19 Mayıs 2012 Cumartesi

Peach Girl ile ilgili...

Peach Girl için söylemediğim kalmadı, biliyorum. Kötü dedim, saçma dedim, ergen animesi dedim... Dedim de dedim. (Meraklısına bkz.peachgirl.) Ama sanırım biraz haksızlık etmişim...

Şöyle ki, konunun hâlâ sıradan olduğunu düşünüorum, evet. Ama sonunda -13 bölüm devirdikten sonra bir zahmet- keyif almaya ve kendimi olaya kaptırmaya başladım sanırım. O nedenle Peach Girl'den pozitife yakın duygularla tekrar söz edeyim dedim.

Animedeki ana karakterler şunlar;

Momo
Bu esas kızımız Momo.
Momo yüzme takımında olduğu için teni bronzlaşmış. Saçları da turuncu. bu görüntüsü okul camiasının Momo hakkında önyargı oluşturmasına sebep olmuş. Momo'cuk başlarda ne kadar yadırgansa ve kötü sanılsa da kendi halinde, utangaç, içe kapalı bir kız. Bir de şapşal.
Çok şapşal.
Çok çok şapşal.

Sae
Hemen sağdaki de Sae.
Bakmayın masum göründüğünde, animenin kötü kızı kendileri. Okul senesi boyunca Momo ile uğraştı ve sonunda sevgilisini elinden almayı başardı.
Aslında Sae biraz, hayatın her alanında karşımıza çıkabilecek, kendisiyle barışamamış, iç huzuru yakalayamamış, başkalarının mutsuzluklarından kendine mutluluk çıkarmaya çalışan insanlardan. Sae'nin özgüven problemi öyle büyük ki Sae'nin kendi beğenileri, sevdikleri ve sevmedikleri yok. Tek yapabildiği kıskanmak, taklit etmek ve çalmak. Bu anlamda Sae hem deli gibi kızdığımız, aynı zamanda acıdığımız zavallı insanlardan.
Toji
Toji'de Momo'nun sevdiceği, esas oğlan. Daha doğrusu Sae aralarına girmeden önce öyleydi. Aslında Toji öyle kötü bir insan değil, sadece biraz kütük, anlayışsız ve bön. Ve -yine her dizide/filmde ve dahası hayatta- kolayca karşılaşabileceğimiz insanlardan. Sorunları tek başına halletmeye çalışıyor ve karşısındakine -onu koruma adına- seçim yapma ve kendi savaşını verme hakkı tanımıyor. Daha doğrusu bu hakkı karşısındakinden "çalıyor." En fenası da yaptığının en doğru şey olduğuna inanıyor. Bu nedenle hem kendisi acı çekiyor, hem Momo... Hem de ben cinnet geçiriyorum -.-

Okayasu
Bir diğer karakter de Okayasu. Okayasu'da diğer esas oğlan. Momo'yu seviyor o da. Animenin ilk bölümlerinde şımarık, zirzop bir havası vardı, ilerleyen bölümlerde kendisinden beklenmeyen bir olgunluk gösterdi. O nedenle izleyicilerin sevgi ve desteğini kazandı. Anime izlediğim sitede yorumları okuyorum da Okayasu-Fan aldı başını gidiyor :P

Peki bu Peach Girl'ü kotarma çabası ne?
Açıkçası bu gün izlerken konunun sıradan oluşundan yakınırken gözden kaçırdığım bir şey olduğunu fark ettim; evet Peach Girl öyle sıradan öyle sıradan ki hayatta sürekli tanık olduğumuz / olacağımız şeyleri göz önüne sermesine rağmen fark edememişim. Sürekli olan şeyler olduğundan gözden kaçırmışım. Bu farkındalıktan sonra yazmadan duramadım.

Mesela bu gün izlediğim iki bölümü ele alalım.
Bizi dişiler -aslında insanlar- gerçekten tuhafız. Bazı şeylerin değerini kaybetme ihtimaliyle karşı karşıya kalınca anlıyoruz. Şu zavallı Okayasu o kadar Momo'nun peşinde koştu koştu da bir yakınlık göremedi. Eski sevgilisi ortaya çıkınca kıymete bindi. Evet, hep böyle olur biliyorum. Bu, Peach Girl'ü alıp bir basamak yukarıya taşımıyor. Ama bazı şeyler (insan duyguları/ davranışları ) fazla temel ve basit. Bunları karmaşıklaştırmanızın bir yolu ve anlamı yok. Sanıyorum bu en derin iç güdülerimizden. O nedenle basit ve ilkel. Ve yine o nedenle bizi bir yandan rahatsız ederken bir yandan da çok tanıdık geliyor.

Şu an 14. bölümdeyim. (14'ü izlemedim.)
Bitmesine 12 bölüm kaldı. Bir yandan az kaldığı için, diğer yandan da son 12 bölümü artık "çin işkencesi" olarak algılamadığım için seviniyorum.

Eğer ilgilenirseniz; ben buradan izliyorum.

8 yorum:

  1. mimin vaar.
    :)
    toplistbloggers.blogspot.com'a bak bi.
    :)
    gelicim yine.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Negzelmiş o blog.

    Mim mi?! Vehööv!
    Mimi yarın yapacağım ama gözümden uyku akarken çok saçmalıyorum.

    YanıtlaSil
  3. bu animenin özelliği tüm kızların güzel olması galibaa :)

    YanıtlaSil
  4. Mia; tüm animelerde öyle oluyor -.- Sinir oluyorum -.-

    YanıtlaSil
  5. kanalizasyon balığı ismine bayıldım.alemsinnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim!
    Genelde saçma olduğu düşünülürdü oysa, mutlu oldum :D

    YanıtlaSil
  7. izleyim. zaten kore salgını var en çok.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Ben biraz sıkılmıştım ama...
    Çok beğenmedim, onu söyleyeyim de.

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;