5 Şubat 2016 Cuma

Willard ve Onun Bowling Kupaları ~ Richard Brautigan

beyler bayanlar, bu spoilerlı bi yazı!


Aah ah şu bloga Brautigan hakkında iki kelam etmeden ölüp gideceğim diye korktuğumdan bu yazıyı yazmaya karar verdim çocuklar.

Beyefendiyle tanışmamı sağlayan kitap Talihsiz Kadın'dı. Asfalt yolun ortasında duran bir topuklu ayakkabının bahsiyle başlıyordu kitap, eski bir evde kendini asan bir kadından söz edip duruyordu. Size baştan söyleyeyim, o kadının hikâyesini asla öğrenemiyorsunuz. Onun yerine Brautigan'ın saçma sapan anılarını ve gezilerini dinleyip duruyorsunuz. Kitap çok eğlenceli.

Talihsiz Kadın çok eğlenceli olunca, Willard ve Onun Bowling Kupaları'nı almakta hiç tereddüt etmedim. Yani size şöyle söyleyeyim, arka kapağı bile okumadım. Ve baştan sona her şey sürprizdi benim için.

Goodreads'de bir yorum okudum, "Willard ve Onun Bowling Kupaları, sado-mazoşizm içeren, yetişkinler için anlatılan bir masal" gibi bir şey diyordu. Katılıyorum. Kitap ellerinden ve ayaklarından bağlanmış, ağzı tıkaçlanmış güzel bir kadının tasviriyle başlıyor. Sonra öğreniyoruz ki hanım kızımız bir kitap yazmış, hüsrana uğramış, bu depresif haller içindeyken kocasını aldatmış. O sırada zührevi hastalık kapmış, siğiller çıkmış münasip taraflarında. Haliyle ağlayarak kocasına olanları anlatıyor, kocası anlayışla karşılıyor zira kadını çok seviyor. Sonra olanlar fena, tam kadın iyileşmişken adam pipisinde siğiller fark ediyor ve seks yaşamları da günlük yaşamları da bu siğillerden sonra bir çıkmaza sürükleniyor.

Aynı apartmanda yaşayan bir çift daha var, komşuları. Bunlar küçük bir kasabadan çaldıkları bowling kupaları ve bir heykelcikle birlikte yaşıyorlar. Herkes kafadan çatlak yani anlayacağınız. Onların çok bir numarası yok.

Bir de Logan kardeşler var, bahsedilen kupaların sahibi üç delikanlı. Küçük bir kasabada yaşıyorlar, en büyük tutkuları bowling ve bir gün eve geldiklerinde, kazandıkları tüm kupaların gitmiş olduğunu görüyorlar ve kupaları bulmak için yollara düşüyorlar.

Tüm bunların yolu nasıl kesişiyor, yoksa kesişmiyor mu? Size bu kadarını söylemeyeceğim ama şunu bilmelisiniz ki, kesişmeyedebilir. Çünkü bu Brautigan, size intihar eden bir kadından bahsedeceğim deyip anlatmayabilir ve siz elinizde pembe bir topuklu ayakkabı ile öylece kalakalırsınız. Çünkü bahse girerim, yazdığı her şeyi bizimle kafa bulmak için yazdı!

2 yorum:

  1. Hımm çok ilgi çekici. Yazar mı kitap mı orasına karar veremedim ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenerek okudum ben adamın iki kitabını da. :D

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;