28 Ağustos 2012 Salı

Antikacı Dükkânı Hakkında

Aslında kitap hakkında pek bir şey söyleyecek değilim. Zira okuduğum kitabı ne anlayabildim ne de bir tat aldım... Olayların akışından ve kopukluklardan kitabın kısaltılmış olduğu sonucunu çıkardım, oysa ben kısaltılmış kitaplardan hazzetmem.

Antikacı Dükkânı yazı tipine hayran olarak aldığım bir kitaptı. Sayfa tasarımını çok beğenmiştim ve "Klasik nasılsa, okunmalı" diyerek almıştım. Hata etmişim. Hata ettiğim kısım Akvaryum Yayınları'nı seçmek oldu. Güzel sayfa tasarımını gölgede bırakacak onlarca kusur vardı...

Sıklıkla karşınıza çıkan yazım ve noktalama hatalarını bir köşeye bıraksanız bile, çeviri kusurlarını görmezden gelemiyorsunuz. Hele birkaç kez tekrarlanan paragraflar / cümleler insanın gerçekten keyfini kaçırıyor. Eğer iletişim bilgileri arasında bir mail adresi olsaydı, hiç üşenmeden şikâyetlerimi bildirecektim yayınevine. Ancak bir mail adresi bulamadığımdan, Akvaryum Yayınları'nı yayınevi listemden çıkarmakla yetiniyorum...

Nasıl bu kadar özensiz çalışılır ve bu insanlara sunulur anlayabilmiş değilim henüz...
6 lirama acıyorum.

7 yorum:

  1. çeviri zor zanaat, herkese yaptırılmamalı diye düşünüyorum Sevgili Balık.

    yapanlara da hak ettikleri değer verilebilmeli.

    yazık olmuş cidden.

    sevgi ile,
    luna.

    YanıtlaSil
  2. İyi çeviri için çevirmen seçmek ve belli yayınevlerinde ısrarcı olmakta yarar vardır her zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonra işimi şansa bırakmayacağım...
      Gerçi şans zamanında beni Kurt Vonnegut ile tanıştırmıştı, onu da unutamıyorum ya neyse... :D

      Sil
  3. ah evet bazı yayınevleri çok uyduruk da ondan.
    hatalar ve çeviri hataları.
    hatta bak timaştan bi don kişot okudum.
    çevirmen araya giriyor açıklama yapıyor iyi mi romanın ortasında yani, dip not değil.
    :)
    dickens en büyük babalardan.
    ama bu romanı hatırlamadım şimdi.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Özellikle klasik de kitap zamanı, akvaryum, karanfil bunlardan uzak duracaksın. Klasik alıyorsan İş bankası, Bordo Siyah, Yapı Kredi'den şaşmıcaksın. Özellikle önsöz kısımlarına dikkat etmekte fayda vardır.

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;