8 Haziran 2012 Cuma

Okul Bitti!


Danişment'i kazanmak hiçbirimiz için bir hedef değildi. Aslında ekranda Danişment'e yerleştirildiğimizi görene dek varlığından bile haberdar değildik... O yüzden Danişment çoğumuz için hayal kırıklığı olmuştu.

Ben okula başladığımda inatla bir şeylerin daha güzel olacağını düşünmeye çalışıyordum ve kendimi bu yeni ortamı sevmeye zorluyordum. O yüzden dokuzuncu sınıftayken pek çok kişi beni "Polyanna" şeklinde nitelemişti.

Bu fotoğrafı daha önce de paylaşmıştım, ama yinelemek istedim. Okulun ilk günü Büşra ile tanıştım, aynı sınıfta olduğumuzu öğrenince de sevinmiştim tabii. Bu bizim ilk günümüzdü, hepimiz yarı telaşlı, yarı tedirgindik ve tabii biraz da "büyümüş" hissediyorduk. Tabii diğerleri bizi "tıfıl" olarak nitelemişti.

İtiraf etmeliyim ki 9. sınıfta sınıf arkadaşlarım alışılmışın dışında kişilerdi... Gerçekten zor bir seneydi, sınıfın kendi içinde bütünlük sağlayamaması, kendimizle ilgili sorunlarımız, çevremizle ilgili sorunlarımız, yeni insanlarla tanışmak ve uyum sağlamaya çalışmak... En azından benim için çok zor olmuştu. Biliyorsunuz bir nebze sosyofobiğim.

Ama 10. sınıfta öğle arasında 9-B olarak bir araya geldiğimizde -sınıflarımız karılmıştı- her an birlikte olamasak veya konuşamasak da, başımız sıkışınca koşabileceğimiz, bizi dinleyebilecek insanların var olduğunu/ olmaya devam edeceğini fark ettim.


Ve bir sürü güzel anı biriktirdik...

Dergi grubunda bulunmanın ve birbirine kimi zaman taban tabana zıt bir grup insanın ortak bir amaç etrafında bir araya gelmesinin mükemmelliğini gördüm. Harika öğretmenlerle tanışma fırsatı buldum.
Tabii bir de "öğretmen" diyemediklerimizle...
Bir de böğürtük idarecilerle...


Bu sene kep töreni de yapamıyoruz ama bakmayın...
Bir dönem Danişment nispeten katlanılır bir okuldu aslında...

Bu gün milletle vedalaşırken şöyle bir düşündüm...
Lisenin çabuk geçeceği söylenirdi hep, ama bu kadar hızlı geçeceğini düşünmemiştim. Bu 4 sene hayatımın en iğrenç ve sıkıntılı anlarını da, en güzel anlarını da içinde barındırdı galiba... Sonra kendime "Özleyecek miyim?" diye sordum. Özleyeceğimi biliyorum. Tekrar 15 yaşında olmayı, bazen 17 yaşında olmayı özleyeceğim... Sonra, sonra bağıra çağıra uzun eşek oynayan arkadaşlar arayacağım, biliyorum. Bazı öğretmenlerimi özleyeceğimi, Tuncay Abi'yi, servisi, kantini, yani "liseli ergen" yaşlarımı ve o anıları özleyeceğimi biliyorum.

Lise hayatım boyunca arkadaşlarımla hiçbir sorunum olmadı. Ama kimi insanlar otorite kurduklarını sanırken işi biraz- başka boyutlara kaydırdılar. Saydığım tüm bu güzel şeylere rağmen "Hayır ya, aslında okuldan nefret etmiyordum ben." diyemiyorum. Gerçekten enerjimi tüketiyordu o görünmezlik, o insanlar, o saygısızlık... Ve sınavı kazansak da kazanmasak da çoğumuzun en büyük tesellisi "artık okulun olmayacak olması." 

Bir şekilde bir sayfayı daha çevirdik.
Bu belirsiz gelecek beni biraz heyecanlandırıyor, biraz ürkütüyor.
Neler olacağını göreceğiz.

PS: Fizikçi geçirmiş beni. Teşekkür aldım *.*

5 yorum:

  1. yazını okuyunca o yıllarıma döndüm ya galiba en güzel zamanlarımdı şimdi hep özlemle anıyorum:( üstünden ünv. yılları geçti iş hayatına atıldım ama o yıllar yine de en güzeliydi. her gün defalarca katıla katıla gülerdik, başka arkadaşlarla sık sık kavgalarımız olurdu onları bile özlüyorum biliyomusun. sabahın bu saatinde hüzünlendirdin beni canım ya:) inş. daha güzel günler karşına çıkar

    YanıtlaSil
  2. kesin çoğu eyler silinse de bu yıllarını özleyeceksin..hadi bakalım.kutluyorum teşekkür üde kapmışsın..:))

    YanıtlaSil
  3. @Amphitrite; hüzünlenmeni istemezdim. Hüzünlenmen yerine gülümsemeni tercih ederdim... :)

    @Crazywomanrosemary; tahmin ediyorum, biliyorum. Teşekkür ederim, teşekkür ailemiz için benim adıma bir düşüş demek aslında.

    YanıtlaSil
  4. geleceğin iyi olcak ve arkadaşlarını özlücen.
    ama oh bittiiiii okulun.
    hatırlasana son 9 ayı filan.
    :)
    ne sıkıldın gerildin.
    bittiiii.
    tebriks.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda!!!
      Hatırlamak istemiyorum bile -.-
      Bi 2156321324 sene sonra belki dönüp anıları yad ederim.

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;