25 Temmuz 2014 Cuma

Kitaplı Mim


Sevgili Dördüncü Tekil Şahıs beni mimlemiş. Okulu ektiğim bu cuma öğlesi, mim yapmaktan çok mutluyum pıtırcıklarım. Cidden. Böylece başlıyorum.

Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Mütemadiyen okurum. Senelerdir, elimde kitap olmayan bir zaman dilimi hatırlamıyorum, hemen her gün, muhakkak okuyorum 3-5 sayfa bile olsa, hiç okumadan gün geçirdiğim çok ender.

En sevdiğiniz yazarlar?
Hımm, en sevilen yazarlar beni biraz sıkıntıya sokuyor tabii çünkü birilerini unutmaktan korkuyorum. Trevanian'ın sadece bir kitabını okudum ama çok sevdim. J.K. Rowling, Harry Potter sebebiyle en sevdiğim yazarlardan tabii ki. José Saramago'yu, James Baldwin'i sevdiğimi bilmeyen yok. Bukowski de severim ama bazen de sevmiyorum herifi, o konu şüpheli biraz. Mine Söğüt okuyup sevmiştim, diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Türk yazarlardan Peyami Safa'yı seviyorum. Onun dışında, Yüzüklerin Efendisi'ni okuyorum, herif çok güzel yazmış, Tolkien de sevilir yani. Başka başka... Jane Austen okudum bu sene, onu da çok sevdim. Ayn Rand'ı seviyorum sanırım bir de. Virginia Woolf, Oliver Sacks, tabii ki Jack London, çocukluğumun yazarı olması sebebiyle Christine Nöstlinger var.Çok kalabalık oldu herhalde, oha unutuyordum, Kurt Vonnegut var bir de! Agatha Christie'yi de severim. Böyle, bunları seviyorum işte.

En beğendiğin kitaplar?
Yine zor bir soru oldu bu. Peki, sadece aklıma gelenleri yazıp geçeceğim.
Martin Eden- Jack London
Aşk ve Gurur- Jane Austen
Çatıdaki Pencere- José Saramago
Mavi Sakal- Kurt Vonnegut
Küçük Prens- Antonie de Saint- Exupéry
Peter Pan - J.M. Barrie
Katya'nın Yazı - Trevanian
Bir Başka Ülke- James Baldwin

Yerli/ yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?
Şu en sevdiğim yazarların kitaplarını okurum tartışmasız. Onun dışında, yerli yazar pek okumuyorum. Emrah Serbes, Barış Bıçakçı ve Murat Menteş okumak istiyorum en azından bir kez, bir de şey, Gırnatacı diye bir kitap yazmıştı biri, onu. Sabahattin Ali de okunur, Reşat Nuri'nin Çalıkuşu'nu okumak istiyorum mesela. Adalet Ağaoğlu, Mina Urgan okumak isterim.

Bu güne kadar en beğendiğin kitap serisi?
Çok fazla seri okumadım, biraz da bu sebeple Harry Potter diyebilirim gönül rahatlığı ile. Ama Yüzüklerin Efendisi de çok nefis bir seriye benziyor, herhalde o da en beğendiğim serilerden biri olacak böyle giderse.

Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Aslında çok "şu tarz" diyemem, her telden okuyorum. Herhalde bilimkurgu okumayı sevebilirim çünkü distopyaları falan çok keyifli okuyorum. Sonra fantastik konusunda, her okuduğumu beğenmem büyük ihtimalle. Şiir okumaya başladım yeni yeni, çok iyi geliyor. Bu aralar romandan çok düşünce ağırlıklı kitaplar okumaya meylim var, felsefe belki, belki popüler bilim. Ama elimde böyle kitaplar yok pek, roman istiflediğim için. Onları eritmeye çalışıyorum. Klasikleri okumak istiyorum bir de.

En son hangi kitabı okudun?
Beyaz Diş'i okudum en son.

Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Pulp okuyorum, Bukowskinin. Kitabın konusu aklına sarhoşken geldi herhalde herifin, öyle bir izlenim edindim ben.

Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Daha çok insan kitaplar üzerine yazsın isterim ben. Takip ettiğim bir sürü blog var. Bazıları ciddi anlamda edebiyatla ilgililer, öğretici ve keyif verici oluyor onları okumak. Bazıları popüler kitaplarla daha haşır neşirler, onlardan da tırt kitapları öğreniyorum. İyi bence fena değil.

Kitap okumak sizin için ne ifade eder?
Kitap okumak benim için çok büyük şeyler ifade etmiyor aslında. Günlük hayatımın bir parçası, okumayı öğrendiğimden beri bir şeyler okuyup duruyorum. Köklü bir alışkanlık haline geldi sanırım. Okuyanı yüceltmem, okumayanı yadırgamam. Dediğim gibi, bir alışkanlık, çoğunlukla keyif aldığım bir şey.

Ben her zaman olduğu gibi Mina'yı mimliyorum. Bir de Doğa mim cevaplıyorsa ve yapmak isterse yapsın işte.

14 yorum:

  1. Ay yaşasın! Ben de son yazılarda o kadar çok sağa sola çemkirdim ki üstüne ne yazacağımı bilemiyordum, iyi oldu bu mim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çemkirmeli yazılarının altına seni mimledim yazmaktan utandım biraz, görürse yapar dedim kendi kendime hehe

      Sil
  2. Ne güzel bunu alışkanlık haline getirebilmek, ben çok sevmeme rağmen alışkanlık haline getiremedim işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük yaşlarda başlamamın da etkisi var belki :)

      Sil
  3. Herhalde çoğumuzun en sevdiği seri Harry Potter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir nesil Harry Potter'la büyüdü :)

      Sil
  4. blogunun temasını değiştirmişsin güzel olmuş. :D nice temalara. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel mi oldu kötü mü oldu tam karar veremedim ama sağol ahah :D

      Sil
  5. Emrah serbes li olan yazarlar var ya , okusan kesin beğenirsin :D Güzel mim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuyorum okuyacağım :) Şu elimdeki kitaplar bir bitse...
      Sevdiyseniz siz de yapın mimi *.*

      Sil
  6. Bu mim sana çok yakıştı kii :)
    Teşekkür ederim yanıtladığın için. Her gün mutlaka okumak çok güzel bir alışkanlık bence.
    Her türden okuyabilmek de çok güzel.Harry Potter hepimizin okuduğu bir seri sanırım.Her ne kadar filmleri beni hayal kırıklığına uğratmış olsa da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yanları var her türden okumanın ama bazen böyle bir türe kaptırıp gitmek istemiyor değilim.
      Harry Potter'ın filmlerini de seviyorum ben ya.
      Benim için mimi yanıtlamak güzeldi, ben mimlediğin için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. peter pan en güzeli yaaa. bi de don kişotu okusan yaaa tam metninii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok istiyorum okumak. İyi hatırlattın, okuycam roman okuyabildiğimde! :D

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;