15 Temmuz 2012 Pazar

Katya'nın Yazı Üzerine

Temsili Katya
Görsel: Zerochan
TIK.

-Trevanian'ın Şibumi'si meşhurdur. Onu al istersen.
-Hayır, ben Katya'nın Yazı'nı almak istiyorum. Hem yaz kitabı hem de bir yazarın en iyi kitabından okumaya başlarsam diğer kitaplarını sevmem.
-Belki de yazarların en iyi kitaplarını okuyup bırakmalıyız. Tüm kitaplarını okumak gibi bir kuralımız yok ki.
-O zaman sevdiğim birilerini okumaktan kendimi mahrum etmiş olurum, bunu istemiyorum. 
-O da farklı bir bakış açısı tabii...

Katya'nın Yazı'nı almaya böyle karar vermiştim. Trevanian ile böyle bir konuşma sonucu tanıştım... Katya'nın Yazı...

İki gündür kitabı elimden düşüremedim. Çok eğlenceli başladım, çok etkilenerek bitirdim. Elbette bazı tahminlerde bulunmuştum ama bu kadarını asla düşünmemiştim...

Katya... Paul... Ve Bay Treville...
Deliliğin sınırlarında dolaşan ve diğerlerini de kendisiyle birlikte sürükleyen bir insan...
Sonsuza kadar birbirlerine mahkûm aile fertleri, yalnızlıkla lanetlenmiş, içedönük insanlar...

Alaycılığı ve kibiri kalkan olarak kullanmaya çalışan bir ağabey...
Karısının ölümünden sonra kendini çalışmalarına adamış bir bilim adamı, Bay Treville...
Çağın ilerisinde, beyaz elbisesini üzerinden düşürmeyen, mekana ve insanlara meydan okuyan aykırı bir genç kadın, Katya...

Ve ailenin onları birbirlerine mahkûm eden büyük sırrı...

Katya...
Ah Katya...

Trevanian şüphesiz Baldwin ile Saramago'nun yanına bir yerlere yerleşti gönlümde...
Bu kadar neşeli başlayan bir kitap nasıl bu kadar sarsabilirdi ki beni? Beklenmedik ve aniden... Daha önce sayılı kitaptan bu kadar etkilenmişimdir...

Ve Katya...
Unutulmaması gereken ve unutulmayacak kahramanlarım arasına eklenen kırılgan ve cesur kız...

9 yorum:

  1. trevanian yazarın takma ismiydi dimi? sanki öyle hatırlıyorum.

    çok etkilemiş bu kitap seni, belli. belki ben de en iyi olmayan kitabından başlamalıyım senin gibi. hiç okumadım Trevanianı çünkü. sen anlatınca merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş, doğru hatırlıyorsun... Romanlarını bu isimle yazıyormuş.

      Çok etkiledi hem de çok... Belki okumak isteyen olur diye olayları anlatmamaya özen gösterdim. Kitaptan söz etmeden duramazdım ben de olabildiğince üstükapalı anlattım. Belki Katya'nın Yazı'ndan başlayabilirsin, çok etkileyiciydi...

      Sil
  2. okumuşsun. sölüyodun evet. öldükten sonra kim olduğunu bulmuşlardı bu yazarın. sevindim baldwin, saramago ve şimdi de trevanian. bi ara da benim en sevdiğim yazarı okusana. hermann hesse. istediğin kitaptan başlarsın. hepsi müthiş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle çok denk geldim ki ona... Hatta belki evde vardır bir kitabı, karıştırayım kitaplığımı. Okuyacağım tabii :D

      Sil
  3. Şibumi ile tanışıp hayran olmuştum Trevianian'a Katya'nın Yazı da listemde. Kitap hakkında bu şekilde geniş bir yorum okumamıştım, daha çok meraklandım doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabildiğince "spoiler" vermeden içimi dökmeye çalıştım.Elimden bu geldi. Dilerim okur ve beğenirsiniz.

      Sil
    2. Bence kesinlikle spoiler yok bu yorumda. Aksine kitabı alıp okumak için daha da sabırsızlandıran bir tanıtım yazısı olmuş.

      Sil
  4. merak ettim kitabı okumak isterim. :)

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;