22 Aralık 2013 Pazar

her şeyden her şey yine

ay uygun bi resim ararken bunu gördüm
her şeyi boşverip doğmama günümü mü kutlasam?
Bu aralar canım çok sıkkın. Bu hafta dört vizem var. Yarınki tarih, bir kitap okumam gerekiyordu ve bu kitabın içeriğine dair bir şeyler yazmalıyım sınavda fakat yetiştiremedim. Salı günü sistematik botanik lab sınavı ve sitoloji vizesi var. Öbür gün de mikrobiyoloji lab sınavı. Bu hafta sonunu, koca bir cuma gününü, koca bir geçen haftayı çalışamayarak geçirdim. Kendimi çok köşeye sıkışmış hissediyorum. Ben başaramayacağım herhalde arkadaşlar.

konuyla hiç ilgisi yok ama negzel
çizmişler di mi?
Mert'le şeyi keşfettik, öğrenmek istediğim şeyleri kolayca öğrenebildiğimi ve iyi öğrenebildiğimi. Ve öğrenmekten keyif aldığımı. Ama bir şeyi daha keşfettik, artık hiçbir şey öğrenmek istemiyorum. Ne biyolojiye dair ne başka bi' şeye dair. Gerçekten hiçbir şey öğrenmek istemiyorum. Mert öğrenmenin değerli olduğu bir dünyada mutlu olacağımı ve öğrenmek isteyeceğimi söylüyor, bunun biraz içimden biraz da dış dünyadan kaynaklanan bir sorun olduğuna inanıyor. Ben,bunu Mert'e de söyledim, sonsuz zamanım ve imkânım olsaydı, evreni en baştan kendim keşfetmek isterdim. Yer çekimini, suyun kaldırma kuvvetini, kloroplastı, mitokondriyi ve diğer her şeyi en baştan keşfedeyim isterdim. Sonsuza dek sürse bile. Ama isterdim, geçmiş zaman veya bir dilek. Öğrenmek istemiyorum. Hiçbir şey öğrenmek istemiyorum şu an.

Dün Mert'in odasındaydım. Güya ders çalışacaktık ama çalışmadık. Kimin yüzünden peki? Benim yüzümden, tabii ki benim yüzümden. Ağladım ve ortalığı karıştırdım. Mert'i de üzdüm.

Kedimi görmeye gittim. Dün kucağıma oturdu, onu sevmeme izin verdi, kuyruğunu salladı. Kedime aşığım herhalde. İki sene sonra giderken onu da yanıma almak istiyorum ama mutlu olur mu bilmiyorum. Keşke fikrini sorabilseydim. Kedimin tüyleri pof pof diye onu çok şişman sanıyorlar ama aslında o kadar şişman değil. Genelde aç.

Bu gün liseden arkadaşlarla buluşacaktık. Dün geceye kadar da onlarla buluşmaya kararlıydım ama dün gece kendime "Yapma bunu" dedim "gayet bok gibisin. Hiç hazırlanacak ve neşeli gibi davranacak enerjin yok. Orada somurtup oturmanın da anlamı yok. En iyisi uyu." Böylece Görkem'e mesaj attım gitmeyeceğime dair.

Bu gün beni aradılar. Betül keşke gelseydin falan dedi. Sonra Sezen telefonu eline aldı bayağı bir çemkirdi. Belki başka zaman olsa çok takılmazdım ama canım sıkıldı işte. Neyim olduğunu sordu ama bu biraz "bizimle buluşmaktan önemli neyin olabilir, nasıl bir sıkıntı seni bundan alıkoyabilir" tarzı bir neyin var'dı. Konu hiç ben değildim, bu açıktı. Geçen yıl da yüzlerce kez bir buluşma ayarlamaya çalıştığını fakat onu ektiğimi iddia etti ki buna hiç anlam veremedim.

burada tüm günü uyuyarak geçirmiş oluşuma
gönderme yapılıyor.
Geçen yıl bayram tatili için Adana'ya döndüğümde, evime gittiğimin ertesi günü iki saat sonra buluşacaklarını öğrenmiştim. Annem tüm çamaşırlarımı yıkamaya kalkıştığı için pantolonumu ütüyle kurutmuştuk, rastgele bir tişört uydurmuştum ve saçlarımın yarısını kurutamadığım için berbat görünüyordum. Bütün bunlara rağmen onlarla buluşmak istemiştim, zaman geçirmek istemiştim ve koşa koşa gitmiştim. Beni hiç tanımayan insanlar değiller, gereksiz kaprislerim olmadığını bilirler. İyi olsam veya şu an olduğumdan bir parça iyi olsam kalkar giderdim, bunu bilmeleri gerekir.

Sorun ne olabilir ki diye soruyor ama bana. Benim sorunum mu önemli olan? Gerçekten benim sorunum önemliyse, dinlemeye hazırsan sana kalbimi açarım, herhangi birine kalbimi açarım, benim kalbim her zaman açıktır zaten. Bunu müsait bir zamanda benimle konuşursun. Ama sen orada, benim bir planın dışına çıkmış olmama içerlemişsen ve bu yüzden beni azarlıyorsan sana ne diyebilirim? Sana "Ben yaşayamıyorum" desem bunu anlayabilir misin? "Ben var olamıyorum" desem, "bir türlü ayak uyduramıyorum" desem, "hayatımda hiç beceremedim, nereye gidersem gideyim de beceremeyeceğim, böyle düşünüyorum, buna inanıyorum ve umutsuzum" desem beni anlayabilir misin? Benimle ağlayabilir misin? Benim sıkışmışlığımı ve sıkıntımı hissedebilir misin? Ya da şöyle sormak lazım, bütün bunları düşünebilmiş olsan, bunların sıkıntısını çekmiş ve çekiyor olsan yataktan kalkıp, üzerine güzel kıyafetler geçirip suratına kocaman bir gülümseme oturtup o buluşmaya katılabilir miydin?

Neyse.


4 yorum:

  1. şimdilik öğrenmeyi bırak işte sadece sınıfını geçmeye bak. okuldaki hiçbişi ilerde iş hayatında sana yaramayacak. okulun iyi yani sadece sosyal yönü.
    :)

    diğer konu.
    seni anlıyorum ki.
    inan senin gibiyim ki.
    ben de ayak uyduramam düzene insanlara.
    hep dışardayım hayatın.
    bu bi süre çok hoşuma gitmeye başladı.
    insanlardan uzak dururum.
    hep kitaplar müzik filmler işte.
    tamamen yalıttım kendimi.

    seni çok fazla iyi anlıyorum ben.
    ama bak, insanlardan uzak durabilmek, raat etmek için de okulunu bitirip işe girmelisin. para için yani. veya okul olmasa bile evden iş yapılabilir. ya da mesela aileden para olsa çalışmak da gerekmez.

    ama bak üniversiteyi bitirmek iyi. ne olursa olsun, insana faydalı oluyor.

    bi de bak yabancılık, alienation, veya dışardalık, outsider olmak filan, sende geçeceğe benzemiyor. kötü bişi diil ki. be de öyleyim. bak bu durumda sadece, ne yapcan bak, insanların seni üzmesine izin vermeyeceksin, yaklaştırmayacaksın. mert burdu değil tabi.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben öyle olmak istemem ki, ben hep diğer insanlarla olmak isterim. Onların arasına karışmak isterim, hayatımda hiç kendimi yalıtmak istemedim. Zaten ben çok param olsa da okula gitmeyi seçerdim. İnsanın bir alanda uzmanlaşması gerektiğine inanıyorum, bunu gerekli ve hoş buluyorum.

      Bende neden yabancılık geçmeyecek?
      Bozuk muyum acaba?

      Sil
  2. bozukluk değil ya senin ruhun öyle işte aslında yalnız ve sanatçı ruh var sende de ondan.
    :)

    insanların arasına karışmak istiyorsan o zaman hassaslığı bırakcan biraz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Madem sanatçı ruhluyum bari bi' yeteneğim olsaydı, belki sanatçı olurdum. Sanatçı da olamadan sanatçı ruhuna sahip olmak baş ağrısıymış ^.^

      Ama neyse, biz kendi yolumuzu buluruz bence *.*

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;