23 Ağustos 2012 Perşembe

ALAYCI KUŞ ~ Suzanne Collins # 3

Çeviren: Sevinç S. Tezcan
Özgün Adı: Mockingjay
Kapak Resmi: Tim O'Brien
Kapak Tasarımı: Elizabeth B. Parisi
Kapak Uygulama: Yunus Bora Ülke
Yayın Yılı: 6. Baskı / Mart 2012
Yayınevi: Pegasus Yayınları

ARKA KAPAK:

AÇLIK OYUNLARI için övgüler

"Elimden bir türlü bırakamadım... Bağımlısı oldum."
-Stephen King
"Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki yemek yerken bile okumaya devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici."
-Stephenie Meyer
# 1 New York Times Bestseller * USA Today Bestseller
Horn Book Yılın En İyi Kitabı * Publishers Weekly Yılın En İyi Kitabı
School Library Journal Yılın En İyi Kitabı * Booklist Editörlerin Seçimi
New York Times Book Review Editörlerin Seçimi
New York Times Yılın Unutulmaz Kitabı * Kirkus Yılın En İyi Kitabı


ATEŞİ YAKALAMAK için övgüler

"Katniss ustalıkla öldürürken, Collins vurucu yeteneğiyle yazıyor."
-Time Dergisi
"Collins ender görüleni yapmış. İlk kitap üzerine inşa edilen bir sonuç yazmış." 
- The New York Times Book Review
# 1 USA Today Bestseller * # 1 New York Times Bestseller
#1 Wall Street Journal Bestseller * #1 Publishers Weekly Bestseller
Time Dergisi Kurgu Kitaplar İlk On 2009
Publishers Weekly En İyi Kitap 2009
New York Times Book Review Editörlerin Seçimi
Kirkus En İyi Kitap 2009 * Booklist Editörlerin Seçimi
  • Dürüst olmam gerekirse, atalarımızın pek övünülecek bir yanı yoktu. Demek istediğim, savaşlar ve bozulmuş bir gezegenle bizi içinde bıraktıkları durum ortadaydı. Kendilerinden sonra gelecek insanları hiç umursamadıkları açıkça belliydi. (sf.95)
  • Fıçının içinde balık avlamak gibi
  • İnsanın kendini toplaması, dağıtmasından on kat daha fazla çaba gerektiriyor. (sf.172)
  • Çaresizlik insana her türlü delilik yaptırabilir. (sf.219)
  • Belki de iyi bir şeylerin açlığını o kadar uzun zamandır çekiyorduk ki hepimiz parçası olmak için can atıyorduk. (sf.244)
  • Yer altında ölmekten deli gibi korkuyordum, oysa bu çok aptalcaydı. Çünkü yerin üstünde ölsem bile, yapacakları ilk şey beni yerin altına gömmek olacaktı. (sf.319)
  • Katniss, onsuz hayatta kalamayacağını düşündüğü kişiyi seçecektir. (sf.353)
  • Ancak kolektif düşünce genelde kısa ömürlü olur. Bizler hafızası yetersiz ve kendi kendini yok etmek konusunda son derece hünerli, dönek yaratıklarız. (sf.403)
  • Ancak eski alışkanlıklardan kolay vazgeçilmezdi. (sf.409)

8 yorum:

  1. hevesle filmini bekliyorum demek isterdim ama ilkini çok daha renkli beklerken kapkaranlık bi filmle karşılaştım, üçüncü filmde yerin altını simsiyah izleriz artık(:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemedim henüz...
      Ama öyle karanlıksa ruhum sıkılır benim -.-

      Sil
  2. Ah seriyi bitirmişsin cessie..
    Tadı damağında kalmıştır.

    YanıtlaSil
  3. Ben bittiğinde "Ne oldu yani şimdi? Son kitap? Bitti? Hı?" olmuştum. Tabi son kitap olmasına sevinmedim değil. Tadında bıraktı kadın en güzelini yaptı.
    Filmini ben internetten izledim güzel olmuştu ama kanlı sahneleri hayal ederken hep atlıyordum izlerken korkunç buldum biraz. Yani okurken de acımasızca ve korkunç gelmişti ama izlemek garip. Yine de hayalimdeki gibi olmuştu yani. Karakterler hariç. Filmi izleyince görürsün Peeta hiç Peeta değil. Katniss'ten kısa yapmışlar bi kere. Halbuki Peeta'nın hıyar gibi olması gerekiyordu kocaman. Gale gibi.

    Neyse amaaan. Çok yazdım. Hayırlısı olsun, kitabı bitirmişsin. Sağlıcakla kal efem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bokunu çıkarmamakla iyi etmiş. Her şey tadında kalmalı...
      Peeta'yı gördüm, aslında filmle ilgili araştırma yapınca fotoğraflar gördüm demek istiyorum, beğenmedim. Ben onu hep dalgalı saçlı hayal etmiştim beyle lüle lüle. Bir bön sanki bilemedim.

      Hayal ettiğim gibi demişken, Harry Potter'ın 7. veya 8. filmindeki Nagini'nin bi kadının içine girdiği sahne, o işte tam benim gözümde canlandırdığım gibiydi. Mekan aynıydı! Hatta dumur olmuştum, ilk kez izleyip izlemediğimi sorgulamıştım falan. Bu da bi anım :D

      Sil
  4. heeey ankarada ne kitaçılar var.
    artık hiç çıkmazsın içinden.
    özellikle dost kitabevi.
    :)
    ankara klasiği.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkmam tabi!
      Ucuz olsun bi de litfen!
      Parasız kalırım yoksa :D

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;