10 Ekim 2016 Pazartesi

Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız ~ Romain Puértolas

Yani çocuklar, nereden başlasam, nasıl anlatsam, ne anlatsam bilemiyorum... Birkaç dakika öncesinde kitap hakkında verip veriştiriyordum ama yazar son dakika golü attı ve işte bu insani hislerimize hitap edip durumu kurtaran kitaplardan nefret ediyorum... Bu tufaya düşmeyeceğim...

Mert'le Arkadaş'ta gezinirken, kendimizi kaybetmişcesine kitap aldık... Evde okunmayı bekleyen onlarca kitabımız olmasına rağmen... Kamp boyunca yalnızca üç kitap okuduğumu biliyorsunuz ve kitap okuma konusunda da kendimi toparlayabilmiş sayılmam. Bu yüzden ben de, çok ağır olmasın ama çok tırt da olmasın, akıcı olsun ama intiharlı olmasın, buhranlı olmasın işte biraz sevimli olsun, içimi yumuşak kahve gibi olsun gibi beklentiler içinde kitap arayışına düştüm ve çok satanlar kısmında bunu gördüm. İsmi müthiş güzel, kapağı müthiş güzel ve CAN YAYINLARINDAN çıkıyor daha ne isteyeyim? Arka kapakta bahseden yol hikayesi, yolculuk, işte iki kadının karşılaşması cart curt mevzular bana biraz fikir vermişti, beklentimi de yüksek tutmadım ama bu kadarını da beklemiyordum. Az önce Ebru ile şöyle konuşmalar yaşadık...
Yani ne diyebilirim ki bundan başka, BEN KİMSEYE GÜVENEMEYECEK MİYİM? Kırılan kalbimin mimarı olamayacaksın Can Öz... Ama eğer bana Gülün Adı'nı hediye etmeye karar verirsen, aslında olabilirsin...

Hayattaki en büyük tutkusu babasının mayonez tarifini mükemmelleştirmek olan bir kadın, bir gezi sırasında Fas'ta siktiriboktan bir hastaneye düşer ve orada kistik fibrozisle mücadele etmeye çalışan küçük bir kızla tanışır. Kadın küçük kıza deyim yerindeyse aşık olur ve onu evlat edinebilmek için ülkesine döner dönmez işe koyulur. Küçük kızını alıp Fransa'ya getireceği gün kül bulutları etrafa dağılır ve Merakeş'e giden tüm uçuşlar iptal olur. Bunun üzerine bizim postacı, tesadüfen tanıştığı turuncu pijamalı bir çinlinin peşinden Tibet tapınağı yollarına düşer ve kızına ulaşabilmek için uçmayı öğrenir... Bundan sonrası da "Aşk Tesadüfleri Sever" ve "Bir Küçük Eylül Meselesi" karışımı bir şey...

Yarabbim, Ebru'ya da dediğim gibi... Yeryüzünün en sıradan hikayelerinden biri olması önemli değildi. Böyle salak duygusal bir final yapacağı belliydi ve bu da önemli değildi. Bazen böyle olur, bazen çok korkunç olduğunu bile bile bir filme gidersiniz ve filme gülersiniz, bazen sadece kafanızı dağıtmak için yeryüzünün en saçma aşk hikayesini okursunuz ve iç geçirirsiniz ya da işte bir dostluk hikayesinin sonu baştan bellidir ama sizi ağlatır... Hikayeler çok tanıdık olsa da anlatımda bir tempo tutturulmuşsa sizi alıp götürür ve yeni bir şey öğrenmediğinizi, bir bakış açısı kazanmadığınızı, ufkunuzun genişlememiş olduğunu bilseniz de yine de iyi zaman geçirdiğinizi düşünür ve yayında ve yapımda emeği geçen herkese teşekkür edersiniz... Ama ben kendimi KELEK KARPUZ YEMİŞ GİBİ HİSSEDİYORUM.

Akıcı mıydı? Akıcıydı. Eh okuyamıyorum okuyamıyorum diye debelenirken kitabı iki günde bitirdim mi? Eveth, bitirdim fakat yine de bu kendimi kandırılmış hissetmeme engel değil. O minik kalp logosuna güveniyordum ben... 

Alaycı ve muzip bir anlatım zaten çoğu zaman kaldırabildiğim bir şey değil. En iyi Tom Robbins yapıyor bildiklerim içinde, bir de yer yer Vonnegut ve Saramago... Çok yoğun olacak diyorsanız Tom Robbins işte... Ayh ona bile zaman zaman tahammül edemiyorum, hele bir de metne iyi yedirilmediğinde... Hele bir de satır aralarında anlattığı hiçbir şey yoksa... Hele bir de "ben ne gibi bir saçmalık okuyorum acaba" diye düşünüp durmanıza neden oluyorsa... Spoiler vermekten de çekinmiyorum, bari kitabı iyi bir sonla bitireymiş sevgili Romain Puértolas... Zaten yeryüzünün en sıradan hikayesini en yavan haliyle anlatmayı başarmış, bari üzülmemiş olurduk...

Böyle hınç ve hayalkırıklığı dolu bir okuma deneyimi oldu. Neyse ki bunu telafi edecek bir sürü muazzam kitap aldım. Altını çizdiğim cümleleri yazmaya bile tenezzül etmiyorum. Kitap 231 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;