8 Nisan 2016 Cuma

İzlediklerim ve çeşitli şeyler

Şu an internet feci yavaş ve bu beni delirtiyor, ama bu yazıyı yazmaya kararlıyım. Son zamanlarda pek fazla film izlemiyoruz. Bir ara Mert'le eski Türk filmlerine sarmıştık, birkaç tanesini yeniden izledik ama isimlerini hatırlamıyorum şimdi, onları geçeceğim. Hayatımız boyunca yüzlerce kez izlediğimiz filmler zaten :')

Dün gece Stalker'ı izledim. Tabii ki bir "izleyici etiği" filmiydi yoksa ben ne anlarım Tarkovskiy falan allasen fkkdsjfd. Filmi de anlamadım zaten, bir kısmında sarhoştum. Bir Haneke'nin Hidden'i için, bir Üç Renk: Mavi için bir de bu film için tatmin edici birer yazı yazmak isterdim. Bunu aklımın bir köşesine yazıyor, şimdilik filmleri yalnızca listelemekle yetiniyorum. Film 1979 yapımı, imdb puanı 8.2.

Geçenlerde (yine) Mert'in zoruyla Batman & Superman: Dawn of Justice'e gittik. Yarabbim bir film bu kadar manasız olabilir. (Zihin yazını gördüm, okuyacağım sakın bana diş bileme şu an ahah) Gerçi daha önce yüzlerce kez söylemiş olduğum gibi ben hem Dc Comics dünyasına hem Marvel dünyasına çok yabancıyım. Ve açıkçası sevdiğim bir süperkahraman da yok. Ama şunu belirtmeliyim ki, Superman'den çocukluğumdan beri titizlikle nefret ediyorum. Filmin bir kısmında telefonumla uğraştım, bir kısmında uyudum. Sonra büyük bir gürültü patırtıyla sıçrayarak uyandım ve kendimi sakinleştirmeye çalıştım falan :D Film 2016 yapımı, yönetmen Zack Snyder, imdb puanı 7.3.
We're The Millers! Taaaa ocak ayında falan izlemiştim bu filmi, Mina'nın kardeşi Zeynep'in önerisi üzerine. Çok eğlenceli bir film ve sıra dışı bir aile. Afişte görüyorsunuz, bir uyuşturucu kaçakçısı, bir bakir, bir evsiz ve bir striptizci ve bunların yolu nasıl kesişiyor? Karakterlerin isimlerini hatırlamıyorum fakat şöyle özetleyeceğim, uyuşturucu satıcısı borç içindedir, striptizci borç içindedir, evsizin ve bakirin de yapacak daha iyi işleri yoktur. Yüklü bir miktar malı ülke sınırları içerisine sokarak yüklü bir para alacak ve parayı paylaşacaklardır ve böylece bir araya gelip sahte bir aile yaratırlar. Espriler yer yer "eööh"tü ama onun dışında çok keyifli filmdi. Bir de sonunu sevmedim, sen bir karavan esrarı getir teslim et, sonra polisle iş birliği yap, günah çıkar, evinin bahçesinde üç tane ot yetiştir aman. Aile filmine bağlamışlar yani, herkes hatalarından pişman oldu, oysa neden olunuyor? Film 2013 yapımı. Yönetmen Rawson Marshall Thurber, imdb puanı 7.0.
Bu filmi de yine ocak ayında izlemiştim. Böyle kafa dağıtmalık romantik, aile, korku filmleri falan izliyordum, öyle şeyler. Ama Orphan daha çok gerilim filmiymiş, bir saniyesinde bile korkmadım ve özellikle afiş konusunda emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Hayır kızda bir sorun olduğu başından belliydi de elinizi bu kadar açık oynamasaydınız. Çünkü filmin yarısına kadar kızda bir sorun yokmuş gibi de göstermeye çalıştınız ve bu çelişkiye anlam veremedim. "Ay hadi sadede gelelim" sıkıntısıyla izledim bir süre. Bu türe çok yapancıyım. Ama en bilindik filmlerinden biri bu galiba. Ben Esther'i inanılmaz zeki ve sosyopat bir çocuk sanmıştım, gerçek öyle değilmiş. Orada biraz şaşırttı. Bir de olan evin babasına oldu, iyi de oldu aman. Azıcık karınızın sözünü dinleyin -.- Film 2009 yapımı, imdb puanı 7.0, yönetmen Jaume Collet- Serra.

Ve Tank Girl. Tank Girl aslında çizgiroman, sonra bir filmi çekilmiş ve şöyle bir hikayesi var. Bir gün beğendiğim kadın ve erkek anime karakterlerini Koray'a atıyorum ve bir animeye yerleşmek ve sonsuza dek orada yaşamak istediğimi söylüyorum. Bana diyor ki "Bunların hepsi ezik, sen Tank Girl'e benziyorsun." Arkadaşlar Tank Girl şöyle bi' şey ghkfdjkgfdjjkgfd :
Şimdi gerçekçi olmak gerekirse tabii ki Tank Girl ile uzaktan yakından alakam yok ama gfdskjghfdjhgfd tükrükler saçarak gülmekten kendimi alamıyorum affedin, şu yanıtı veriyorum: "Hım, Koray evet çok cool bir karakter, baktım şimdi. Şayet beni böyle görüyorsan, aşık olman gayet doğal, gerçekten." Ve işte filmi merak ediyorum ve izliyorum. Çoook sıradan bir senaryosu var aslında ama karakterler çok sevimli. Dünya bir nükleer felaketin ardından sıçmış vaziyettedir. Tahmin edebileceğiniz gibi su en değerli şey. Bir kaka adam su üretmenin yollarını bulmuş ve bu sayede müthiş bir hüç sahibi ve her yere egemen olmak istiyor. Şans eseri kızımızın yaşadığı evi basıyor, sevdiği insanları öldürüyor. Yakalanan ve iş birliğine yanaşmayan Tank Girl herifin toplama kampından kaçmayı başarıyor ve çeşitli olaylar hadiseler. Karakterler çok sevimli, bu yüzden film çok eğlenceli. Ayrıca Kerouac göndermesi galp ben. Film 1995 yapımı, yönetmen Rachel Talalay, imdb puanı 5.2.

Ve son olarak, Banyo. İstanbul'dayken Koray'la izlemiştik. Filmi izlemiş ya da izlememiş herkes şu sahneyi bilir, görsel olarak onu kullanıyorum, bakınız:
Ya bu filme oldukça önyargılı yaklaşmışım, gerçekten kötü bir film değilmiş. Hem oyuncular da hep tanıdığımız, bildiğimiz, sevdiğimiz kişiler. İç içe geçmiş ilişkiler ve saçma sapan insanlık halleri, saçma sapan insanlık halleri ve sonunda herkes saçma sapan bir şekilde ölüyor. İyi ki Esma Hoca bu yazdıklarımı okumuyor juhfjdjhfd çünkü film anlatırken film anlatmayan tek insan olabilirim. 2005 yapımı, yönetmen Mustafa Altıoklar, imdb puanı 3.8.

Bu aralar sıklıkla alkol tüketiyorum. Mert aşk hayatı da cinsel hayatı da bizimkinden daha aktif olan güvercinlere kafayı takmış durumda. Sevişmek için sıklıkla balkonumuzu kullanmalarına ben aldırış etmiyorum şahsen.

Annem bu gün yemek gönderdi bize, Mert fenalık geçirecek kadar yedi ve kendisini odasına kapadı, çünkü onun midesinin bile hacmi var. Pazartesi günü bi çılgınlık yapıp ekoloji labında tohum ekeceğim Cansu'nun yardım isteği üzerine. Kamptan arkadaşlarımla başka kamp planları var gibi. Böyle hadiseler.

8 yorum:

  1. Bissuru film seyretmissin sanki, tebrik ederim bu açıdan :)
    Eskiden kahramanlık/superkahraman temali filmler hostu da şimdilerde pek sarmiyor beni de :\
    Orphan'in posterideki kiz az kaçık duruyor itiraf etmek gerekirse :D
    Iyi seyrirler!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört ayda bence de fena sayılmaz :)
      Teşekkür ederim :D

      Sil
  2. Haydaaa :D Batman v Superman sevmeyen bir kişi dhaha yakaladım :(( Superman konusunda hemfikiriz; nefret ediyorum kendisinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben filmi izleyemedim Zihin, daha çok uyudum. Ama Mert de sevmemiş. Bana dedi ki, diğer filmlere, kahramanların hikayesine aşina olmak gerekiyormuş biraz da keyif alabilmek için. :)

      Sil
    2. Tam da o yüzden sevdim aslında. Resmen Best of DC Comics olmuş :)

      Sil
  3. Orphan'ın afişi bence de çok iyi ya... :)

    :)

    Ben de beklerim Kafa'ya, sevgiler çok! :)

    YanıtlaSil
  4. tank gırl kendini merak ettirdi onu izlemeliyim dedim şuan :) ve gerilim filmleri benim alanım.Sen de gerilimde hep vasatları seçiyorsun ama ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ki hiç gerilim filmi :) önerilere açığım ama :D tank girl çok tatlı bir karakter, bakmalısın.

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;