15 Ekim 2015 Perşembe

Vivre sa vie (1962)


-Aşk hakkında ne düşünüyorsunuz?
-Onun da üstesinden gelinmeli. Leibnitz hayattaki anlamlı rastlantılara dikkat çekti. Ne de olsa, hayat kimi zaman tesadüfi, kimi zaman zaruri gerçeklerin bir bileşkesidir. Alman felsefesi ise bize şunu gösterdi: Hayatta her insan hatalarıyla yaşar. Önemli olan bunlarla başedebilmektir.
-Aşkın, hayatın tek gerçeği olması gerekmiyor mu?
-Bunun için, aşkın hep aynı gerçeği işaret etmesi gerekir. Bu güne kadar hiç aşık olduğu şeyin ne olduğunu bilen birine rastladın mı? Hayır. Yirmili yaşlarında bunu bilemezsin. Yaptığın tek şey, keyfi seçimlerde bulunmaktır. "Seviyorum" kelimesi çoğu zaman fütursuzca sarf edilir. Neyi sevdiğinden emin olmak için ihtiyacın olan şeyse olgunluktur. Doğruyu aramak! İşte yaşamın gerçeği budur. Ve aşk eğer gerçekse, ancak o zaman bir çözüm olur.

4 yorum:

  1. Godard başkan :D Sinemanın azılı devrimcisi, mucidi. 60'larda yaptığı filmlerin birçoğu tarihe malolmuş ki Vivre sa vie de bunun en iyilerinden. Bande a part ve breathless en sevdiğim filmleridir. Çok iyi geldi bu sabah paylaşımın, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkilendim ben de filmden. Sinema konusunda pek bir şey bilmiyorum, fazlaca sezgiselim. Öğrenmek adına minik adımlar atıyorum.
      Bu filmden bazı kareleri sunumunda kullanmıştı hoca ben de çok beğenmiş ve filmi izlemeliyim demiştim. Çok sevindim iyi gelmesine :D

      Sil
  2. godard çok filmini izledim. vivre sa vie indirdim kaydettim pek keyifli bi anda izlicem :)

    YanıtlaSil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;