23 Haziran 2012 Cumartesi

Heatçoooo!



Köye gittiğimde orayı burayı karıştırıp, Mecit Abi'min eski romanlarını (SAS ve Agatha Christie oluyorlar genelde) bulup çıkarıp eve getiriyorum. Annem kitapların kötü koktuğundan, evde istemediğinden sürekli yakınıyor, biliyorsunuz. (Veya bilmiyorsunuz. Daha önce söylemiş miydim bilmiyorum.)

Çoğunlukla;
"Amaaan Cessie, evdeki kalabalık yetmiyordu bir de bunları sardın başıma!"
"Aman anne yia, duruyorlar işte durdukları yerde ne zararı var sana?!"
"Kokuyorlar kızım. Hepsi tozlanmış, eskimiş. Kitabın mı yok, niye bunlara yapıştın anlamıyorum ki. Bıraksan atarım hepsini."
"Neeey?! Ben onları sen çöpe at diye mi sürükledim buralara kadar. Eğer kitaplarımı atarsan eve adımımı atmam!"
gibi diyaloglara sahne oluyor sevgili evimiz. ^.^ Ama az önce -kendisine söylemesem de- anneme hak verdim. Şu an okuduğum Cinayet Reçetesi öyle tozlu ve öyle kötü kokuyor ki, belki de babamın dediği gibi bir dönem fareler onu tuvalet olarak kullanmış -.- İnatla okuyorum ama nasıl okuyorum. Hapşırıklar ve kaşıntılar içinde. Burnum kıpkırmızı oldu.

Neyse, sonra bir çözüm buldum kendimce. Şu fısfıs kolonyalar var ya, onlardan sıkıyorum kitaba zarar vermeden. Böylece kolonyanın kokusu toz kokusunu bastırıyor veya bu tamamen psikolojik bir avunma. Bilemiyorum. Ama daha az kaşındığım aşikar.

Aaah ah...

Ben o kitapları nerelerden çıkardım, nasıl sürünüyorlardı...
Tabii tozlanırlar. Kitap dediğin okunmak için yapılmış, akla hayale gelmeyecek yerlerde yıllanmak için değil ki... Eskimiş kitaplar candır hem... Attırmam! Gerekirse gaz maskesiyle okurum attırmam! o.O Benim kıymetlim onlar.

Böyle işte...
Neyse ki kitap 190 sayfa...
Yani bu hapşırık ve kaşıntıyı günlerce çekmek zorunda kalmayacağım...

8 yorum:

  1. kitabı tepesinden mandalla as bi güzel balkona, ne tozu kalır ne kokusu(: eğer çok yıpranmışsa yapma ama; kopmasın sayfalar yazık.. bi de lavantalı falan kitap ayracı yap kendine, okumadan önce koy içine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay aklınla bin yaşa!
      Tabii balkona koymayı ben de düşündüm ama lavantalı ayraç süper fikir!

      Sil
  2. eski kitapların sararmış sayfalarının yaşanmışlık hissini çok seviyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de, ben de çok seviyorum...
      Ama keşke bu kadar hapşırtmasa...

      Sil
  3. senin bu sölediklerini çok iyi biliyorum. o kokuları tozu nemi.
    sas serisi ha ha biliyorum sahaflarda var.
    :)
    bi de baskan yayınları var.
    :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;