20 Ocak 2012 Cuma

Güya karne yazısı yazmayacaktım ^^

Okuldan ne kadar nefret ettiğimi biliyorsunuz.Sadece bu nefreti dile getirmek için yazdığım milyon tane yazı vardır burada paylaşılmayan.Aslında -buna tezat oluşturan bir durum olarak- arkadaşlarımı seviyorum.Öğrenmeyi ve araştırmayı da seviyorum.Tek sorun arkadaşların bir aradayken -yani bir topluluk (küçük çaplı bir toplum belki) oluşturmuşken- o kadar da sevilesi görünmemesi ve ruhumu kanırtması.Ve -tek bir sorun yokmuş- eğitim sisteminin araştırmaya ve öğrenmeye değil ezberlemeye ve beyinde bir çöplük oluşturmaya yönelik olması.O nedenle o aptal fizik notunu o kadar da dert etmiyorum.Üzgünüm ama o karne benim için hiçbir şey ifade etmiyor.Ve yine çok üzgünüm -ki çevremdekiler için büyük  bir anlamı var.Özellikle değer verdiğim insanlar buna değer verdiği için,problem olmaktan çıkamıyor karne olayı.

Eğer "Araştırma Dersi" diye bir ders olsaydı ve zayıf gelseydi çok üzülürdüm.Eğer "Yorumlama" dersi olsaydı ve zayıf bir not almış olsaydım çok üzülürdüm.Eğer "Eleştiri Etiği" gibi (insanı eleştirmeye ve hatta insanca eleştirmeye -bok atmaya değil yani- yönlendiren bir ders) olsaydı ve zayıf olsaydı ben kahrolurdum mesla."Sorgulama" gibi bir ders olsaydı,"Yargılamadan Dinleme" gibi bir ders olsaydı,yani sosyal yaşamımızda bize fayda sağlayacak ve bizi daha "insan" kılacak dersler olsaydı ve ben bunlarda başarısız oluyor olsaydım çok üzülürdüm.Eğer "Deney Yapma","Gözlem Yapma" gibi bizi bilgiye götürecek eğlenceli dersler olsaydı ve ben başarısız olsaydım gerçekten çok üzülürdüm.Ama nerede ve ne amaçla kullanıldığını bile bilmeden bilmem kaç tane kural yazıp sonra bunları soru çözümlerinde uygulamak zorunda kaldığım bir türev zerre kadar umurumda değil.Soru tipi ezberlemekten başka bir şey yapmadığımız fizik zerre kadar umurumda değil.Ne yaptığımız hakkında en ufak fikir sahibi olmadığım analitik zerre kadar umurumda değil.Benim sorunum,tüm bunların benim dışımda herkesin umurunda olması.

Tüm bunların haricinde,sonunda ne biyoloji okumak konusunda kesin kararımı verdim."Madem öyle genetik mühendisliği oku" tarzı cümleleri o kadar çok duyuyorum ki -.- Sorun şu ki ben mühendis olmak istemiyorum.Ben biyolog olmak istiyorum.Sırf iş imkanı saçmalıkları veya başarabileceğime olan inançsızlıkları yüzünden bundan vazgeçmem gerektiğini düşünmeleri de isteğimi kamçılıyor açıkçası.Ben biyoloji öğretmeni olmak için gitmeyeceğim ki o okula,ben biyolog olmak için gideceğim."Sana inanıyoruz ama..." diye başlayan cümleler niye? Ayrıca inançsızlığı ve bu inançsızlığı gizleme isteğini daha gözler önüne seren bir şey daha olamaz gerçekten.Bana inanıyorsanız aması yok işte.

Esin ile bu konuyu konuştuğumuzda çok olumlu karşıladı.Ayşe "Olum senden zaten böyle bir şey beklenirdi." gibi bir tepki verdi.Annem "Esin Hanım,şimdi de biyolog olacağım diye tutturdu." dediğinde "Cessie'den öyle bir şey bekliyorduk zaten,bunun sinyallerini veriyordu.İstediği oymuş." gibi bir yanıt verdi.Tolga Abi "Senden öyle bir şey beklenirdi Larvanur,başarılı olursun gibi geliyor." dedi.Hayır tüm bu insanlar beni tanımış anlamış da 18 senelik ailem neden görememiş onu anlamıyorum o.O

Ben gezgin bir balığım.Bir odaya tıkılıp sıkıntı dinlemek istemiyorum.Bunu gerçekten istemiyorum ve istemediğimi fark etmiş olmam mükemmel,mutluluk verici.Düşünsenize aslında istemediğim bir şeyi elde edemediğim için büyük bir yıkım yaşayacaktım -şayet Atıl Hoca ile konuşmamış olsaydım.

Atıl Hoca demişken,bu gün sarıldık,teşekkür ettim ona.Tatil vedalaşması.Pelin Hoca'yla da sarıldık.Allam onu yerim *.* Bir Pelin Hoca'nın ne kadar sevimli olduğunu bilmiyorsunuz siz. *.* Bir de Nilgün Hoca ile tabii ki. Bir Nilgün Hoca'nın da ne kadar özel bir insan olduğunu bilmiyorsunuz.Hep diyorum zaten,o kadar boktan bir mekanda o kadar özel insanlar nasıl bir araya gelmiş anlamıyorum hiç diye.


Tüm bunların dışında çoğoş bir şarkı buldum ben.Paylaşmak güzeldir diyerek şeediyorum.

2 yorum:

  1. işte tam senlik olmuş anlattıkların.
    neyse tatil geldi biraz bu kısmı iyi.
    okula da bikaç kişi için dayan işte biraz daa.:)

    biyolog olcan sen galiba.
    :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;