3 Nisan 2016 Pazar

MART 2016


  • Canım Aliye, Ruhum Filiz | Sabahattin Ali | YKY | 160 sayfa
    Kimseler bana mektup yazmayınca (ki mart ayı da okuma açısından insana bilek kestirtecek kadar kısır geçiyordu) Sabahattin Ali'ye sarıldım. Bir beyin sevdiği bir hanıma yazdığı mektuplar olmanın ötesinde dönemin sağlam kalemleri ve isimleri hakkında da biraz ip uçları veriyor ama takdir edersiniz ki benim için bir beyin bir hanıma yazdığı mektuplar olmanın ötesine geçemedi. Çünkü Sabahattin Ali çok sevdiğim, didik didik bildiğim bir yazar değil, eh edebiyat hakkında da çok bir şey bilmediğimden, çok fazla Türk yazar da tanımadığımdan... Yine de o kadar tatlı ve naif mektuplar yazmış ki. Keşke yine öyle sevebilsek birbirimizi. ***/ 5
  • Karpuz Şekerinde | Richard Brautigan | 6.45 | 128 sayfa
    Ya Brautigan'ın kitap tanıtımlarının birinde, kitaplarından birini diğerinden ayırmanın okur için çok zor olduğundan, birini "favori kitap" olarak seçmenin bile okurda bir suçluluk duygusu yarattığından bahsediliyordu. Ben buna harfiyen katılıyorum, gerçekten öyle. Birini ötekinden ayıramıyorum, ayırtacak bir kitap okuyacak mıyım bilmiyorum. Karpuz Şekerinde de çok içli bir kitaptı. Zaten yazdım bunun yorumunu. Brautigan ne yazsa okurum, bu kadar net. ****/ 5
  • B, Bira | Tom Robbins | Ayrıntı Yayınları | 102 sayfa
    Bunu da yazdım, galiba bu ay okuduklarımın çoğunu yazdım blogda. Aynı şeyleri tekrar söyleyeceğim gerek yok, Tom Robbins'in üslubu bazen bana çok fazla geliyor, fazla alaycı. Ama 102 sayfa ile sınırlı olunca çok tatlı oldu, uzun bir süre sonra çok eğlenceli bir kitap okumuş oldum. ****/5
  • Gregor, Evdeki Gergedan | Devrim Altıkulaç | 6.45 | 48 sayfa
    Ya, bu benim hayatta en sevdiğim şiir kitaplarından biri. *****/5
  • Deli Kadın Hikâyeleri | Mine Söğüt | YKY | 172 sayfa
    Yorumu yine blogda var. Of, inanılmaz karanlık bir kitap. Okurken Mert'e şöyle demiştim "Bir insan bütün bunları hayal edip de nasıl sağlam kalabilir. Yazmasaydı delirirdi herhalde." Mine Söğüt'ün kalemini zaten çok sarsıcı buluyorum. Etkilendim tabiiki. ****/ 5
  • Yalnız Kadınlar Arasında | Cesare Pavese | Can Yayınları | 154 sayfa
    Gerçekten boğucuydu. Küçücük bir kasaba ve orda inanılmaz boş bir topluluk, tabiiki onların inanılmaz boş anlam arayışı sonra boşluklar boşluklar debelenişler. Ya işte tam da böyle olması sebebiyle iyi anlatıyor o arayış sürecinin anlamsız çetinliğini. Sağlam kitap. ***/5
  • Otostopçunun Galaksi Rehberi | Douglas Adams | Kabalcı | 246 sayfa
    MUHTEŞEMDİ! Bu ayın son kitabı buydu ve zannediyorum iki günde bitirdim -ki uzun süredir bu benim için müthiş bir okuma hızı, tüm günü evde yatarak geçiriyor oluşuma rağmen.- Yani, zaten kesin yazarım bunu o yüzden çok detaya girmeyeceğim. Sadece okurken çok çok çok eğlendim yihaaa!
 Mart ayının yarısına geldiğimde yalnızca iki kitap okumuştum ve eyvahlar olsun dedim, bu ayı toparlamak mümkün olmayacak. 
Ama öyle olmadı yihaaa!
Bu ay 7 kitap okumuşum, Perec yetişmedi.
2 yeni yazarla tanışmışım.
1010 sayfa okumuşum.

18 yorum:

  1. Mine Söğüt'ün kitapları kolay okunmaz ve rahatsız edici bir yanı vardır ama çok güzeldir :). Favori yazarlarımdan olur :).

    Yalnız Kadınlar Arasında ve Otostopçunun Galaksi rehberi ne tesadüftür ki en son aldığım kitaplar arasında. Beğenmeniz biraz içimi rahatlattı. Ben de yakın zamanda okumayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Söğüt konusunda katılıyorum. Sanırım lise yıllarımda ilk kez okumuştum ve o zamandan bu yana elim gitmedi kitabını alıp okumaya :)

      İkisi de güzel kitaplar. Otostopçunun Galaksi Rehberi özellikle çok eğlenceli 🎉

      Sil
  2. 7 kitap, çok kıskandım gerçekten :( Ben bu ay 2 kitap okumuşum da...

    Otostopçunun Galaksi Rehberi yorumunu özellikle bekliyorum Cessie :) Okuduğun kitapların hepsi de ilgi çekici görünüyor buradan, inceleyeceklerim olacak kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de son anda atak yaptım, kendim de şaşkınım :) minik minik kitaplar diye böyle oldu galiba biraz da :)

      Bu ay dönüp bakınca gerçekten güzel kitaplar okumuşum. Beğenmediğim kitap yok içlerinde :)

      Sil
  3. Otostopçu'nun Galaksi Defteri'ni ben de istiyoruum. Şu büyük ciltli olanından alacağım bir ara paraya kıyıp :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben okuyamıyorum bir süredir koca koca kitaplar. O yüzden cesaret edemedim teker teker alayım kitaplarını dedim :) Öyle devam edeceğim ama alsam da olurmuş, çok eğlenceli bir seri gibi görünüyor.

      Sil
  4. Böyle az az kitaplar sanki daha çok bağlıyor. Ben bir ayda 1116 sayfayı ancak bitirmiştim ve çok zorlayıcı oluyor. Kısa kitaplar ✋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bence de, bir süredir, kısa kitaplar <3 ben ahah

      Sil
  5. okul nası gidiyoooo dersler nasıııl, twitten okuyom da bi okuldan söz et hadii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okula gitmiyorum, sıklıkla okula gitmeyişimden söz ediyorum.

      Sil
    2. peki bi özetlesene okul durumunu kısaca.

      Sil
  6. benim okuduğum altıkırkbeş yayınları imiş.ş amerikada alabalık avı. :)

    YanıtlaSil
  7. bütün bir ay twitlerini kontrol ettim. kitap ve yer bildirimi var. okulu bıraktın mı yaaa. dondurdun mu yoksa. işe mi girdin noldu. dur ya son blog yazılarına da bir bakayım. twitlerden bişi anlamadım. du bi de bak, bi öykü kitabım çıktı, adı "yani", kitapta sen de varsın ki. sadece bilesin diye söledim ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yo işe falan girmedim bazı kişisel sorunlarım nedeni ile gitmiyorum, dondurmadım da. Merak ettim kitabı, benden nasıl bahsettin acaba?

      Sil
    2. bir öyküde kısaca ve hoş şekilde geçiyor. kişisel sorunlar. ilaç durumu gibi mi. vizelere de gitmiyor musun. okul sorun değil zaten nasıl olsa gidersin. geçer hepsi yaa.

      Sil
    3. Aa merak ettim yarın dışarı çıkacağım Dost'ta varsa bakayım :) Öyle şeyler evet. Zaten bizim okulda devamsızlık yapınca kalıyorsun, vizelere falan pek gerek kalmıyor. Bakalım, geçecek tabii :)

      Sil
    4. dost'ta olabilir evet bilmiyom ama yoksa da sölersen getirtirler. ankarada basılıyor artık yaa kitaplarım. iskitlerdeymiş yayınevi basım evi. gece ve serüven yayınları. dostla anlaşmaları varmış. altıkırkbeş yayınları da kadıköyde moda caddesinde minik hoş bir kitapçı, kitapları hep iyi ama. sahibi var kaan o da kitapçıya yakın oturuyor. kafasına göre kitap yayınlıyor. iyi ama hep kitapları :) ilaç konusu senin evet ya. ilaç alıp almaman seni değiştiriyor değil mi. geçcek tabii nasıl olsa.

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;