1 Ocak 2017 Pazar

bir ara bir sürü bir şey anlatacağım ama önce bu sene ne okudum yazısı!

2016 benim için aşağı yukarı fotoğraftaki gibi geçti. Bacaklarım bu kadar ince değil, yatarken de böyle seksi görünmüyorum ama ben de kendi koltuğumda elimde kitap debeleniyorum mütemadiyen.

2016 için 70 kitap hedeflemiştim, 53 kitap okuyabilmişim. Yine hüsran yine hezimet. Ama bu beni yıldırdı mı?! YILDIRMADI. 2017 için hedefim 80 kitap, hadi bakalım! Şimdi kısa kısa yazacağım bu 53 kitap hakkında çünkü aklımı kaçırmamak için bir şeylerle uğraşmak zorundayım. Çünkü 2017'de de gözümüzü vahşete teröre açmışız.

Gregor- Evdeki Gergedan | Devrim Altıkulaç: Bu benim en sevdiğim şiir kitaplarından biri. Yıllar yılı kitapçılarda gördükçe elime alıp kaç kez karıştırdım, sonra Uğur'la Merve'nin evinde karşıma çıkınca yine kapıldım ve sonunda alıp adam gibi okumaya karar verdim. Yalnız bir gergedan, yalnız bir adam, güzel illüstrasyonlar. Bir yerlere giderken, yolculuğa falan çıkarken de atıyorum çantama, ya bunu ya da Birhan Keskin'in Soğuk Kazı'sını. (Onu da canım Mina hediye etmişti.) 5/5

Bunker Tepesi Düşleri | John Fante: Fante yazmaya çalışıyordu. Bir boksör hatırlıyorum, onun hadisesi çok temiz ve güzeldi. O aralar Adana'da ergen odamda, ergen hisler içinde olduğumu hatırlıyorum. Söyleyecek daha fazla bir şey kalmamış zihnimde. 3/5

Gece ve Gündüz | Virginia Woolf: En sevdiğim Woolf kitaplarından biri olabilir. Yazmıştım bu kitap hakkında bir iki bir şey zaten. Kitap bir ay boyunca elimde süründü, yine bok gibi bir depresyon döneminde bitirmeye muvaffak oldum. Kitaptaki her bir karakteri ayrı ayrı sevdim, sonuç hüsran olmadığı için de mutluyum. 5/5

Dönüş | Andrey Platonov: Rusya'nın sert ikliminde geçen birbirinden güzel öykülerle bezeli bir kitap. Belki bu yıl okuduğum en iyi öykü kitabı olabilir. Bir inekle alakalı küçük bir öykü vardı, en sevdiğim o oldu. Siz de alın okuyun. 4/5

Yıldız Tozu | Neil Gaiman: Büyükler için yazılmış bir peri masalı. Gaiman'ın en ışıltılı kitabı olabilir diye düşünüyorum. Kitap yine bir ay elimde süründü ama yarısını bir günde, öteki yarısını da başka bir günde okudum. Çok akıcı, çok keyifliydi. 4/5

Sana Gül Bahçesi Vadetmedim | Hannah Green: Adana'da canım Ayşe'mle kitap fuarına gitmiştik, o zaman almıştım kitabı. Lise yıllarımdan bu yana okumak istiyordum zaten. O dönem okuduğum kitaplar arasında en çok kapıldığım ve zorlanmadan okuduğum kitap olabilir Sana Gül Bahçesi Vadetmedim. Deliliğin sınırlarında dolaşmak için, anlamaya çalışmak için çok güzel bir seçim. 5/5

Yeraltı Sakinleri | Jack Kerouac: Kerouac ile tanışma kitabım oldu. Yine çok severek okuduğum, hayatta unutmam dediğim kitaplardan biri de oldu. Kerouac'i bir karayağız Türk delikanlısı olarak hafızama kazımama da neden oldu ama olsun. Love Me Two Times eşliğinde lütfen. 4/5

Willard ve Onun Bowling Kupaları | Richard Brautigan: Sene içinde Brautigan ile sık sık haşır neşir oldum. Talihsiz Kadın ile 2015 sonlarına doğru tanıştığım yazarla bağların kopması imkansız. Keşke yaşasa, keşke yazsa. Talihsiz kadın da çok keyif alarak okuduğum bir roman oldu. 4/5

Şarkını Söylediğin Zaman | İnci Aral: İnci Aral'ın şanı, aldığı ödüller falan çok umutla başlamama neden olmuştu kitaba ama benim için hüsran oldu maalesef. 1/5

Yalnız Gezenin Düşleri | Jean- Jacques Rousseau: Bunu e-kitap şeklinde alıp okumuştum. Çok da komik bir ücret ödemiştim üç lira mı, bir buçuk lira mı nedir. Bir ihtiyarın yalnızlığı, dışlanmışlığı ve bununla başa çıkarkenki sayıklamaları. Ben böyle niteliyorum, çok akıcı, çok keyifli. 4/5

Japonya Günlükleri | Richard Brautigan: Çeviri şiir okumayı sevmiyorum, pek tadı tuzu kalmıyor. Ama bu Brautigan, ne yazmışsa okumak isterim. Onun küçük iç hesaplaşması, anılarına bir dokunuş ve kırılgan dizeler. 3/5

Hücre | Hubert Selby Jr : Lise yıllarımda okuduğum Bir Rüya İçin Ağıt benim için güzel bir referanstı. Bir çılgınlık anında, üniversite 2. sınıfta almıştım bu kitabı da. Sonuç yine hezimet oldu. Sayfalarca bir kaçığın iç hesaplaşmasını ve fantezilerini okudum ve boğuldum boğuldum boğuldum. 1/5

Jacob'un Odası | Virginia Woolf: Kesinlikle yeniden okumam gereken bir Woolf kitabı bu. Tek bir tuğla koymak istemediğini, bir duvar örmek istemediğini söylemiş ve öyle de yapmış gerçekten. Aklımda neredeyse hiçbir şey kalmamış bu kitapla ilgili, yeniyetme oğlanların odalarında kurdukları gelecek hayalleri dışında. 3/5

Uğursuz Bir Şey Geliyor Bu Yana | Ray Bradbury : Yazara ait okuduğum ilk ve tek kitap. Fantastik ögeler, gerçekten karanlık ve uğursuz karakterler ve hadiselerle bezeli bir kurgu. Keyifle okumuştum ama çok etkilenmedim. Bir kitap takası ile de elden çıkardım ama Bradbury'i kafa dağıtmak için sığınılabilir yazarlar listesine ekledim. 2/5

Canım Aliye, Ruhum Filiz | Sabahattin Ali: Ne lise yıllarımda okuduğum Kuyucaklı Yusuf, ne yine o yıllarda okuduğum Kürk Mantolu Madonna beni çok etkilemedi. Sabahattin Ali fanları arasında yerimi almıyorum. Yine de dinginlikle okuduğum bir yazar, kötü yargılar da beslemiyorum. İki kişi arasındaki mektuplaşmaları okumak hep keyif aldığım bir şey oldu. Bu kitabı da keyifle ve "şöyle temiz sevmeyi bilemedik" diye hayıflanarak okudum. 3/5

Karpuz Şekerinde | Richard Brautigan: Okuduğum en iyi Brautigan kitabı. Yine de daha iyisini de yazmıştır diye düşünerek 4 puan vermişim. Hayatta en sevdiğim kitaplardan biri de oldu aynı zamanda. Dayanamadım Selcan'a hediye ettim. Pişman değilim ama biriniz de bana hediye edin haydi kfhsdk. 4/5

B,Bira | Tom Robbins: Parfümün Dansı üslubu nedeniyle beni yer yer biraz çıldırtmıştı ama keyifle okumuştum yine de. B,Bira kısacık, minicik bir kitap olması nedeniyle o kadar yormadı beni. Yanımda buz gibi bir biranın eksikliğini duyarak ve hasretini çekerek çevirdim sayfaları. 4/5

Deli Kadın Hikâyeleri | Mine Söğüt: Mine Söğüt ile de lise yıllarımda tanışmıştım, çok da etkilenmiştim kaleminden. Başka bir kitabını okumak bu zamana kısmetmiş. Birbirinden karanlık öyküler, yazmasaymış delirecekmiş herhalde. 4/5

Yalnız Kadınlar Arasında | Cesare Pavese: Deli Kadın Hikayeleri üzerine bir de bunu okumak iyi bir fikir değildi. Kitap çok boğdu beni. Küçücük kasaba, herkes birbiri hakkında konuşuyor, her kes bir şeyler söylüyor, birileri kendini öldürüyor. Ayh. 3/5

Otostopçunun Galaksi Rehberi | Douglas Adams: Yıl içinde okuduğum en en en eğlenceli kitaplardan biriydi. Serinin ikinci kitabını bir türlü bulamıyorum, koca kitabı da almaya cesaretim yok. O yüzden ilerleyemiyor seri ama muazzam eğlenceli. Lütfen manik depresif robotları ve manik depresif insanları da sevelim. 5/5

Uyuyan Adam | Georges Perec: Kitabı okurken bir sürü cümlenin altını çizdiğimi hatırlıyorum. Ağzımız açık kalarak okumuştuk Mert de ben de. Ama şimdi düşününce hiçbir şey kalmamış aklımda. Yeniden okumak gerek. 4/5

Tango İstanbul | Esmahan Aykol: Sakin polisiye -o da neyse- okuyayım diye almıştım kitabı, hiç sevmediğim bir yazar oldu Esmahan Aykol. Yazmıştım zaten, üzerine söyleyecek çok bir şeyim yok. 2/5

Fanfarlo | Charles Baudelaire: Yine bir aşk öyküsü. Kerouac'in neden "hiç uğruna, Baudelaire şiirleri uğruna" dediğini anlamak zor değil. Şiirlerini okumadım ama yazıları bile öyle içli ve şiirsel ki. 4/5

Komik Bir Hikâye | Ned Vizzini: Aslında pek komik bir hikâye değil okuduğumuz. Yeniyetme bir oğlanın depresyonla mücadele süreci. Akıcı ama bence mizahi olmaktan uzak. Akıcı, bir çırpıda okunuyor ama dediğim gibi çok etkileyici veya eğlenceli bir yanı yok. 3/5

Persepolis | Marjane Satrapi: Filmi izlediğim günden beri okumak istiyordum çizgi romanı da. Sonunda aldım okudum, keyifle okudum. Sonra da Merve'ye hediye ettim. 5/5

Simyacı | Paulo Coelho: Paulo Coelho tamamen nötr olduğum ender yazarlardan. Yani kitapları elime geçerse okuyorum. Kalemi akıcı, bir çırpıda okuyorum sonra da bırakıyorum bir köşeye. Etkilemiyor beni, zaman geçirmiş oluyorum. Simyacı da aşağı yukarı böyleydi. 4/5

Bir Süre Yere Paralel Gittikten Sonra | Barış Bıçakçı: Sonunda Barış Bıçakçı'nın kalemiyle de tanışmaya muvaffak oldum, çok mutluyum. Kitap atmosferi nedeniyle, zaten bir intihar etrafında şekilleniyor, hayli karanlık ve boğucuydu. Ben de biraz içim sıkılarak okudum. Yine de güzeldi. 3/5

Yeraltından Notlar | Dostoyevski: Bir ara Ender okuyordu bunu, sonra bana güzel bir iki alıntı atmıştı. Bir müddet sonra Mert aldı kitabı, ben de bir gece elime aldım, bir çırpıda da okudum bitirdim. Muazzam bir kitap, muazzam bir kişisel eleştiri aynı zamanda, bir yandan da toplum eleştirisi tabii kaçınılmaz bir şekilde. 5/5

Boşbeleş Çalış-ma | Kolektif: İşte vahşi kapitalizmin insanları sürüklediği noktalardan biri de restoranlar. Restoranların perde arkasına küçük bir bakış. 3/5

Sonsuzluğun Sonu | Isaac Asimov : Bu yazarla da bu kitap ile tanıştım. Settie önermişti veya onun blogunda görmüştüm. Daha sonra Mert'e de okuttum, soluk soluğa okuduk ikimiz de ve bayıldık. "Sahip olduklarım bana sahip olmamalı" hissiyle içim acıya acıya takas ettim kitabı ama sene içinde okuduğum en keyifli bilim kurgu kitabı belki de buydu. 5/5

İnsanlık Savaşı | Noah Cicero: Kitapçıda tesadüfen keşfettim bu kitabı. Kısacık öyküler var içinde ama muazzam bir modern toplum ve Amerika eleştirisi. Ay hepiniz okuyun bunu. 4/5

Junky | William S. Burroughs: Kampta zor bela okudum. Yazdım da uzun uzun. Bence bağımlılık üzerine yazılmış en iyi kitaplardan biri olmalı. Gereksiz duygusallıklardan uzak, tepeden bir bakış. Çok durağan olmasına rağmen nasıl okuduğunuzu anlamadan okuyorsunuz. Benim zor bela okumamın nedeni, o dönem değil okuyacak, uyuyacak zaman bulamamamdı. 4/5

Bir Sur'un Güneyli Generali | Richard Brautigan: Bunu da kampta okudum, hiçbir şey de hatırlamıyorum. Bir ara tekrar okuyacağım. Anlayacağınız yalan olan kitaplara bir de bu eklendi. 3/5

Ölüm Diken Üstünde | Agatha Christie: 12-13 yaşlarında tanıştığım Agatha Christie de benim için sığınak oldu. Çok sıkışınca alıveriyorum bir kitabını. 1500 tane kitap yazmış zaten, bir ömre yayarım ben onun külliyatını mehehe. Hercule Poirot eşliğinde bir cinayetin peşinde sürüklendik yine. Sonra da oturdum kendi Poirot'umu çizdim meheh. 3/5

Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız | Romain Puértolas: AY RESMEN DOLANDIRILMIŞ HİSSEDİYORUM, SÖYLEYECEK BAŞKA ŞEYİM YOK. 2/5

Yanılsamalar Kenti | Ursula L. Guin: Çok keyifli, çok sakin, aynı zamanda da tehlike ve macera dolu bir yol öyküsüydü. Kitabı keyifle okudum. Sonra yine "sahip olduklarım bana sahip olmamalı" hissiyle bir kitap takasında birilerine hediye ettim. 5/5

Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları | Ransom Riggs: Ay şu kitabı ne merak ettim de almaya elim gitmedi. Sonunda Utku gönderiverdi seriyi. İşte bütün tutarsızlıklar cartlar curtlar, her şeye rağmen pıtır pıtır okudum ben. Serinin devamını da okuyacağım. 3/5

Her Yerden Çok Uzakta | Ursula L. Guin: Bu yıl okuduğum ikinci Guin'di. Çok tatlı çok sıcak bir aşk öyküsüydü ve bayıldım. 5/5

Arayışlar | Lou-Andreas Salome: Ay bir hazin aşk öyküsü de bu. Kavuşamamalı bir aşk ile yeniden yüzleşmeler, küçük bir kendini sorgulayış süreci. 4/5

Ağaçtaki | Janne Teller: Çeşitli anlam arayışlarını ve var oluş krizlerini sorgulaması açısından beklenenin üzerinde bir gençlik kitabı olduğuna inanıyorum. En azından bana beklediğimden fazlasını verdi. 5/5

Çimlerin İntikamı | Richard Brautigan: Yalan olan bir kitap daha işte! Gerçi Utku da benzer hislere gark olmuş ilk okuduğunda ama. Bu da okunacak tekrar. 3/5

Şaraba ve Esrara Dair | Charles Baudelaire: İçiyoruz bari bilerek içelim dedim fdksfds. Şaka ediyorum. Yalnızca herifin diline bayıldığım için alıp okudum. Şarabı övdüğümüz, esrarı yerdiğimiz bir okuma, katılmıyorum. 5/5

Cinder | Marissa Meyer: Bunu da yazdım zaten. Devam etmek istediğim bir seri ama hiç öyle ahım şahım bir yanı yok. Hatta vasat diyeceğim neredeyse. Salt peri masallarını sevdiğimden okumak istiyorum. 2/5

İstanbul'da Kedi | Gündüz Vassaf: Okuduğum ilk Gündüz Vassaf kitabı. Kedilere bir güzelleme, insanlık tarihine bir yergi. 3/5

Cesur Yeni Dünya | Aldous Huxley: Müthiş bir distopya. İnanılmaz keyif alarak okudum. Birey oluş üzerine inanılmaz bir sorgu. Kitap Mert'indi. O henüz okumadı. Ben de henüz yazamadım ama yazacağım uzun uzun. 5/5

Eşruhlar | Ramtha: Sıla'nın verdiği ilk ödev, Akaşa Yayınları'ndan bir kitap okumamdı. Küçük hayatım bu mevzu etrafında dönüp durduğundan ben de bu kitabı seçtim. Anlatılanlar ne derece doğru bilemiyorum, keşke doğru olsa. 3/5

Ölümsüzlüğün Peşinde | Karan Bajaj: Çok büyük beklentiler içerisinde başlamadığım halde hayal kırıklığına uğradığım bir kitap daha. 1/5

Yıldız Cinayetleri | Armağan Tunaboylu: Son zamanlarda okuduğum en keyifli polisiyeydi. Bunu da yazdım zaten blogda. Karakterin samimi anlatımı kurgunun zayıflığını falan kotarıyor. Tavsiye ediyorum. 4/5

Olaylar Boksörün Pazı Sarması Yemesiyle Başladı | Giray Kemer: Okuduğum bir diğer öykü kitabı da buydu. Yani aslında tüm öyküler birbiriyle bağlantılı ama ben yine de bunu bir öykü kitabı olarak niteleyeceğim. Benim için çok etkileyici bir kitap değildi. Ama yine de keyifliydi, fondaki şarkılarla birlikte. 3/5

Doğu Yolculuğu | Hermann Hesse: Bu da çok keyifli bir yol öyküsü ve içsel hesaplaşma. Bunu da yazdım, hem de son günlerde yazdım o yüzden çok bir şey söylemem gerektiğini sanmıyorum. 5/5

Mrs. Dalloway | Virginia Woolf: Yine kâbus gibi bir dönem, müthiş bir kitap. 5/5

Kabuk Adam | Aslı Erdoğan: Buruk bir aşk öyküsü daha. Çok iyi kurgulanmış bir karakter, çok iyi kurgulanamamış bir kitap. 3/5

Bakir İntiharlar | Jeffrey Eugenides: 2016'yı bu kitapla kapattım. Kitap hakkında yazmayı düşünüyorum zaten o yüzden çok bahsetmeyeceğim. Çok karanlık karakterler ve asla anlaşılamayan durumlar. Keyifle okudum, aynı zamanda yoğun sıkıntılarla. 4/5

2 yorum:

  1. Vauvv bravo valla, sen erinme üşenme 53 kitabın hepsini kısa kısa yaz :). Bu arada tam puanlılar başta olmak üzere listeme alındı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu performansımdan ötürü çok şaşkınım. İşsizlikten bunalmak işte bunları doğuruyor :D

      Sil

Bu aralar dinliyorum / aşığım

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

  • YARIM HAYAT - Dünya hayatı kısa bakarsın Rabbim beni yanına alır bazen diyorum Rabbim beni yanına al. Hayat kısa biz kimseyi kırmamaya çalıştıkca biz kırılıyoruz ve şu...
    9 saat önce
  • Denemeler - 7 - -I- Beni var eden ya da başka bir deyişle varlığımın tozlu sayfalarının arasında gezinirken, harcadığım zamanımı anlamlandıran tüm kelimelerin; tozlu kı...
    12 saat önce
  • Röportaj: The Radio Dept. - 1995’te kurulan İsveçli shoegaze, dream pop grubu The Radio Dept. ismini bir benzin istasyonundan aldı. Politik duruşlarıyla tanınan, Pet Shop Boys esint...
    1 gün önce
  • KOKULAR* - Öğleden sonra boyamı ve kitabımı yanıma alıp kuaföre doğru yola koyuldum. Onlarca kere yazdım, bir kere daha yazacağım, bu kadar çabuk uzayan saçlarımdan d...
    1 gün önce
  • fakat müzeyyen bu derin bir uyku. - hellö okuyucu! sana şu an iki haftadır kesintisiz dört saat uyumuşluğu olmayan beyazı yerini kan kırmızıya terketmiş gözlerimle bakıyorum. hayır, bi hayl...
    1 gün önce
  • Roskilde, Danimarka - Müzikle biraz ilgiliyseniz Roskilde adını muhtemelen daha önce çok kez duydunuz. Roskilde diye internette arasanız 50 bin nüfuslu şehrin kendisinden ziyade...
    2 gün önce
  • Yok - Yazamıyorum dostlar, yazıp yazıp siliyorum. Bana ne oldu böyle bilmiyorum. Aslında çok sinirliyim, aynı zamanda da değilim. İki şehrin hikayesi gibi bir öy...
    3 gün önce
  • Tarla Kuşları - *"Konuşmak yalan söylemektir."* William Burroughs'a atfedilir ifade. Kim söylemiştir inanın ilginemiyorum. Fakat sözün doğruluğu önemli. Sözcükler hiçbir z...
    6 gün önce
  • Bu da geçer, alışmalısın alışmalısın Vişne - Günler yine birbirinden habersiz geçip giderken yine hiçbir şeye yetişememenin verdiği telaşla sürekli bir yerlere koşuşturuyorum. Şu sıralar hayatımın ar...
    1 hafta önce
  • sefiller - *victor hugo* akıllı insan azla yetinerek yaşar. şatafatlı hayattan hoşlanmam. sırmalı, işlemeli elbiseler giymedim hiçbir zaman. kötü şekillenmiş ruhlara ...
    1 hafta önce
  • Senin Sevdiğin mi, Seni Seven mi? - "Spotim ne zamandır platonik aşık olmuyor?" diyen biri oldu mu içinizde? Olduysa şunu söyleyeyim tam bir aydır platonik aşıktım. Ama ne oldu? Şimdi içimde...
    1 hafta önce
  • Hayır Canım Ne Domol'ü? - Birbirimize ağrıyan yerlerimizden bahsetme yaşına geldik. Şikayeti olanımız dev bir "AOOOAAAA HEMEN YARIN DOKTORA GİDİYORUZ!" korosuyla karşılanıyor, koroy...
    1 hafta önce
  • - odanın kapısını yumruklamak, duvarlara elime ne geçerse fırlatmak istiyorum. sonrasında belki camdan atlarım. evim dördüncü katta, sürtüklerin meskeni bir ...
    3 hafta önce
  • - "İyi düşünürseniz iyi olur." Peki ya kötü düşünürsem? "Kötüyü çağırmayın." Ya istemeden çağırırsam? İyi düşünmeye çalışırken, kovmaya uğraştığım kötü düşünce...
    3 hafta önce
  • Apartman Sohbetleri ve Bir Mim - İş yoğunluğumdan üzerine düşünüp yazamadım. Hepiniz yaptınız, sincice arkadan okudum, çok eğlendim. Ben de bir yolunu bulup, blogspot ahalisi ve özellikl...
    4 hafta önce
  • Bu bir dönüş yazısı diil - Buralar ciddi anlamda issizlasti. Bu bir donus yazisi degil cunku hala bilgisayarimi yaptirmadim. Bu kisa yaziyi da telefonumdan yaziyorum. Ingilizce kilav...
    5 hafta önce
  • Şarkı boyunca gözünü kapat dedi çekik gözlü kadın. - ... https://www.youtube.com/watch?v=ZKuF5ElELgU . bir lunaparkın ortasındayım, hiçbir şey dönmüyor. . yeşil bir bahçede kurumuş bir saksı çiçeği gibiyim, izl...
    5 hafta önce
  • zeytinyağı ve zamanlama hatası - Zeytinyağına ekmek banıyorum. Neşeli müziklere neden acıklı sözler yazıyorlar bilmem. Aylardır gidip geldiğim yol üzerinde güvercinlerin yayıldığı bir arazi...
    1 ay önce
  • 08 - geçmiş ne acayip bir şey. eski fotoğraflara bakarken zaman hiç geçmemiş gibi hissediyorum. bir kaç gün önce oldukça sarhoşken yazdıklarım nerede bulamıyorum ...
    2 ay önce
  • #17 çelınc / soru:17 - soru on yedi diyor ki: 2017'de olmasını çok istediğin bir şey. çelıncı başlatırken, soruları seçerken falan cevapları hakkında pek fikrim yoktu aslında. ç...
    2 ay önce
  • Ocak'17 - Buraya çok nadir uğrar oldum. Takip ettiğim blogların yayınlarını bile açıp okuyamıyorum. En azından blogum boş kalmamış olur diyerek meydan okumaya katıl...
    2 ay önce
  • YOLO Dünyası için Geri Sayım Başladı! - [image: haydar-colakoglu-yolo-uygulama] *Ulaşımda En Pratik Yol O! sloganı ile yola çıkan ve Uber’in karşılaştığı en güçlü rakip olan girişim YOLO için ger...
    4 ay önce
  • Taşra ve Vampirler - Köy yaşamı ne güzeldir değil mi? Yeşillikler içinde, sessiz sakin, herkes birbirini tanır, birbirine destek olur... YANLIŞ! Köy yaşamında sükunet, roll...
    7 ay önce
  • Elveda Ayın Aydınlık Yüzü - Evet, blogumu taşıyorum. Altı yıldır yüzlerce anı, duygu ve düşüncemi aktardığım bloğum artık Önüm Arkam Kitap ismiyle yoluna devam edecek. Sadece isim ...
    7 ay önce
  • sen en güzel tutkuydun şimdi de en güzel vedasın - Ben bu bloga veda etmiştim biliyorum ama hikayesini hep burada anlattığım adamla sonumuzu anlatmadan gitmek istemedim.Okuyun bunu çünkü sanırım ilk defa...
    7 ay önce
  • Film: Eagle vs Shark - *-Eagle vs Shark-* *Dir: Taika Waititi* *-2007-* Eagle vs Shark, toplum tarafından dışlanmış, asosyal diyebileceğimiz iki karakterin birbirleriyle tanışmas...
    11 ay önce
  • BOWIE ŞARKILARIYLA EFSANELEŞEN FİLM SAHNELERİ - "We can be Heroes, just for one day" sözleriyle aklıma kazınan ve yapılmaya çalışılanın aksine ölümüyle değil, yaşadığı zaman yaptıklarıyla efsane olan ...
    1 yıl önce
  • ♥ ♥ ♥ - Bu günün şarkısı Şebnem'den "hoşçakal" olsun... Daha yaşanacak ve yazılacak çok şey var. Ama bundan sonrası kendime kadar... Bugüne kadar yaptığınız tüm güz...
    1 yıl önce
  • affet beni nolaaarr - kocaman sevgiler kucak dolusu öpücükler benim canım canım canım arkadaşlarım; öncelikle, ben samsunda kyk da kalıyorum ve bu yurt yeni yapıldı o yüzden int...
    1 yıl önce
  • ups & downs - *Ocağı ve şubatın ilk haftasını dışarıya -neredeyse- kapalı olarak geçirdim.* Bu durum yine çaktırmadan "kafa" oluşturmuş bende. Dışarıya çıkıncı fark ett...
    1 yıl önce
  • something in the way - taşınıyorum-uz. annemle. buraya iki aydan uzun süredir uğramadım ve şu an konuşabileceğim başka bir yer yok gibi. (*17 Ocak 2016 - 02:36*) cevap beklemiyo...
    1 yıl önce
  • Romantik Komedi - Bu aralar romantik komedi filmlerine taktım. Hepsine bayılıyorum! Bu filmleri izlemek insana mutluluk veriyor. Fazlasıyla eğlendiriyor. Ve farkettim ki izl...
    5 yıl önce

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;