14 Nisan 2016 Perşembe

yeni çelınc yihuu

Mina'nın deyimiyle Saçaklı'aanım Şalanjı'na ben de başlıyorum, çantamdan ipod'umu çıkarmaya muvaffak oldum. Aslında öyle uzun süredir evden çıkmıyorum ki, bu nedenle bir müzik listem de yok ehehe. Youtube listeme bakarak da yapabilirim bu şalanjı, siz de katılmak isterseniz şöylece link bırakıyorum.

1-a l'envers a l'endroit - noir désir
Yani ne diyebilirim, bu şarkıya aşığım falan. İstanbul'a giderken ve dönerken dinlemiştim. Tam bir yolculuk şarkısı bence. Gündüz kar yağarken, yol akarken, dönüşte gece ışıklara bakarken saatler boyunca kulağımda çaldı. Çok karışık hislere sürüklendim. Ayh zaten içimde hep bir kaçıp gitme isteği, gidemeyişin çaresizliği falan filan. Şöyle diyormuş sözlerinde de:
var mı bu akşam çevremizde öngörülen bir yangın?
görünüşe göre başka bir döngü düşünmenin zamanı geldi
ideallerimizi dipten uzaklaşmadan da okşayabiliriz
gitmeyi de düşleyebiliriz ama buradan kıpırdamadan


2-wild wild dub - zenzile
 Bu şarkı eşittir çeşitli güzel anılar ve çeşitli güzel kafalar benim için. Zannediyorum dinlerken kendimi çok zorlasam transa geçebilirim, öyle de sihirli bir şey müzik.

3-coxcomb red - songs ohia
Kaç sene oldu bir mi bir buçuk mu? Şarkıdan kesinlikle kopamadım. Yine bir yolculukla özdeşleşti. Giderken de dönerken de saatlerce bunu dinlemiştim, giderken de dönerken de yer yer ağlamıştım. Sırf bu şarkı yüzünden saçlarımı kırmızıya boyatacağım çünkü bu koşullar altında kimse bana "your hair is coxcomb red, yor eyes are viper black" demiyor.

4-lioness - songs ohia
Bu şarkının da hem melodisi hem sözleri çok güzel ama, çevirmeye benim aklım ve ingilizcem yetmiyor. Ayh ne kadar hüzünlü ne kadar kasvetli şarkılar dinliyormuşum, depresyonda olmam hiç ama hiç şaşırtıcı değil.

5- weird fishes - radiohead
bu konuda sadece şu sözleri bırakacağım buraya, ve bir iki kelam edeceğim.
In the deepest ocean
The bottom of the sea
Your eyes
They turn me
Why should I stay here?
Why should I stay?
I'd be crazy not to follow
Follow where you lead
Your eyes
They turn me
Turn me into phantoms
I follow to the edge
Of the earth
And fall off
Yeah, everybody leaves
If they get the chance
And this...
is my chance
I get eaten by the worms
And weird fishes
Bedenimi denizde süzülürken hayal ediyorum, öyle suların üzerinde asılı kalmışım. Ve soğuk, ve rüzgarlı, ve yalnız, öylece var olmayan ama var olan hisler, hadiseler.
 
6- reptilia - the strokes 
The Strokes en sevdiğim gruplardan biri galiba. Bir sene boyunca dön dolaş içinde "call it fate call it karma" şarkısının olduğu albümü dinlemiştim.  Reptilia'yı ne zaman dinlesem dünyayı dinamitleyebilirmişim gibi hissediyorum. Şarkının tamamını bir türlü ezberleyemedim, nakaratını böğürmemeye çalışarak söylüyorum hep.

7-mykonos - fleet foxes 
Şarkıyı çok seviyorum. Ne hissediyorum desen, o an ne hissediyorsam hissetmeye devam ediyorum. 

8- the doors- love me two times
Umarım bir gün birini şu şarkıyı fon müziği yapabileceğim bir şekilde terk etme şansı bulurum şu hayatta ahahah.

9- king crimson - in the wake of poseidon
Of of... Bir süre bu şarkıyı çokça dinledim, şimdi arada kafamın içinde çalmaya başlayınca susturuyorum. Bu hususta konuşmak istemiyorum.

10- cemiyette pişiyorum - sert düşüşler
Arada açıp dinlediğim son şarkı. Zaten böyle birkaç şarkı var işte dön dolaş dinle, başka da bir şey yok. Dinazor Taşağı falan gibi inanılmaz apır sapır şarkılar yapan bir gruptan böyle bir şarkı, vallahi şaşırtıcı oldu benim için gördüğüm dinlediğim ilk andan bu yana. 
 
Teker teker videoları eklemeye çok üşendim. Pazartesi günü okula gitmeye muvaffak oldum çünkü Cansu'nun labda deneyi vardı. Seneye yüksek lisansa başlıyor ekolojide. Tohum ektik agarlara. Kurabiye yapmış yardıma gelenlere. Sabahın sekizinde uyandım, imkansızdı ama başardım. Başkası istese de yapmazdım zaten, net. Gecenin üçünde aradım, hastanelerde başımda bekledi. Saatlerce kusayım diye önüme çanak tutup saçlarımı okşadı. Zaten hakkını ne yapsam ödeyemem bence. 

İkinci ve üçüncü soruyu da yapmak isterdim ama göbek adımı hatırlamıyorum. Onun için annemi aramam gerek, yemin ederim sırf bu sebepten üç gündür kaçıyorum şalanjdan. Çünkü annemle görüşmediğimiz sürece muhteşem bir ilişkimiz var :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Biraz modum düştü listeyi yaparken, daha neşeli şarkılar bulalım bana dinleyecek. Neyse ki artık müziğe gömülmektense saçma dizilere ve programlara gömülüyorum. Elimde intihar fikri barındırmayan kitap yok gibi bi' şeymiş bir de onu anladım ayh. Bana bir el verin.

7 yorum:

  1. Bilmediğim şarkılar var burdaa hemen dinlemem lazımm :)
    Songs ohia ile pamukkale yolculuklarım sayesinde tanıştım bilmem sen de mi öyle , noir desir da çok severim <3

    YanıtlaSil
  2. Bilemiyorum Altan, bu şarkıları hiç bilemiyorum :/ Not aldım. Uçur bizi ey Spotify.

    YanıtlaSil
  3. Mina Urgan-bir dinozorun anıları çok güzel bir kitap.Notlar alarak okuyorum,cümlelerin altını çizmeyi sevmediğim için.Kitabın üçte biri kadar not aldığımı fark ettim.
    Pek hareketli şarkılar dinlemiyormuşum,ama a great big world-everyone is gay klibi ve anlamıyla beni iyi hissettiren bir şarkı.
    Öyle işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bakacağım :)

      Sil
  4. Ay Zihni'nin yorumuna güldüm ahahhaha :D Ben de bilemiyorum, Radiohead dinlemeyi de şiddetle reddediyorum, herkesin dePrAzyoNu kendine.

    YanıtlaSil
  5. Üç tanesini biliyorum Cessie, ben dinleyip geleyim en iyisi :)

    YanıtlaSil
  6. Sakin olun arkadaşlar ben de sizin şarkılarınızı bilmiyorum heheh :D

    YanıtlaSil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;