11 Eylül 2017 Pazartesi

2017'de neler okudum? #1

Bu yılki okuma hedefim 100 kitaptı. 70'e ulaştım şaşırtıcı bir şekilde. O yüzden yazmaya ufaktan başlayayım dedim, bu yıl bu okuma listesini ikiye böleceğim galiba. İlk parçayı -yazabildiğim kadarını- yazıyorum.

Mezarlık Kitabı | Neil Gaiman: Seneye bu kitapla başlamışım. Çok da iyi olmuş. Hugo ödülü de almış bir çocuk kitabı aslında. Mezarlıkta geçmesi sebebi ile atmosferi biraz kasvetli. Ama içindeki küçük çizimler ve öykü çok keyifli. Hayaletlerle dolu olması da benim için ayrıca sempatik kıldı kitabı. Neil Gaiman'a dair üçüncü kitabım, galiba en çok sevdiğim de bu olmuş. 3/5

Evet Ama Bir Lokomotif Bunu Yapabili mi Bakalım? | Woody Allen: Woody Allen okumak ve izlemek fikri beni hep ürkütmüştür. Yine de bir cesaret aldım bunu ve okudum. İçinde kısa, esprili öyküler var. Entelektüel cıvıklığı, cıvıklığın bununla kaynaşmasını pek sevmediğimden ve galiba kaldıramadığımdan da, kitabı çok fazla sevmedim. Çok kötü de değildi. 3/5

Öteki | Dostoyevski: Lise yıllarımda Dostoyevski beni çok zorluyordu, bir türlü okuyamıyordum. Yirmili yaşlarımda bunu kırdığıma inanıyorum. Öteki'yi büyük bir keyifle ve nefessiz okudum. Hakkında detaylı bir yazı yazmak çok isterdim ama maalesef bu konudaki yeterliliğim o seviyede değil. Belki ikinci, üçüncü okumalara. Kaçırmayın. 5/5

Tokyo Uçuşu İptal | Rana Dasgupta: Roman mı diyeceksiniz, öykü mü bilmiyorum ama birbirinden tuhaf öykülerle bezeli koca bir kitap bu. Keyif alarak okudum, yorumunu yazdım. Bunu da kaçırmayın siz en iyisi. 4/5

Deniz Benim Kardeşim | Jack Kerouac: Senenin favori kitaplarından biri hiç şüphesiz bu olurdu. Kerouac'e ısınma kitabım aynı zamanda. Kitaptaki baş karakteri öyle sevdim ki, sanırım ben de onunla evlenir, liman liman dolanır ve bir öpücük için beklerdim. Bunu okumayın :D 5/5

Kum Kitabı | Jorge Luis Borges: İlk Borges okumam, yine başı sonu belli olmayan öykülerle bezeli idi. İlk öykü muazzamdı, zaten kitabı onun cazibesine kapılıp almıştım. Öteki öyküler çok fazla aklımda kalmamış. Bunu da tekrar okurum herhalde. 4/5

Ben, Robot | Isaac Asimov: Müsadenizle buna da öykü diyeceğim çünkü birbirinden güzel robot öyküleri ile dolu bir kitap. Canım Settie önermişti, 2016'nın sonunda alıp 2017'nin başlarında okuma fırsatım oldu. Bolca gülümsetecek bilim kurgu öyküleri okumak istiyorsanız, bunu da kaçırmayın. Bu da yılın favorilerinden biri. 4/5

Yanık Saraylar | Sevim Burak: Minicik bir öykü kitabı daha. Yalnızca pencereden atlasa mı atlamasa mı karar veremeyen kadının öyküsünü anımsıyorum. Beni çok fazla etkilemedi. 3/5

Zaman Yolcusunun Karısı | Audrey Niffenegger: Yarabbim, kesinlikle nefret ettim bu kitaptan. Senelerdir kitaplığımda bekliyordu ve bu zaman yolculuğu teması sebebiyle okuyayım dedim ama nafile. 120 sayfa okudum yanılmıyorsam ve saçımı başımı yoldum. 1/5

Yakut Kırmızı, Safir Mavi, Zümrüt Yeşil | Kerstin Gier: Bir seri olması sebebi ile üç kitabı birlikte anlatacağım kısaca. Kurgusal açıdan eksikleri, küçük mantık hataları olsa da beklentinizi çok yüksek tutmadığınız takdirde keyifle okuyacağınız bir genç-yetişkin serisi. Üç kitabı üç günde bitirmiş ve gerçeklikten kaçıp ufak bir nefes almıştım. 4/5

Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü | Etgar Keret: Pek merak ettiğim ama öykü okumayı sevmediğimden bir türlü elimin gitmediği bir yazardı Keret. Bundaki öyküler de en az Dasgupta'nınkiler kadar tuhaf ve içli. Öykü okumayı seviyorsanız bunu da kaçırmayın. 4/5

Silahşor | Stephen King: Neden bilmiyorum, Kara Kule serisinin ilk kitabı Silahşor beni çok zorladı. İttir kaktır bitirdim ama King son 15-20 sayfada konuyu öyle yerlere getirdi ki, aylardır devam kitabını ve bu öykünün nereye bağlanacağını merak ediyorum. Dayanamayıp okuyacağım kesin devam kitaplarını da. 2/5

Gittiğim En Uzak Yer Sizdiniz | Selahattin Yolgiden: Şiir konusunda beğenilerim çok sezgisel. Aklımda tek bir dize bile kalmamış bu kitaba dair. Demek ki beni pek etkilememiş. 3/5

Hakkari'de Bir Mevsim | Ferit Edgü: Yaşamımın biraz karışık bir dönemine denk geldi. Yarısını otobüste Ankara'ya geçerken okudum, diğer yarısını da Ankara'da. Başta sever gibi olsam da, sonra fazlasıyla melankolik ve boğucu buldum. Edgü ile alakalı hislerim/ düşüncelerim son derece kayıtsız olmaktan ibaret. Yine de başka kitaplarını da okurum. 3/5

Pervane | Şükrü Erbaş: Galiba Erbaş'ın şiirlerini seviyorum. Onun kendine has bir havası var ve o havayı seviyorum. Bu da biraz iç burkucu, biraz tesadüflü, tuhaf bir okuma deneyimi idi benim için. 5/5

Pamuk Prenses | Donald Barthleme: Postmodernizmi edebiyatta sevdiğimi kabullendim sonunda. Ama postmodernizm adı altında akıl almaz zırvalarla da karşılaşabiliyorsunuz. Bu, benim için onlardan biriydi. Kendisini merak ettiren bir konu seçilmiş olsa da, işlenişi tam bir hüsran bana göre. 1/5

Kırmızı Pazartesi | Gabriel Garcia Marquez: Marquez ile tanışma kitabım. Kesinlikle bu yıl okuduğum kitaplar içinde favorilerim arasına gireceklerden biri de bu. Yazmıştım zaten, toplumsal ikiyüzlülüğü daha iyi betimleyen başka bir kitaba rast gelmedim henüz. 5/5

Hiçe Doğru | Hüsnü Arkan: Bu da pek severek okuduğum bir şiir kitabı olmuştu. 3/5

Deniz Kurdu | Jack London: London'a bayılıyorum. Her ne yazmışsa okumak isterim. Deniz Kurdu da nefes almadan okuduğum romanlardan biri oldu. Karakterler ve onların birbirleri ile yarattığı zıtlık ve bu zıtlıktan damıtabileceklerimiz müthişti. Yılın favorilerinden. 4/5

Yürümenin Felsefesi | Frederic Gros: Yürümenin bütün halleri, kesinlikle. Yürüyemediğim, eve kısılıp kaldığım bir zamana denk geldiği için herhalde, gözlerim dola dola okudum. Harika. 5/5

Top | William S. Burroughs: Junky'e bir devam kitabı olduğu yazıyor ön sözde. Bunu bilmeksizin almıştım kitabı. 6.45 en son Queer diye basıyordu. Lee'nin eroinsiz kalışı, çok kırılgan, çok savunmasız ve duygusal bir hali. Pek tuhaf bir yaşama tanıklık etme fırsatı, bir göz atmak isteyebilirsiniz. 3/5

Bir Sabah Uyandığımda Yoktum | Işıl Kocaoğlan: Bir sabah uyandığında tüm cisimselliğini yitirmiş bir adamın öyküsünü okuma fikri beni cezbetmişti. Ancak yazarın öyküyü çok yavan anlatması, sürekli kendini tekrara düşmesi kitabı benim için okunamaz kıldı ve bitiremeden kütüphaneye iade ettim. 1/5

Coffin Hill Vol1: Ormanda Bir Gece | Caitlin Kittredge: Bu bir çizgi roman. Çizgi roman okumayı sevsem de çok pahalı oluşu nedeni ile peşine çok düşmüyorum. Yine de bunun çizimleri ve hikayesi ilgimi çektiğinden ilk cildini almadan edemedim. Kara büyüler, ormanlar, ayinler, ikinci cildi heyecanla bekliyorum. Bakalım neler olacak. 4/5

Sümer Mitolojisi | Noah Kramer: Bu kitabı mitolojiye merak saldığımdan aldım. Sümerler öyle sevimli, öyle güzel bir tarihe ve kültüre sahipmiş ki. Sümer tarihine ve mitolojisine giriş için fena bir başlangıç kitabı değil. Keyifle okudum. 4/5

Scarlet | Marissa Meyer: Ay Günlükleri serisinin ikinci kitabı. İlk kitaba nazaran daha çok sevdiğimi söyleyebilirim. Bu seri ile ilgili söyleyecek daha fazla bir şeyim yok. Kitaplar elime geçtikçe bakıyorum, olsa da olmasa da olur. 3/5

Harry Potter ve Lanetli Çocuk | John Tiffany: Kesinlikle Harry Potter fanları üzerinden para kazanmaya dayalı saçma ve gereksiz bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu yıl okuyup da nefret ettiğim kitaplara bu da eklensin lütfen. 1/5

Yaprak Fırtınası | Gabriel Garcia Marquez: Kesinlikle yazarın edebi zekasına hayran bırakan bir kitap. Muazzam. 5/5

Ve Ayna Kırıldı | Agatha Christie: 12 yaşımdan beri dönüp dönüp okuduğum bir kaçış yazarı Agatha Christie benim için. Söyleyecek çok bir şey yok, onun keyifli polisiyelerinden biri idi. 5/5

Mit ve Anlam | Claude Levi Strauss: Yine mitolojiye olan ilgimden alıp okuduğum bir kitap oldu. Mitlerde ne aramalıyız, ne bulabiliriz ve beklentilerimiz neler olmalı bunlar üzerinden giden, Strauss'un bir röportajından derlenen minik keyifli bir kitap. 5/5

Sade | Begüm Başoğlu & Ege Erim: Yaşamımı sadeleştirmek istiyorum diyince Aylin getirmişti bana kitabı. Hayatımızdaki eşya ve insan kalabalığından nasıl kurtuluruz üzerine bir kitap. Bize bilmediğimiz hiçbir şeyi anlatmıyorlar, sadece kendi deneyimlerini paylaşıyorlar. İlgileniyorsanız konu ile, bakabilirsiniz. 3/5

Kovboy Kızlar Da Hüzünlenir | Tom Robbins: Tom Robbins ile tam manasıyla kaynaşmamı sağlayan kitap işte bu olabilir. Bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biriydi, sakın ola kaçırmayın. 5/5

Gölge Şehir | Ransom Riggs: Bayan Peregrine serisinin ikinci kitabı, Utku göndermişti okumak istediğimi bildiğinden. İlk kitaba çok ılımlı yaklaşsam da ikinci kitabı okurken çok sıkıldım ve saçımı başımı yoldum. İlk kitaptan daha başarılı bulanlara hayret ve teessüf ediyorum. Zorlama ve bayat bir hikaye. 2/5

Satranç Ustası Don Sandalio'nun Romanı | Miguel de Unamuno: Bu yazarı da yine Utku'da keşfettim. Buna roman mı, uzun öykü mü demek daha doğru bilmiyorum, bu ikisi arasındaki ayrımı çok yapamıyorum. Çok severek okuduğum kitaplardan biri olmuştu, var oluşumuz ve var oluşumuzun çeşitliliği ve kırılganlığı üzerine. Favorilerden. 5/5

Merkeze Seyehat | Brian M. Stableford: 6.45 bilim kurgularından biri. Nadir Kitap'tan almıştım, şimdi basıyorlar mı bilmiyorum ama galiba basmıyorlar, internet sitelerinde falan denk geldiğimi hatırlamıyorum. Devasa bir gökdeleni andıran, çok katlı bir gezegende bir takım yolculuklar, bir takım arayışlar. Kimi zaman biraz boğulur gibi olsam da bunu da sevdim, devam kitaplarını okumaya niyetliyim. 3/5

Yeşil Gölge | Kemal Bilbaşar: Yine Utku'dan keşfettiğim yazarlardan biri mehehe. Can Yayınları basıyor kitaplarını, ama Nadir Kitap'ta üçer beşer liraya eski baskılarını da bulabilirsiniz. Ben beş liraya almıştım, ucuza kitap düşürmek beni çok mutlu ediyor. Kırsalı, kırsal insanını ve öykülerini sevmesem de bunu büyük keyifle ve soluk soluğa okudum. Çok iyi. 4/5

Babili Düşlemek | Richard Brautigan: Tüketmek istemememe rağmen istemsizce erittiğim yazarlardan biri bu. Brautigan'ın naif ve kırılgan romanlarından biri daha, bir dedektiflik parodisi. 4/5

Kırmızı Saçlı Kadın | Orhan Pamuk: Çok tartışılan yazarlardan biri. Seveni de var sevmeyeni de. Ben hâlâ karar verebilmiş değilim. Okuduğum ikinci Orhan Pamuk kitabı, ilki Masumiyet Müzesi idi. Onu da aman aman sevmemiştim ama Kırmızı Saçlı Kadın'a iyiden iyiye anlam veremedim. Nobel ödüllü bir yazardan böyle bir kurgu nasıl çıkmış, nasıl böyle sıradan bir üslup söz konusu hâlâ şaşırıyorum, yine de doğru kitaplara ulaşamamışım diyerek kendimi zorluyorum Pamuk okumaya. 2/5

Tren Geçti | Murathan Mungan: Yazan değil derleyen Murathan Mungan. Edebiyatımızdaki pek çok öykücü ve romancıdan tren öyküleri toparlanmış. Hem yeni yazarlar keşfetmek adına güzel hem de öykü severler bakmak isteyebilir. Meraklısına bunun vapurlusu da var ahaha. 4/5

Veda Busesi | Umay Umay: İlk kez okudum. Bilemiyorum, Umay Umay'ı hiç bilemiyorum. Benim için fazla kasvetli ve melankolik sanırım. Puanlayamamışım ama illa ki puanlayacak isek 2/5

Albaya Mektup Yok | Gabriel Garcia Marquez: Marquez'den bir uzun öykü daha. Bu yıl okuduğum 3 Marquez kitabı içinde en sevdiğim bu oldu galiba. Gelmeyen mektuplar, bağlanmayan maaşlar, beslenmesi gereken bir horoz. Bakmak isteyebilirsiniz. 5/5

Zaman Makinesi | H.G. Wells: Zaman yolculuklu kitap okuma isteğim üzerine Settie bana bir liste yapmıştı. Listedeki kitaplardan biriydi. Beklediğim kadar kafa yakıcı bir kitap değildi ama keyifle okumuştum. 3/5

Zemberekkuşunun Güncesi | Haruki Murakami: Sonunda bu sene Murakami okumaya da muvaffak oldum. Bu kitap için de referansım Patti Smith idi. Ben onun kadar yumuşak gönüllü olmadığımdan herhalde, onun sevdiği kadar sevmedim kitabı. Kitabın masalsı dokusu, bir yandan modern gerçekliği yansıtıyor oluşu, ama bir takım spiritüal olayların da vuku bulup duruşu kafamı allak bullak etti. Şimdi geriye dönüp bakınca sevdim gibi geliyor, okurken bunalmıştım. Bilemiyorum. 2/5

İntihar ve Ruhun Ölümsüzlüğü Üzerine | David Hume: İntihar üzerine ve ruhun ölümsüzlüğü üzerine iki metin. Önümüzde yepyeni kapılar açmıyor. 2/5

İzcinin Gözden Geçirilmiş Elkitabı | William S. Burrouhs: Burroughs'dan kısa bir metin. Toplum, toplumun yapılanma şekli ve bu yapılanmanın nasıl içine sıçabiliriz üzerine, keyifli. 4/5

Sümer Kral Destanları | Anonim: İçinde Sümer yazıtlarından derlenmiş toparlanmış 4 destan var. Bu uygarlığın dili çok naif, çok tatlı. Ben çok severek okumuştum, ilgili iseniz, bakmak isteyebilirsiniz. 3/5

Resul | Hüseyin Kıran: Utku'nun önerisi üzerine yıllar yılı Hüseyin Kıran'ın kitaplarına bakındım durdum, sonunda bu yıl laneti kırdım ve Resul'ü okumaya muvaffak oldum. Yazmıştım zaten, son derece hastalıklı, son derece şizoid, müthiş hastalıklı bir var oluş, bana sorarsanız bu da yeraltı. 3/5

Yıldızlar Korsanı | Jack London: İş Bankası Yayınları "Yıldız Gezgini" adı ile basıyor, ben daha eski bir baskısını biraz kıvranarak okudum. Bolca basım hatası vardı o yüzden size öteki baskıyı tavsiye ediyorum. Jack London'ın ilk kez ruhu saf mantık karşısında yücelttiğini görüyorum, benim için biraz sürpriz bir kitaptı. Kurgu da son derece güzeldi, bilim kurgu olarak da kabul edebilirsiniz bunu. 3/5

Allah Senden Razı Olsun Bay Rosewater | Kurt Vonnegut: Vonnegut'un şu ana dek okuduğum kitapları içinde en komik olan bu olabilir. Bol kahkaha, az dram. Para nedir, ne değildir üzerine. 3/5

İlk elli böyle, umarım kitapları 100'e tamamlar ve yıl sonunda son elliyi de yazarım. Siz neler okudunuz, önerileriniz var mı? Yorum bırakabilirsiniz *.*


8 yorum:

  1. Yıllık okuma hedefi belirlemek mantıklı bir fikirmiş çok sevdim :) Bunun dışında Kırmızı Pazartesi benim favori kitaplarım arasındadır.. Diğerlerinin bir çoğunu da ilk kez duydum ve kendimden utandım :D Kitap Hırsızı adlı kitabı yeni bitirdim ve bir inceleme yazısı yazdım inceleyebilirsiniz. Kitabı öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllık okuma hedefi okuma konusunda teşvik edici olabiliyor. Kırmızı Pazartesi'yi ben de çok sevdim. Kitap Hırsızı'nı okumuştum birkaç sene evvel, yazınıza bakacağım :)

      Sil
  2. Alakasız mesaj. Camel'ı tanıştırdığın için teşekkür ederim Cessie. Şuan Who Are We dinliyorum evde. Çok mutluyum ^.^

    YanıtlaSil
  3. Öteki en sevdiğim Dostoyevski kitabı olabilir. İki defa okudum, bir üçüncüyü de mümkün görüyorum
    "Deniz Benim Kardeşim" "Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü" "Yürümenin Felsefesi"ni listeme yazdım. Burroughs dışındakileri tanımıyorum o yüzden yeni yazarlar duymuş olmaktan ayrıca mutluyum. Eline sağlık, devamını beklemedeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu üç kitap gerçekten çok güzel, ötekiler de güzel. Brautigan'a da bakmalısın muhakkak. Hehehe devamı yolda.

      Sil
  4. Ooo çok güzel kitaplar okumuşsun. Marquez'le tanışmana çok sevindim, kendisi en sevdiğim yazarlardan. Yıl bitmeden bir kitabını daha okumak istersen Benim Hüzünlü Orospularım'ı tavsiye ederim. Sene bitmeden bol bol felsefe kitapları, Tolkien ve Ursula Le Guin okumak istiyorum. Umarım 100 olan hedefine ulaşırsın. Çizgi roman okumak istersen Persepolis, Karanlık Güzel (Gerçekten karanlık bir kitap) ve Üç Gölge'yi önerebilirim. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marquez'in kitaplarını Pinuccia'nın bir videosunda önerdiği sıralamaya uyarak okuyorum, sırada Hanım Ananın Cenaze Töreni var hehehe. Kitap da vardı elimde fakat çalındı. Felsefe kitaplarına ağırlık verebilir miyim bilmiyorum, keşke verebilsem. Ursula Le Guin gerçekten harika, Tolkien ben de okumak istiyorum. Persepolis'i okumuştum, ötekilere bakacağım. Sevgiler <3

      Sil

nasiplenin arkadaşlar :)

926 şarkının sadece 200'ünün gösterilmesi ayıp.

Zevkle Takip Ediyoruz:

Kitapkurtları;

Farklı İklimlerden;