin" dedi ama istediğim şeyin o olduğunu artık gerçekten düşünmüyorum.

Bir-iki gün önce Atıl Hoca'ya biyoloji bölümü okuma konusunda da düşündüğümü söyledim.Ne okursam okuyayım kendimi düzenli olarak işe gidip gelirken hayal edemediğimi ve bunun beni çok sıktığını söyledim. "Cessie,seni anlıyorum.Sen mesleki tatmin istiyorsun.Gerçekten istediğin buysa biyoloji bölümünün önü oldukça açık." dedi ve baya bir konuştuk.Artılardan ve eksilerden söz ettik.Eğer biyoloji bölümü okumayı düşünüyorsam köklü bir okul tercih etmem gerektiğini söyledi.Ayrıca bölüm okumanın zor olduğunu,orada kendimi göstermem gerektiğini ve sıkı bir çalışma temposuna hazırlıklı olmam gerektiğini söyledi.Ama istekli olursam fark edilebileceğimi ve iyi bir şeyler yapabileceğimi söyledi.

Biyoloji bölümünün puanları çok düşük ve kazanmak konusunda herhangi bir sıkıntı yaşamam.Aslında olayın kolaya kaçmak olmadığından da eminim çünkü kendimi asla kandırmam."Kedi ulaşamadığı ciğere pis der" olayından nefret ederim.Samimiyetsiz ve sevimsiz bulurum.O yüzden ben "Aslında zaten istemiyorum" demektense "Evet,çok isterim ama yapamıyorum." veya "yapamadım." demeyi tercih ederim.O yüzden bu konuda kendimi kandırmadığımdan eminim.Gerçekten biyoloji okuyabilirim ve gerçekten tıp okumadım diye üzülmem.

Ama eğer başaramazsam KPSS'ye girip saçma sapan işler yapmak veya öğretmen olmak zorunda kalabilirim.Tabii bir de insanların bakış açısı var ama onlar umurumda bile değil.Eğer tıp değil de atıyorum su ürünleri çok talep ediliyor olsaydı onun puanı yüksek olacaktı ve insanlar su ürünleri kazanamadım diye bana burun kıvıracaklardı.Ve bu çok aptalca.

Çocukluğumdan beri okumayı seviyorum.Çocukluğumdan beri gözlem yapmayı seviyorum.Dakikalarca pencerenin kenarında oturup arı yumurtalarını incelemek her çocuk için keyif verici olmazdı,bunu da biliyorum.Ve hayal kırıklığına uğrayacağımı söylüyorlar,bunu da biliyorum.Çünkü o kadar az bilgimiz var ki mesleklerle ilgili.Ne seçersem seçeyim hayal kırıklığına uğrayacağım zaten.Ayrıca geri dönüp tekrar başlamaktan da korkmuyorum.Öğrencilikle ilgili bir sorunum yok,ölene dek öğrenci kalabilirim.

Bu da düşüncelerimi şöyle bir toparlama amacıyla yazılmış bir yazıydı.
Öyle işte.
Kafam biraz karışık gibi ama aslında oturmuş gibi de.
Kader kısmet tabi.

4 yorum:

  1. kendini dinle, mutlu olmadığın bir şey yapma derim ben. arayış iyidir. yorucudur ama iyidir.

    YanıtlaSil
  2. biyoloji bölümü.
    sanıyorum akademik kariyer yapmak istemezsen biyolog oluyorsun. nette gir oku biyologları. bilgin olsun.

    YanıtlaSil
  3. küçük araştırmalar yapıyorum tabii :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;