31 Mayıs 2014 Cumartesi

31 mayıs, Burcu ve Maleficent


Bu gün 31 Mayıs. Her şey geçen sene bu gün başladı. O günden bu yana yaşanan her can kaybı içimizi yaktı, canımızı acıttı. Meydanlarda değildim, ben yalnızca olup biteni dehşet içinde izledim. Utanıyorum. Ali İsmail öldüğünden beri yaşadığımdan utanıyorum. Berkin'in mezarındaki bilyelerin bahsi açılınca hepimiz adına insanlığımdan utanıyorum, Ethem'in adliyesinin önünde Fermina'ya "Alevi misin?" diye sorulduğunda da... Mütemadiyen utanıyorum.

Gezi benim için ilkti. Ben sağ sol çatışmasını görmedim. O zamanı yaşamadım. Ailemden de çok dinlemedim. Kürt- Türk çatışmasına da hiç bulaşmadım, teğet geçti beni. Gezi benim için ilkti. İnsan hayatı ne kadar ucuzmuş, patır patır öldü insanlar gözlerimizin önünde. Saf saf bu karmaşayı sona erdirecek bir özür, ne bileyim insanları teselli edecek bir adalet falan bekledim. Çok bekledim. Dediğim gibi, küçük bir kız çocuğuyum ben, çok da yabancıyım bu işlere.

Çok meyilliyim yok olup gitmeye bu sıralar, vakit bu vakittir dedim. Bu kez çıkayım sokağa... Ama Cansu gelmeyince ben de gitmedim. Unutmadım, ömrümce de unutmam. Utanıyorum, çok utanıyorum. Cidden.

Kızılay'a gitmeyince Burcu'yla sinemaya gittik. Tüm blog camiasına müjdelemek istiyorum ki SONUNDA AYNI YILDIZIN ALTINDA'YI ALDIM! Kitabı okuyup yorumlayan her insanın yazısının altına "Ben de okumak istiyorum ama parama kıyamıyorum" diye yorum bırakmak zorunda kalmayacağım artık, kıydım parama! Okumaya da başladım, bu gün yarın yazarım.


Maleficent'a gittik Burcu'yla. "Kim bu Maleficent?" diye soracak olursanız, Uyuyan Güzel'e büyü yapan kötü orman perisi diye yanıtlayabilirim. O hikâyeyi yeniden yorumlamışlar. Filmi Burcu keşfetmişti, uzun süredir vizyona girmesini bekliyordu. Ben sinemada Tinker Bell'e gidelim diye tutturdum ama bence buna girmemiz daha iyi oldu, sevdim filmi.

Baş rolde Angelina Jolie var. Allahım o kadındaki de nasıl bir güzellik bilmiyorum. Kıskanıyorum, evet kıskanıyorum.

Maleficent, Moor diyarında yaşayan bir orman perisiydi, gelmiş geçmiş en güçlü peri. Aynı zamanda bu büyülü ve güzel diyarın koruyucusu. O zamanlar bir de krallık vardı işte bu ülkeyi ele geçirmek isteyen. Bir de oğlan çocuğu, Stephan. Maleficent ile küçükken tanışıyor, ona aşık olduğunu falan söylüyor fakat sonra kral olma hırsı ile çok fena bir kazık atıyor buna. Bu kızcağız da aslında iyi bir kızcağız olmasına rağmen, bu kazıktan sonra kötü birine dönüşüyor. Uyuyan Güzel, aslında bu Stephan efendinin kızı, tabii anlayacağınız gibi kral olmayı başarıyor. Ona sonsuza dek uyuma lanetini bu yüzden yapıyor. Sonra olaylar olaylar işte.

Film ilginç bir şekilde biraz feminizmimizi besleyen bir sonla bitti. Dediğim gibi fena değildi, ben sevdim. Zaten görsellik enfesti. Efektler mefektler, uçma sayneleri ü-hüüü! Boş zamanınız olursa gidip izleyebilirsiniz yani.
bu da bok kalitesindeki "sinema selfiesi"

Ben bu gün olmayan paramı bitirmeyi başardım. Hepsini kitaba yatırdım, ne bileyim, öyle şeyler. Tek tesellim bir hafta sonra eve gidecek oluşum.

Mert pek iyi değil, bu yüzden biraz ortalık karışık şu iki gündür. Herhalde o yüzden dengesizleştim. Pişman değilim, iki tırt kitabım oldu, güzel oldu. Bu arada D&R yine 5 TL kampanyası yapmış, onu da haber vermiş olayım. Gidin yağmalayın bence. Erdal Öz'ün yaşamını anlatan koca bir kitabı 5 liraya aldım, mutluyum, huzurluyum, gururluyum.

Bu da öylesine yazdığım bir "Nabersiniz ya?" yazısı olsun. Gideyim kitabımı okumaya devam edeyim. Belki biraz uyurum. Sonra gelsin mikro, gelsin histo. #direncessiebalik #sonüçfinal

10 yorum:

  1. İçinde adalet duygusu olan her insan yaşananlardan etkileniyor..
    Maleficent' ben de gitmeyi düşünüyordum, tam kararında bir spoiler olmuş, hevesimi arttırdı :D Ayrıca Lana Del Rey şarkıyı güzel yorumlamış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay abartmadığıma sevindim spoiler'ı. Şarkı konusunda, katılıyorum :D

      Sil
  2. Maleficent görsel zenginliği olan bir film.angela rolünün hakkını vermiş.sevdim bende.
    Finallerinde başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler! Son üç final, direniyorum :D

      Sil
  3. finaller başladı mı yaa :)

    YanıtlaSil
  4. kaç dersten geçcen söle amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kalmam herhalde. Histodan belki, diğerlerinden geçerim diye düşünüyorum.

      Sil
    2. vay bee aşmışsın sen olayı :)

      Sil
    3. Bizim bölümde derslerden kalmak çok zor.

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;