21 Temmuz 2012 Cumartesi

Bir Yaz Gecesi Rüyası

Merve'nin param yetmeyince destek çıktığı ve bu şekilde aldığım Bir Yaz Gecesi Rüyası'nı az önce okudum, okumak oldukça keyifliydi.Aslında kitapları okumadan mangalarını okumak istemiyorum ama bu kez böyle oldu.

Shakespeare'in oyunundan uyarlanan manga çok hoşuma gitti. Everest yayınları Shakespeare'in diğer oyunlarının da bu şekilde uyarlandığı bir seriyi okuma fırsatı sunmuş bize. Romeo ve Juliet, Hamlet, Machbet, Othello gibi eserlerin de mangalarını edinebiliriz yani.

Bir yaz Gecesi Rüyası'nın illüstratörü Kate Brown'muş. Özgün ismi A Midsummer Night's Dream'miş. Çeviren ve yayına hazırlayan Sabri Gürses'miş.

Arka kapak ise şöyle; 

"Aşkın yolu hiçbir zaman düz olmaz," diye yakınır Lysander, ama ne kadar haklı çıkacağının farkında değildir. Shakespeare klasiğinin manga çizgileriyle kaynaşması olan bu çarpıcı uyarlamada, dört genç Atinalı âşık ve amatör bir oyuncu grubu vardır. Modern Atina'nın bunaltıcı kısıtlamaları ile düzeninden hayal kırıklığına kapılan âşıklar, kalplerindeki arzuyu sadece ayın aydınlattığı, yaramaz cinlerle perilerin yurdu olan büyülü bir ormanda bulur. Kıskançlık ile bir aşk iksiri bir araya gelince ortalık karışır ve karakterleri romantik bir heyecan sarar.

Bir Yaz Gecesi Rüyası William Shakespeare'in çizgi uyarlaması olan Manga Shakespeare dizisinde yer almaktadır. Japon çizgilerinden esinlenen ve Shakespeare'in özgün metinlerinden Richard Appignanes tarafından uyarlanan bu dizi, usta mangacıların çizimleriyle büyük yaratıcının sözlerini öğrenciler, Shakespeare okurları ve manga hayranları için canlandırıyor.

Gerçekten mangadan alıntı yapmayacağımı düşünmüş olabilir misiniz?
Yani buna inandınız mı?
Tabii ki yaptım!

Ben ne kadar nefret edersem
O da o kadar geliyor peşimden
Ben de ne kadar seversem
O kadar nefret ediyor benden.
*
Aşk gözle değil akılla bakar
Bu yüzden de kanatlı Eros'un gözü kör
*
Erdemini tehlikeye atıyorsun,
Şehirden ayrılıp kendini ellerine bırakarak
Seni sevmeyen birinin.
    Senin erdemin benim ayrıcalığım
    Çünkü bana göre bütün dünya sensin
    Yani nasıl yalnız olurum bütün dünyanın
    Gözü bana çevrilmişken?
*
Müzik evet!
Büyülü bir uyku gibi.
*
Oyunu görmek istiyorum. 
Çünkü yalınlık ve sorumluluk katıldı mı
Hiçbir şey yanlış olamaz.
*
Korku dolu sorumluluğun 
alçakgönüllülüğünde de
Cıvık ve küstah zarafetin dilinde de
Yılan dili var
Sevgi ve dilsiz yalınlık bana daha yakın

Neredeyse unutuyordum. 
Neil Perry'i anmadan bu yazıyı nasıl sonlandırabiliriz ki?


Eğer biz gölgeler
haddimizi aşmışsak, her şeyin tatlıya
bağlandığını düşünün. Aslında bu görüntüler oluşurken,
siz kazara burada bulundunuz. Bu zayıf ve garip tema,
bir rüyadan başka bir şey olamaz. Baylar, hemen üzülmeyin. Siz affederseniz, her şeyi düzeltiriz. Çünkü ben dürüst Puck’ım.
Ve haksız yere şanslıyım. Şimdi ejderin dilini kazıyacak
her şeyi tatlıya bağlayacağız. Aksi halde,
Puck’a yalancı deyin. O yüzden hepinize iyi geceler. Bana elinizi verin dost olalım. Ve Robin her şeyi tatlıya
bağlasın.

6 yorum:

  1. blogunuzu çok değişik buldum ki çok blog gördüm , tebrik ederim , her ne kadar kitap zevkimiz uymasada ikimizden birinin zevkinin değişebileceği ihtimali hep var olduğundan zevkle takip edeceğim ,gelirseniz bende beklerim
    kibelem.blogspot.com
    bamya en sevdiğim yemektir !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :D
      Kitap konusunda çok açığımdır aslında, elimden geldiğince fırsat veririm farklı türlere, o yüzden benimki değişebilir :D

      Bamya sevenleri -bu konuda- hiç anlayamadım... :/

      Ve elbette blogunuza uğrarım :)

      Sil
  2. "müzik evet! büyülü bir uyku gibi."

    shakespeare dede doğru söylemiş. ama senin deden saramagoydu, bu da büyük dede olsun yaşça daha üstün :)

    shekespeare mangası hiç okumadım daha doğrusu manga doğru düzgün pek okumadım ama denenebilir bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, en birinci dedem Saramago.

      Manga candır, bence de denenebilir. 3 saniyede bittiği için çok para veremiyorum, içime batıyor :D Ama 3,90'dı yahu!

      Sil
  3. manga pek severim.
    bir yaz gecesini de.
    bunun müziği de var.
    bi de komik bi filmi eski.
    woody allen.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Woody Allen hiç izlemedim ama çok istiyorum.
      Kesinlikle izleyeceğim.

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;