17 Ekim 2014 Cuma

Book Challenge

Bir etkinliği daha elime yüzüme bulaştırdığım için kendimi tebrik ediyorum ama pes etmiyorum. Neden? Çünkü sevdim. Tüm soruları yanıtlamak niyetindeyim ve geri kalan her şeyi bu postta bulacaksınız!

20.GÜN: EN SEVDİĞİN AŞK ROMANI
Bu kez soru kolay yerden geldi. Yani çok fazla aşk romanı okumuşluğum yok galiba ama gerek de yok sanki. Tabii ki Aşk ve Gurur en sevdiğim aşk romanı.

Ben galiba aşkın çekişmeli ve kavuşamamalı halini seviyorum. Böyle ne sevgilisiniz, ne değilsiniz bir dönem olur ya hani, o dönem en güzel dönem bence. Sonrası bokluk, sonrası sıradanlaşma, sonrası alışma.

Bu arada kendimden beklemediğim bir şekilde ilişki uzmanı kesildim ahahah. Geçen gün kızlara "Bir dişinin elde edemeyeceği erkek yoktur kızlar, uzanın ve alın." diye nutuk atıyordum gfdjgkfd. Kelin ilacı olsa- neyse.

21.GÜN: OKUDUĞUNU HATIRLADIĞIN İLK ROMAN
Okuduğumu hatırladığım ilk çocuk romanı Arı Maya gibi bir şeydi. Hatırlamıyormuşum... Arılı bir şeydi. Aruora bir de. Kendime seçtiğim ilk roman Konserve Kutusundan Çıkan Çocuk'tu.

22.GÜN: SENİ AĞLATAN BİR KİTAP
O kadar çok var ki beni ağlatan kitap. Ben ağlamaya yer arıyorum zaten. Küçük Prens, Harry Potter'ın son kitapları, ne bileyim ben Kayayı Delen İncir'i karıştırırken kütüphanede ağladım mesela. Ama bu soruya beni son zamanlarda en dehşete düşüren kitaplardan birini anarak yanıt vereceğim, o da Oruç Aruoba'nın Benlik adlı kitabı. Okumaya cesaret edersem yeniden okuyacağım.

23.GÜN: NE ZAMANDIR OKUMAK İSTEYİP DE BİR TÜRLÜ OKUYAMADIĞIN BİR KİTAP
Buna da verecek bir yığın yanıtım var arkadaşlar. Mina'dan ödünç aldığım kitap var listenin en en en başında. Sonra Vandana Shiva'nın bir kitabı var, Petrol Değil Toprak. Tutunamayanlar var. Var da var anlayacağınız. Yüzüklerin Efendisi var. Ayh içime fenalıklar bastı bakın.

24.GÜN: "KEŞKE DAHA ÇOK İNSAN OKUSA" DEDİĞİN BİR KİTAP
Ya yok öyle bir kitap. Benim sevdiğim kitapları sadece ben okuyayım istiyorum bazen. Niye daha çok insan okusun? Yani niye okuyup bir de anlamasınlar? Katlanamam ki ben öyle şeylere. İçimdeki Dominuqe'e de bir selam çakalım.

25.GÜN: KENDİNE EN YAKIN BULDUĞUN KARAKTER
Burada biraz duralım. Bu geri zekalı Katniss'i lisedeki hallerime çok benzetiyorum. Bir bön, bir salak. Sevgiden anlamıyor, bir şey bildiği yok. Anca bir melankoli anca bir yitip gitmeler, bir mutsuzluk. Ya tamam mutlu olunası bir dünyada da değilsin ama bi' aşkın kollarına bıraksana kızım kendini. Ya düşününce, ben hâlâ biraz böyle miyim neyim?

Ayn Rand'ın karakterlerinde bir parça beni buluyoruz arkadaşlarımla birlikte mütemadiyen. İçimdeki Dominuqe derken Hayatın Kaynağı'ndaki bir karakterden bahsediyordum mesela. Harbiden bayağı bayağı benzeşiyoruz ama benim bu dünyada kendime en yakın bulduğum karakter, yine aynı kitapta geçen, ismini bir türlü öğrenemediğim heykeltraş oğlandır arkadaşlar.

26.GÜN: BİR KONU HAKKINDAKİ FİKRİNİ DEĞİŞTİRMİŞ OLAN KİTAP
Daha bitirmedim ama bu soruya kesinlikle İnsanca Pek İnsanca diyeceğim. Hayat hakkında değişen doğrular olabileceğini kafama kafama çaktı mesela.

27.GÜN: BİR KİTAPTA OKUDUĞUN EN SAĞ GÖSTERİP SOL VURAN GELİŞME YA DA SÜRPRİZLİ SON
Buna şöyle yanıt vermek istiyorum: GÖRÜNMEZ CANAVARLAR. Beni en şok eden kitaptı galiba ve Palahniuk'a dakikalarca küfrettim. Tabii ki mevzuyu size anlatmıyorum ama nevrotik göt yapmış yapacağını diyor insan.

28.GÜN: EN SEVDİĞİN KİTAP ADI
Hımmm... Yine zor bir soru oldu. Şey var en sevdiğim "Bir Düş İçin Ağıt" Başka da gelmedi zaten aklıma, Bir Düş İçin Ağıt diyelim.

29.GÜN: HERKESİN NEFRET ETTİĞİ AMA SENİN SEVDİĞİN BİR KİTAP
Çok zor soru. Sanırım böyle bir kitap yok. Benim okuduğum kitapları insanlar okumuyorlar galiba. Hani okumuş da sevmemiş olanlarla karşılaşmadım, okuyanlar da seviyor genelde. Bilemedim.

30.GÜN: SENİN İÇİN TÜM ZAMANLARIN EN FAVORİ KİTABI
Kendimi bile şaşırtarak şu kitapları sıralamak istiyorum:
Hayatın Kaynağı
Katya'nın Yazı
Mavi Sakal
Ressamın El Kitabı

10 yorum:

  1. Aşk ve Gurur ne güzel bir kitaptır öyle:) Filmi de çok, çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  2. Sevilmeyecek gibi değil ki .

    YanıtlaSil
  3. Bende aynı etkinliği eline yüzüne bulaştırmış biri olarak, uyguladığın bu çözümü sevdim :)
    Bende yapıcam :)

    YanıtlaSil
  4. bende aşkın en çok aynı kısımlarını sevmişimdir her zaman , hani şu kavuşulamama durumları zaten kavuşunca aşk olmuyor o , başka bir şeyoluyor, bu arada arı maya benim ilk kitaplarımdan biriydi sanırım 10 kez okumuştum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya arı maya çok güzel ki, yine okurum elime geçerse :D

      Sil
  5. hah haaaa. sonrası bokluk diyon ha :)

    YanıtlaSil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;