8 Ekim 2016 Cumartesi

imeceli şalanjı bitiriyorum

bir şalanjı daha götümde patlatmış olmanın haklı gururunu yaşıyorum çocuklar, ama daha fazlasını bekleyemezdim zaten değil mi? neyse, az önce uyandım oldukça hissizim... o yüzden galiba negatif, sevimsiz bir yazı yazmış olacağım ama umarım öyle olmaz...

beşinci soru, size ilham veren şarkı sözü... ben buraya komple şarkıyı bırakcağım aslında, bir zamanlar "tanrı olsaydım tüm dünyaya dinletirdim" demiştim, paylaşmıştım zaten.

'To those who can hear me, I say - do not despair. The misery that is now upon us is but the passing of greed - the bitterness of men who fear the way of human progress. The hate of men will pass, and dictators die, and the power they took from the people will return to the people. And so long as men die, liberty will never perish. ..... Don't give yourselves to these unnatural men - machine men with machine minds and machine hearts! 
You are not machines! You are not cattle! ….. 
You are men! 
You, the people, have the power to make this life free and beautiful, to make this life a wonderful adventure. ….. let us use that power - let us all unite.” 

bir gün dünyayı ele geçireceğim çocuklar ve fonda bu şarkı çalıyor olacak, aha da buraya yazıyorum.

altıncı soru, dünyada değiştirmek istediğimiz beş şey.
birincisi, ender'in hakkımdaki inanılmaz fikirleri... ikincisi, üçüncüsü ve sekizincisi de bu aslında galiba şu günlerde... ama neyse biraz daha ciddi olalım, sıralıyorum o zaman.
ikincisi, insanların yaşam karşısındaki yenik ve umutsuz yaklaşımı. yani çünkü şarkıda da dediği gibi dünyayı muazzam bir macera haline getirebiliriz, bu güç içimizde ama bok çukurunda debelenip duruyoruz.
üçüncüsü, medeniyet... medeniyetten hoşlanmıyorum, medeniyet derken işte bir kavramı kastetmiyorum aslında, içinde bulunduğumuz düzenden bahsediyorum galiba. bu kadar beton niye var, adrasan niye yandı, işte neden yollar yollar yollar dolu bu ülke ama patikalar pek az, bunlar benim derdim... her şey o kadar basit geliyor ki, nasıl bu kadar karmaşık yaşıyoruz aklım almıyor. 
dördüncüsü, bir keresinde "tüm sınırlardan ve tüm imkansızlardan nefret ediyorum" demiştim. tüm sınırların ve tüm imkansızların ortadan kalkmasını istiyorum. daha fazla tel örgü, daha fazla bayrak, daha fazla askeri güç istemiyorum. dünyada özgürce yürüyebilmek istiyorum. 
eskiden inanmıyordum, şimdi inanıyorum, hepsi bir gün olacak aha da şuraya yazıyorum. belki sonuncusunun olması birkaç yüzyıl alacak ama olacak, siz de öngörülerime hayran kalacaksınız ama ben ölmüş olacağım.

yedinci soru, korkmasanız denemek isteyeceğimiz şey... daha önce de söylemiştim, hemen her şeyden deli gibi korkuyorum. merdivenlerden ve tırmanmaktan korkuyorum, o yüzden mağaracılık topluluğuna katılmaya karar verdim. çünkü ben denemek istediğim şeyleri korksam da denerim. 

sekizinci soru, bu hafta başınıza gelen en iyi şey... yok galiba, yani. derya teyze'nin tavuklu pilavı ve patatesli gözlemesi dışında bir şey gelmiyor aklıma fkjdkg.

dokuzuncu soru, size birini hatırlatan bir şarkı... hımm kimi hatırlamamı istersiniz? bana her şarkı birilerini hatırlatıyor, anılar hep şarkılarla var oluyor. o zaman yeryüzünde tanıdığım en tuhaf insanlardan birini anayım, şu şarkı, bana sıla'yı hatırlatıyor.

onuncu ve son soru, size ilham veren birisi... öyle çok var ki bana ilham veren birileri... mina var en başta, fatih var iş konusunda çok takdir edip örnek aldığım. sıla ve mihriş var, çok zeki, çok güçlü kadınlar olmaları dolayısıyla. meliha var, hayatımda gördüğüm en temiz, en güzel şey. tezer özlü var, virginia woolf var, kurt vonnegut var yaşam konusundaki müthiş yaklaşımı sebebiyle. çok var, hangi birini saysam bilemiyorum.

birkaç bir şey daha yazacaktım şalanj dışında ama gücüm kalmadı o kadarına, günün ilerleyen saatlerinde belki... yine hayatımı bir miktar daha karıştırmak adına güzel adımlar attım, kendimi tebrik ediyorum fkjsdkfs.

2 yorum:

  1. Daha ilk cümleden pazartesi sabahının o ruh haliyle bile beni gülümsetmeyi başardın.
    Lütfen yeni şalajlara kayıtsız kalmayalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördükçe katılıyorum zaten şalanjlara, hep gülelim :)

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;