2 Ağustos 2012 Perşembe

Ebru *.*

 

Ebru'nun yalnızlığımı anlamaya çalışırken gönderdikleri:

duygu karmaşasıdır bir bakıma. nasıl hissettiğinizi tam olarak bilemezsiniz. her şeyden biraz var gibidir, ama aynı zamanda hiç bir şey de yok gibidir. tatminsizlik diyebiliriz buna, içinde bulunduğumuz durumun adını koyamayız. canınız sıkılır, çok sıkılır, sıkılmaya devam edersiniz. sabah olunca akşam olsun diye akşam olduğunda sabah olsun diye beklersiniz. yalnızken yaşayamaz insan, sadece bekler. bir şeylerin değişmesini bekler, ama değiştirmek için çabalamaz da aynı zamanda. bir şeyleri nasıl değiştireceğini bilemez, buna isteği yoktur ya da bunu düşünmek bile can sıkar. bazen ölesiye keyifli olduğu zamanlar olur, sonra dersiniz ki aslında yalnız olmak iyi bir şey. iyi ki böyleyim dersiniz. özgürüm. öyleyse neden bu durgunluk? neden bu.. neden bu.. isimsiz hisler? 
*
Yalnızlık veya yalnız kalma bir insanın boşluk duygusuyla karışık kendini dünyadan kopmuş hissetme duygusudur. Yalnızlık arkadaş eksikliğinden veya başkalarıyla birlikte olma arzusundan daha da öteye giden bir duygudur. Yalnızlık çeken insan kendisini toplumdan kopmuş hisseder. Başka insanlarla anlamlı bir iletişime girmekte zorluk çeker. Yalnızlık çeken insan içinde bir boşluk veya kopukluk hisleriyle doludur.
Yalnızlık duygusu sıradan bir yalnız olma halinden değişiktir. Bazen insanlar bilinçli olarak tek başına kalmayı tercih ederler ve yalnız olmaktan zevk alırlar. Bu yalnızlık duygusundan farklı bir durumdur.
*
Yalnız İnsan

Yalnız insan merdivendir
Hiçbiryere ulaşmayan
Sürülür yabancı diye
Dayandığı kapılardan

Yalnız insan deli rüzgar
Ne zevk alır ne haz verir
Dokunduğu küldür uçar
Sunduğu tozdur silinir

Yalnız insan yokki yüzü
Yağmur çarpan bir camekan
Ve gözünden sızan yaşlar
Bir parçadır manzaradan

Yalnız insan kayıp mektup
Adresimi yanlış nedir
Sevgiler der fırlatılır
Kimbilir kim tarafından

Louis Aragon
*
Çocukken kendimi yalnız hissederdim; hala da öyle hissediyorum çünkü bazı şeyleri biliyorum ve bunları hiç bilmedikleri ya da bilmek istemedikleri anlaşılan insanlara bazı ip uçları vermeye çalışıyorum.


Yalnızlık, insanın çevresinde insan olmaması demek değildir. İnsan kendisinin önemsediği şeyleri başkalarına ulaştıramadığı ya da başkalarının olanaksız bulduğu bazı görüşlere sahip olduğu zaman kendisini yalnız hisseder.

2 yorum:

  1. 2. ve son paragraf beni anlatıyor.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 2.paragrafın beni anlattığını düşünmüştüm :)

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;