10 Ocak 2014 Cuma

Aynur Hala ve The Fountainhead

Piktobet'in Kabil alıntılarını paylaşmıştım feyste. Zaten blogunu çok seviyorum, şayet benim okuduğum bir kitap denk gelirse de hemen kendi sayfamı açıp onun alıntıladığı cümlelerle benimkileri paylaşıyorum. Diğer insanlar da okur belki diye feyste de paylaştığım oluyor.

Aynur Hala resmi görmüş. Çırılçıplak bir adamın öylece yatmasına dayanamayıp bana böyle bir yorumda bulunmuş. Önce ne demek istediğini anlayamadım. Aynur Hala yazıyı beğenmiş, böyle şeyleri daha çok paylaşmamı mı istiyor yoksa Aynur Hala beni eleştiriyor mu? Sonra Guni'ye yazdım, "Annen paylaşımıma yorum yapmış ama ne demek istemiş hiç anlamadım diye." Guni de bana açıkladı en başta söylediklerimi.

Kızcağız gitmiş "Anne yorum yapmışsın ama kızcağız seni anlamamış" demiş, bu kez ona çemkirmeye başlamış, tabii yorum yaparım, o da saçma sapan şeyler, iğrenç şeyler paylaşmasın diye.

Guni'ye üzüldün mü diye sordum, "Cemo biz küçüklüğümden beri böyleyiz ki annemle" dedi. Kendi annemle olan ilişkimden farkı olmadığını görüp ben hepimiz adına üzüldüm.

Aynur Hala! Ne derdin varsa benimle konuş. Feysbukun azizliği mi yoksa beni engellemiş miydin bilmiyorum ama dün gece seni ara ara bulamadım feyste. Şu yorumu yapamasaydım sana nü tablo hediye edecektim. Beni kırmamak için kibar kibar yazmışsın ama Guni'ye çemkireceğine bana çemkirseydin keşke. Ya da böyle imalar yapacağına direkt "Ne biçim iğrenç paylaşımlar yapıyorsun Cemile!" deseydin.

Guni de bunun üzerine galeyana gelip çıplak kadın resmi yapmaya karar vermişti zaten. Bu konuyu daha fazla deşmeyeceğim.

Bu sabah (gece uyumadım çünkü, sabah sekizde yattım) Ayn Rand'ın filmlerini buldum ve indirdim. The Fountainhead'i izledim, 1948 yapımı galiba. Pardon 49'muş.

Tabii ki film benim mükemmel hayal gücümün yanından geçemiyordu, bu yüzden önce hiç sevmedim. Bu resmen katliam diye düşündüm. Sen koskoca kitabın içine sıç böyle. Kitaptaki bazı kısımlar filmde yok, bazı yerler de değiştirilmiş filmde. "Ayn Rand" dedim "pu sana! Kendi yazdıklarının peşinden gidemedin mi? Ne bu film?" Ama sonra düşününce hem filmin çok eski oluşu da göz önünde bulundurulursa "Belki o zamanlar bu kadar oluyordu" dedim. Sonra fark ettim ki replikler kitapta yazılanla neredeyse birebir örtüşüyor. O zaman biraz yumuşadım, belki de asıl önemsediği buydu, budur diye düşündüm. Ama bence yine de filmi izlemektense kitabı okuyun. Ya da keşke benim hayal ettiğim gibi görebilseniz, bence Oscar alırdı benim hayalim!

14 yorum:

  1. Kabil'e baya güldüm. :) Dün ben de onu seçtim kitaplığımdan. Okuyacağım inşallah şu sınav çalışmaları arasında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabil'i güzel ve eğlenceli bulmuştum :D

      Sil
  2. Ahahah baya güldüm. Facete akrabalar tamamen karın ağrısı maalesef. :D Her şeye yorum yapmak gibi bir zorunlulukları var sanıyorlar. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra da beni engelledi galiba! Sonra engelimi kaldırdı!
      Yok yani bulamadım ismini aratıp falan. Hey allam :D

      Sil
  3. Ay biraz güldüm Aynur Hala'yla diyalogunuza, anneler çıplak adam görmek istemiyor pek :) Bu arada dün aldığım kartpostalların hepsi ebru deseni gibi şeylermiş, kime yollayacağım bu kadar ebruyu bilmiyorum, insan paketin üstüne bir yazar. Ben senin balıklar gibi güzel şeyler de çıkar içinden diye ummuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya, piii!
      Evet ya, ben de iki tane alıyordum bulmuşken, acaba içinden aynı kartlar mı çıkacak yoksa farklı farklı mı bunlar diye bi' tereddüt etmiştim. Ben de içinden benimkiler gibi şeyler çıkacak diye düşündüm, doğru dedin. Yazsalarmış keşke. Bunlara da bi mail atmak lazım :D

      Sil
  4. selam. sizin blog sayfanızda "tanrı daima tebdil-i kıyafet gezer" kitabı hakkında yaptığınız yoruma denk geldim. o kitap hakkında bir şeyler anlatmanızı istiyorum fakat benim için çok önemli. lütfen şu fake twitter hesabını takip eder misiniz? küçük bi soru sadece. https://twitter.com/seydaa_aaydin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne anlatayım istiyorsunuz acaba... Hımm, tivit attım size.

      Sil
  5. sınav zamanı sanırım.
    herşey yolunda mıı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İveet :D
      Bikaç gündür yazıcam yazıcam yazamıyorum.
      Ne yazsam bilmiyorum.

      Sil
  6. yazma ya boşver dinlendir kendini bazen.
    iyisin ya sınavlar da iyi gidiyosa oleey o zaman.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ben iyiyim de sınavlar pek hayırlı değil :D

      Sil
  7. filme bakayım bi.

    allam bi de akrabalarla mı uğraşıyon üff yaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehe onlar benle uğraşıyor. O:)

      Filme bi' bak. Ama bi' kitap değil, onu söyleyeyim. Ben başta celallendim, niye böyle bi' saçmalıklar yapmışlar diye. Ama sinemayla çok içli dışlı değilim, sinema tarihini de bilmiyorum. O dönemin koşullarında iyi bir filmdi belki.

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;