24 Mart 2012 Cumartesi

Dım dım dım *.* (yazmaya dün başladım,bu gün devam ediyoğrum)

Bonfires by Rosie and Me on Grooveshark

Ben geldim.
Bu gün de neşeliyim,okula gitmiyorum artık.Son haftayı dershanede geçireceğim.Bu gün de sınav yoktu,yarın da dershane yokmuş.Keyfim yerinde yani.Pazar sabah 10'da sınav varmış sadece.

Bu gün kütüphaneyi keşfe çıktık Merve'yle.Alt dolapları falan karıştırdık,bir sürü eski kitap bulduk.Eski,kötü kokulu ve tozlu.Ondan sonra hepsini masaya yığdık ve sayfası tam olanalarla eksik olanları biiiir güzel ayırdık.Sonra da kitap seçtik ve onları yürüttük.Aslında sahip çıktık demek daha doğru olur,kütüphanede kayıtlı bile değiller.Kayıtlı olmadıklarını biliyoruz çünkü geçen sene demirbaş listesine biz girmiştik kitapları.

Ganimetlerimden söz edeyim mi size? Evet edeyim.
  1. Oluş Yayınevi'nden çıkmış,Balzac'ın "Bir Havva Kızı" isimli kitabı.Baskı 1969 :)
  2. Nil Yayınevi'nden "Çöplük". Baskı 1964.
    Brezilyalı zenci kadın Carolina Maria de Jesus'ün hatıra defteri,Betül Öztoprak'ın çevirisiyle,Nil Yayınevi'nin 3. kitabı olarak çıktı.

    Brezilyalı gazeteci <<Dentas>> ın yazara ve <<Sao Paulo>> şehrinin <<Favela>> denilen gecekondu mahallesine dair etraflı bir önsözü var.Şimdiye kadar tam 14 dile çevrilen eser,yazarını sefalet uçurumundan şöhretin zirvesine çıkarmış.Yalnız Brezilya'da 21 baskı yapıldı.1955-1960 yıllarında kadıncağızın çektiği acılrın destanını bir gün tesadüfen bir gazeteci bulup okuyor,gazetesinde yayınlanıp,yüzbinlerce insan bunu heyecanla okuyor.Daha sonra kitap olarak basılıyor.Gecekonduların bütün iç yüzünü olduğu gibi açıklamaktadır.Gece-Gündüz cereyan eden olaylar -saatini,kişilerini,kulübelerini atırdetmeden- açık açık kaleme alınmıştır.Dil ve uslûbu pek canlıdır.Hiç evlenmediği halde bir kaç çocuk peydahlayan Carolina,kendi hikâyesini anlatırkan; <<Hayatta yaşamaktan daha zor bir şey yoktur.>> diyor.
    Türker Acaroğlu
    3 Eylül 1964 Milliyet
    Bu kitabı da şu ön sözü okuyunca aldım.Okumak gerek,okuyayım dedim.Bir de sayfaların hoşuma gitti
     O:)
  3. Ötüken Yayınevi'nden Peyami Safa'nın "Sözde Kızlar"ı.Baskı 1993.
  4. K Yayınları'ndan "Serpico". Baskı 1974.
  5. Bir de Noah Gordon'un "Hekim" isimli kitabı.Yurt Kitap-Yayın'dan. Baskı 2001.
Daha nelerde gözüm kaldı ama abartmayayım dedim.Bir de taşıma sorunu oluşacaktı.YAPTIĞIMDAN PİŞMAN DEĞİLİM! Sthendal'ın bir kitabı,Dostoyevski'nin Kumarbaz'ı,Alice Harikalar Diyarında,Oscar Wilde'ın Dorian Gray'i -orijinal dilinde hem de-  vedalaşmak zorunda kaldığım kitaplar arasında.Çok eski oldukları için sanırım onları alt dolaplara tıkmışlar,kimsenin okuduğu,faydalandığı yoktu dediğim gibi.Geri kalan ayırdığımız kitapları da raflara yerleştirdik.

Sonra bunun baya bir esprisini yaptık,gülüştük.
-Merve,bence tüm görgü tanıklarını ortadan kaldırmalıyız! Riske girmemeliyiz!
-Cessie,şu kızı sen al,ötekini ben.Bu gece bu işi bitirelim. tarzında baya bir dolaştık tarihi eser kaçakçısı modunda. Sonra da sınıfımıza gittik.
Merve yemek yerken *.*
Öğle arasında evden getirdiğimiz yemekleri yediğimizden kantin isyanlarda.Sanki iflas edecekler,peh.Dönerin fiyatını falan düşürmüşler görevli abinin söylediğine göre.Bu sene 12'ler hep evden getirdiği yemeğini,her sene kantine dadanırlardı yemekhaneye yazılmasalar da.(Kantin de yemekhane de aynı firmanın şeysi de ondan böyle birbirini etkileyen şeyler.) Hocalar destekliyor ama bu evden yemek taşıma işini "Daha iyi,mis gibi,annenizin yaptığı yemekler" tarzında.

Yemekten sonra ben uyumaya karar verdim.Ama uyuyamadım çünkü çenem düştü,duramadım.Merve'yle konuştum.Bu arada Adana'da yaşayan bir insan evladı olarak bu kadar üşüyor olmam çok ama çok saçma bence! Millet tişörtle dolaşıyor biz montla donuyoruz,sınıfımız kutup gibi! -.-

Son dersin bitimine doğru da iki hafta boyunca yuva edindiğimiz sıranın fotoğrafını çektim:

Merve'yle kucaklaştık,vedalaştık.Birbirimize başarılar diledik.Sınav bitimine kadar -ki bir haftaya tekabül ediyor- görüşmeyeceğiz.3 Nisan'da da yazılılarımız başlıyormuş zaten.

Sonra serviste kendime dedim ki "Vay anasını be,liseyi de devirdik." Okuldan ne kadar nefret ediyorsam okulda tanıdığım pek çok insanı da bir o kadar seviyorum.AMA BURADAN DUYGUSAL BİR KONUŞMA ÇIKMAYACAK,"OKULU ÇOK ÖZLEYECEĞİM" OLAYINA BAĞLAMAYACAĞIM ÇÜNKÜ OKULU ÇOK ÖZLEMEYECEĞİM!

Şimdi tüm arkadaşlarımın istediği yeri kazanmasını elbette isterim ama özellikle;
  • Sadece bu sene yüklenmeyip,lisenin başından beri emek veren Melek'ciğimin tıp fakültesi (tercihen İstanbul,olmazsa Ankara :D ) kazanmasını
  • Merve'nin -kesin karar vermiş olmadığı için- kendisini en mutlu edecek bölümü kazanmasını (tercihen Hacettepe Diş)
  • Narin'in iyi düşünüp kendisini en mutlu edecek seçimi yapmasını,bu nedenler iyi bir okulun iyi bir Mimarlık Fak. kazanmasını,tıp konusunda ısrarcıysa tıp kazanmasını
  • Bıcır bıcır günümüzü renklendiren Seda'nın istediği okulun istediği bölümünü kazanmasını
  • Senenin başından beri emek veren Aybatu'nun Hacettepe Diş'i kazanmasını
  • Gülnihal'in ve (dershanedeki sıra arkadaşım olan) Merve'nin ve Hamza'nın artık bir karar vermesini (!)
  • Bahar'ın 2. seneye kalmadan istediği bölüme girebilmesini
  • Sezen'in tıp,Betül'ün Beslenme-Diyetetik kazanmasını
  • Çok çok temiz kalpli olduğunu,çok hak ettiğini düşündüğümüz İlyas'ın iyi bir okulun Eczacılık/FTR/Diş Hekimliği bölümlerinden birini (hangisinde karar kıldı en son bilmiyorum) kazanmasını
cân-ı gönülden istiyorum.Umarım sınavları çok iyi geçer ve LYS için de moralleri yüksek olur.Umarım bu sene hepimiz için en güzel şekilde noktalanır ve birbirimizden güzel haberler alırız.Hepimiz birbirimizin ne kadar emek verdiğini biliyoruz,kimsenin o kadar emeği boşa gitmez umarım.

Ama tüm bunların dışında tabii ki Ebru'nun Hacettepe Mütercim Tercümanlık kazanmasını , Ebru ve Derya Teyze -ve Derya Teyze'nin muhteşem yemekleri- ile Ankara da yaşamayı kalpten,dalaktan,mideden,pankreastan,safra kesesinden,böbrekten ve daha nice organdan deli gibi istiyorum *.* 

Annemin de dediği gibi;
Hepimiz için hayırlısı ossun.

6 yorum:

  1. o kadar iyidir, süperdir, überdir diye övdüm, hala mı emin olamamış :D

    bu arada hacettepe diş amma çok isteniyomuş, benim çevremde kimse istemiyodu zamanında. ben de hacettepe nükleer enerji mühendisliği düşünürken gelen puanla girmiştim buraya, lisede isteyemeyeceğim kadar uzak bi hedefti :D

    YanıtlaSil
  2. Gökan,aslında istiyor da puanı yüksek ya,alternatif oluşturuyor.Şimdi tıp,diş hekimliği,ftr ve beslenme diyetetik moda ^.^ Bunlar etrafında dönüyor miller.Mühendislikler bir de sağlık alanı istemeyenler için.

    YanıtlaSil
  3. Dönem Dönem popüler mesleklerin değişmesi bu puan olaylarını alt üst ediyor

    YanıtlaSil
  4. Evet,aynen öyle oluyur.

    YanıtlaSil
  5. güldürdün beni.
    :)
    herşey çok hoş bu postta.
    :)
    iyi yapmışsınız sahip çıkmakla.
    :)
    çook yaptığım bişi bu kütüphaneden alıp götürmek.
    :)))

    YanıtlaSil
  6. Yeni kitapları çalmıyorum,onlar çok eskiydi zaten,ehe O:)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;