4 Temmuz 2012 Çarşamba

Diploma Şeysi

Şu sıralar durumum böyle.
Sabah, bir önceki yazıyı yazdıktan sonra uyuyamadım. Uzunca bir süre döndüm durdum. Sonra bari kitap okuyayım diyerek kitabımı aldım. Bir ara sızıp kalmışım. Bu sefer de annem "Hâlâ uyuyamadın mı kızım?" diye bağırarak odaya girdi ve beni uyandırdı. Zaten kalkmam gerekecekti, bozuntuya vermedim. "Hadi, fazla oyalanmadan çıkalım, erkenden alalım şu diplomanı da." diyerek kaldırdı annem beni. Sonra yollara düştük.

Anlayacağınız, okula son kez gittim. Diplomamı da Mehmetciğim (!) den aldım.
"Eeee Cessie, nasıldı sınav?"
"Fena değildi."
"Söyle bakalım, ne istiyorsun?" 
"Biyoloji."
"Biyoloji?"
"Evet, bölüm." (Ve suratımda iğreti bir tebessüm :) )
"Niye? Kromozomlarınla sorunların mı var yoksa? Hahahahaha" 
Böyle de espritüeldir işte. Şakacı şey -.-
Neyse ki bu manasız sohbet fazla uzamadan diplomamı aldık!

Sonra çarşıya gittik. Annem beni kumaş satan bir mağazaya soktu, evde giymek için şort dikecekmiş... "Anne hadi ya, hepsi güzel işte, seç artık birini" diye vızıldanırken tanıdık bir ses duydum!
"Cessieee!"
"Hocaam?! o.O "
Bir de baktım Osman Hoca! Kucağında da oğlu  Alp Ateş!
"Hocam n'apıyorsunuz burada? Anaam! Hocam sizin mi bu? Ateş mi bu? Ateeeş, ne sevimlisin sen! "
"Evet, oğlum. Nasıl?"
"Çok tatlı! İnanmıyorum hocam, çok güzel! Hocam sizden nasıl çıktı bu çocuk?!"
Sonra annem gelerek Ateş'e saldırdı. Bu sefer de onu engellemeye kalkıştım. "Anne ya, huzursuz etme! Anne bak, ağlarsa, yapma öyle.Sıkıştırma!"
Sonra da bebeği sevip sevemeyeceğimi anlamak için sorduğum fiks soru:
"Hocam Ateş'in dişi var mı?!"
"Yok, daha ne dişi?"
"O zaman dokunamam :( Ateeş, dişin çıkar çıkmaz babayı ısırmalısın bence! "

Sonra oradan ayrıldık ve Kitapsan yolunu tuttuk. Şu kitaplaşma etkinliği için kitap bakacaktım. Ben en üst rafta bulunan kitabı almak için uğraşırken arkadan bir ses -evet hep arkadan sesler-
"Dikkat et, bak tırnağın falan kırılmasın."
"Benim tırnaklarım kısa, kırılmaz." 
Şu kitapçıdaki ismini bilmediğim fekat bu gün öğrenmiş olduğum Abidin Abi.
"Abidin mi?! Sizde hiç Abidin tipi yok." gibi bir tepki de verdim. Yine konuştuk falan. Annemin de ağzından girdim burnundan çıktım kendime iki kitap aldırttım. Biri Saramago'nun diğeri de daha önce okumadığım bir yazarın, Trevanian'ın.

Yani bu gün benim için hem ganimetler açısından hem de genel olarak güzeldi.
Eve gelince de yemek yiyip uyudum. Biraz sersem gibiyim ama kendimi kötü hissetmiyorum. :)

Hep yakınacak değilim ya.
Bunu da paylaşayım istedim. Ve tabii ki Alp Ateş'i anlatmadan duramazdım.

21 yorum:

  1. Hayatta güzel şeyler var da biz görmek istemiyoruz karalar bağlayıp evde oturmak daha kolay :)
    Ama bir kitap bile insanı değiştirebiliyor sana Saramago'nla mutluluklar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! :D
      Biliyorsun, Saramago hep mutlu eder beni *.*

      Sil
    2. Evet tecrübeyle sabit biliyorum yani :)

      Sil
  2. hayırlı olsun diploman :)
    Trevanian'ın hangi kitabı merak ettim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Kitabın ismi "Katya'nın Yazı"

      Sil
  3. ayy mehmetciğin espri şeysi ne fenaymış ehe ama hayırlısı olsun canım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sağolsun... -.-
      Teşekkür ederim :D

      Sil
  4. vaay meslektaş olcaz desene.hadi hayırlısı bakalım:)

    YanıtlaSil
  5. Trevenian nın şibumi sini okudum şahaneydi. bu da güzeldir umarım hediye ettiğin kişi çok sevsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında onu kendime hediye ettim. Abidin Abi'de Şibumi'yi önerdi, en iyi kitabı dedi ama "Hayır" dedim. Bilinmedik bir kitapla başlamak her zaman için iyidir.
      Hediye ettiğim kişi hediye ettiğim kitabı umarım beğenir. Ona daha önce okuduğum ve beğendiğim bir kitabı aldım. :)

      Sil
  6. Selamlar össezededaşım. Çok bilmişlik taslamak istemem; ama illa bölüm okuyacağım diyorsan, her ne kadar nefret etsem de mantıklı olanının Kimya olduğu yönünde düşüncelerim var. Tabiii, fikirler, sınav sonuçları gelince şekillenecek. Ve o zaman, umarım, hepimiz istediğimiz yerleri nokta atışıyla delip geçeceğiz! HUA!
    Trevanian'ın Şibumi'si iyidir diyorlar. Ama okumadım. O yüzden, yorumum yok. Zaten senin aldığın kitabın da bu olma ihtimalı, kaçtır bilemem. ehehe.
    Ve erkek çocukların tatlığı bir ayrıdır yahu.
    "Benim tırnaklarım kısa, kırılmaz." ups, hazır cevap. ehehe.

    Gününe bizi de dahil ettiğin için teşekkür ediyor, gelecek yazılarında görüşmek üzere diyor ve burada usulca susuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ouuu selamlar :D
      Buralara hoşgeldin. Biyoloji yazmam konusunda şunu söyleyebilirim, başta dershanedeki biyoloji öğretmenim olmak üzere tüm sülale buna karşı aslında ama bakalım... Bindik bir alamete, gerisi allah kerim. Senin de dediğin gibi, sınav sonuçları gelince netleşecek her şey ve umarım nokta atışıyla yerleşiriz gerçekten!

      Trevanian'ın Şibumi isimli kitabının iyi olduğunu Abidin Abi de söyledi. Ben inatla Katya'nın Yazı olanı aldım ehe.

      Hazır cevaplık değil yahu, cidden kısa tırnaklarım.

      Yapmaya çalıştığım bir işi beceremeyip birinden yardım almak zorunda kaldığımda çok içime batıyor. O yüzden kitap konusunda yardımını kabul etmedim. Belki kabalık ediyorum, bilmiyorum. Çünkü bu ilk kez olmuyor. Hangi kitaba elimi atsam kuytuda köşede sıkışmış olduğundan adamcağız yardım teklifinde bulunuyor ama her defasında "Hayır, kendim yapıcam!" diyerek reddediyorum.

      Asıl ben zaman ayırıp okuduğun için teşekkür ederim.
      Ne cevap yazdım yia, höh!
      Bir yazı daha çıktı resmen.
      Ben de ivedilikle susayım en iyisi.

      Sil
    2. Ben buraya uğrayacaktım, cidden; ama aklımdan uçup gitmiş yahu. Bugün şans eseri linkine rastladım ve o an hatırladım; şu aynı resmi paylaşıp da farklı yazılar yazan kişiler olduğumuzu! ehehe.
      Ama yine de bir hedefin olması güzel bir şey. Benim gibi "hala ne yazacağını bilmeyen" bir kafada değilsin ya en azından. ehehe.
      Tamam canıım, hazır cevap olmak kötü bir şey değildir ki hem. Bana da hep söylerler, ki kesinlikle hazır cevabımdır. ehehe.
      Ben mesela, bir kitabı almadan önce hafiften "kitapyurdu" yorumlarına da bakarım. Ya da bir arkadaşım var, ne zaman kitap tavsiye etse bana, alıp okurum ve her defasında suratımda aptal bir tebessümle bitiririm. Kitap konusunda bence yardım almaktan daha doğal bir şey olamaz. O yüzden, gurur meselesi haline getirip yazık etme gözlerine. Güzel kitaplar okumak, hepimizin hakkı! ahaha. Ve kabalık da etmiyorsun, sadece kendi fikirlerin doğrultusunda hareket ediyorsun. Bu kabalık değil, sadece cesaret! - Sanırım biraz "gaz verme" cümlesi oldu bu. ehehe. -

      Ben de bu cevabımla senin yorumunla kapışır hale geldim sanırım. EVET! O yüzden, sorun yok. ehehe. Okudum üşenmeden.

      Sil
    3. Yok yahu, kitap seçimi konusunda değil, kitapları raftan alma, sıkıştığı yerden çıkarma konusunda yardım kabul etmiyorum. Zaten beni Saramago ile tanıştıran da Abidin Abi'dir, tavsiyeleri iyidir *.*

      Sil
  7. Mehmetciğin esprisi bana yapsa orada korkunç bir bakış atardım. Ay şu bölüm beğenmeyen insanlardan hoşlanmıyorum. Okuyacak olan sensin neden böyle düşüncelerini söylüyorlar ki? Gören de onlar okuyacak sanır. Senin durumunda bende olduğum için sinir oldum. :D

    Hocalarınla diyalogun çok komiğime gitti. Gününü anlattığın ve bizi de mutlu ettiğin için teşekkürler. :)

    Diploman hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diploma için teşekkür ederim.

      Çağımızın gözde meslekleri tıp, mühendislik olunca başka seçimler yadırganıyor tabii. Belki gerçekten mantıklı bir seçim değil ama bu konuda sınırları zorlamak niyetindeyim. :D

      Osman Hoca candır ya... Kamp dönemi "Hocam nerdesiniz?! Hani soruları çözmeye gelecektiniz?!" diye çemkirdiğimiz bile oldu :D Arkadaş gibidir o *.*

      Sil
  8. Hocam sizden nasıl çıktı bu çocuk :)) süpersin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Teşekkürler.
      Osman Hoca işte, birbirimize takılırız öyle...
      Özleyeceğim onu :D

      Sil
  9. hey burda 3 çok komik an vardı.

    kromozom.
    sizden nası çıktı.
    abidin tipi.
    :)

    trevanian.
    önemli adam.
    katya, şibumi.
    gizemli yazar.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Ay, böyle Trevanian hakkında herkes bişey söyleyince heyecan yaptım kitapla ilgili :D

    Ya, insan o kromozom şeysini söyler mi ya?! -.-
    Sevimsiiz.

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;