1 Temmuz 2012 Pazar

Bol Fotoğraflı Yemek Yazısı

Merhaba Canlar!
Bu gün (dün gece kararlaştırdığımız üzere) annemle yemek yaptık! Yani Haluj yaptık. Haluj bir çerkes yemeği. Aslında çerkes mantısı da denebilir çünkü çok benziyor. Her neyse...
Ben de bu aşamaları fotoğrafladım veee, bir "Cessie yemek yapıyor!" yazısı hazırladım!


Şimdi, öncelikle hamur yoğurmak gerekiyor, tamam mı? Annem beni uyandırmadan önce bunu hazırlamış. Burada yaklaşık olarak 4 bardak un, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tane de yumurta var...
Daha sonra o karışımı su da ilave ederek biiiir güzel mıncıklıyoruz. ^^ Havaya girmek için annemizin baş örtülerinden birini de kafamıza geçiriyoruz ki böylece "ev balığı" imajı pekişsin ve kendimizi iyice kaptırabilelim ^^
O vıcık vıcık karışım hamura benzeyince kabın içinden çıkarıp biraz daha yoğuruyoruuuz...
Sonra da o hamurları böyle topakcıklar haline getiriyoruz... 
Sonra bir de o hamurların içine koymak için iç hazırlamak gerekiyor. 
Onu da patatesten yapıyoruz. Yine annem beni uyandırmadan önce bunu hazırlamış.
5 tane patatesi soymuş, yıkamış ve ortadan ikiye kesip tencereye koymuş. Sonra da biiir güzel haşlamış.
Haşlanan patatesleri bir kabın içine koyup ezmiş.
Daha sonra başka bir tavada, biraz tere yağını, biraz da zeytinyağı ekleyerek (zeytinyağı, tere yağı tek başına yanmasın diyeymiş) eritmiş. Bunun içine rendelediği soğanları atmış. "Pembeleşinceye kadar" bunları kavurmuş. Sonra daa içine kırmızı toz biber, kara biber, kimyon eklemiş.
Bunları ezdiği patatesin üzerine döküp bir güzel karıştırmış.
İşte burada da yukarıda yazdıklarımı not alıyorum.
Başımdakini "çok kötü" bağladığım gerekçesiyle bozup annem tekrar bağladı ehe :D 
Gerçekten böyle daha iyi oldu galiba.
Vee hamarat ben hamur topakcıklarını biiiir güzel açarken.
-Anne ya, bu hamur selülitli oldu.
-Kızım sabredemedin, biraz bekleseydik o hamurda ne selülit kalırdı ne bir şey.
Sonra çay bardağı ile o hamuru yuvarlak yuvarlak kesiyoruz.
Sonra o yuvarlak yuvarlak kestiğimiz hamurların arasına patatesten koyup kapaıtıyoruz.
Bazıları da böyle örgü şeklinde yapıyorlar.
Annem de bazen öyle yapıyor ama ben beceremiyorum. O yüzden biz "D" şeklinde yaptık.
Ben "Yaa ben öyle yapamıyorum, sen de D şeklinde yap!" diye baskı yaptım çünkü.

Sonra da onları suya atıp pişiriyoruz.
Üzerine sarımsaklı yoğurt döküyoruz veee sonuç:
Şöyle bir şey çıkıyor ortaya.
Şimdi yapılşacak tek şey afiyetle mideye indirmek.
-Ki biz öyle yaptık.-

13 yorum:

  1. resmen ağzım sulandı :)
    günlerdir bloguna girilmiyordu, şimdi açıldığını gördüğüme sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, düzeldi artık!
      Ben de çok sevindim *.* Baya korkmuştum.

      Sil
  2. 1incisi, o hamurun üzerindeki ellerini yerim senin! ne şekerler minik minik, balıkcığımmmm... ^^ seni ilk defa gördüm ben, ne şekersinmiş. ^^

    2incisi de, gurbet ellerde feci canım çekti, napıcaz şimdi söyle bakalım?! :))

    sevgiler sana,
    luna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eööö...
      Buradan oraya yemek yollanır mı ki yia?

      Utandım bi de. :D

      Sil
    2. yollanmaz yollanmaz. :)

      gelince olsun, sozumu aliyim simdiden :D

      sevgiler canim, afiyet olmus olsun size.

      luna.

      Sil
    3. Seve seve yaparım! :D

      Sil
  3. ay Allahım selülitli hamurun ve inekli pijamanla çok tatlısın sen :)

    afiyet olsun :) kendin yapınca daha lezzetli oluyor sanki :)

    YanıtlaSil
  4. aaaa ben bu yemeği tv de görmüştüm . şu herşeyi yiyen adamın programında .

    canım çekti yaa gece gece iyi mi ?

    yayınlamayın böyle şeyler yaa yapan var yapamayan var :)

    YanıtlaSil
  5. haa bu arada sen 15 yaşında mısın ?

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 18 yaşındayım :D

      Valla yayınlamak için yapmıştım :D
      Yolun buralara düşerse sana da yaparım, elime mi yapışacak sanki? *.*

      Sil
  6. çok güldüm ama burda.
    :)

    bi deeee yapıcam bunu.
    mantı ölürüm.
    patates de.
    :)
    yaparım bunu.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmalısın, güzel oluyor!
      Kimliğimi de iiiiyice ifşa ettim ama neyse :D

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;